Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Bra presisering Vidar. Antall år levd er ikke synonymt med livserfaring, enn om mange kanskje tror så.

 

Har startet det nye året med å se U.S. Marshals med Tommy Lee Jones fra 1998 (overraskende spretten i den filmen). Suveren triller, selv om man har sett det før. Forøvrig Stuart Baird som har regi som forøvrig også hadde regi på Star Trek Nemesis fra 2002, den er således lysår (for anledningen) unna Star Trek fra 2009, men likevel.

 

Nå er det kvelden.

 

Godt nytt år alle sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt fra Disney dette tiåret har vært helt krise synes jeg. Det er jo mulig det har noe med at alle klassikerne er filmer jeg har med fra barndommen, og at filmene som kommer ut nå ikke har den samme fordelen ved å være farget av et barns fascinasjon.

Syns The Emperor's New Groove, Atlantis: The Lost Empire, Treasure Planet og Brother Bear alle var gode filmer, men at Home on the Range og nå Chicken Little er middelmådige. Har liten tro på The Wild og Meet the Robinsons, men Bolt som jeg så i fjor var ikke så verst. Mulig at Disney er på vei opp fra andre-halvdel-av-00-tallet-gropa nå, det gjenstår å se med The Princess and the Frog på kino.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar

De kanalene er rimelig dårlige, ja. Zack & Cody, Jonas Brothers og Hannah Montana (dubbet til norsk, selvfølgelig). De livløse CGI-seriene på Playhouse Disney et heller ikke noe bedre. Nei, da er det bedre å se på klassikerne (med unntak av enkelte av de nyere, 40-talls-trashen og et par andre blundere) og, ikke minst, de herlige gamle kortfilmene med Mikke, Donald og Langbein <3

Lenke til kommentar
Tror jeg mista min tro på Disney etter at Disney Channel-kanalene ble lansert. Av det lille jeg har sett holder ikke de kanalene så høy kvalitet.

 

Du er kanskje ikke i Disney Channels målgruppe?

Så da har jeg ikke lov til å kritisere de? Jeg ser lett at flesteparten av tegnefilmene som sendes på den kanalen ikke holder samme kvalitet som de eldre disney-tegnefilmene.

Lenke til kommentar

De gamle tegnefilmene er på et eget nivå når det gjelder oppfinnsomhet, sjarm og lekenhet. De nye er generiske, tafatte og det er generelt lagt ned mindre arbeid i dem. Kvantiet over kvalitet, altså. Og da har vi ikke kommet til de latterlige live action-seriene engang. H2O, f.eks.

Lenke til kommentar
Tror jeg mista min tro på Disney etter at Disney Channel-kanalene ble lansert. Av det lille jeg har sett holder ikke de kanalene så høy kvalitet.

 

Du er kanskje ikke i Disney Channels målgruppe?

 

Disney Channel kjøper ting utenifra. Altså stuff de ikke har produsert selv. Men de har jo laget noe selv å ^^

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...