Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er du helt på jordet. Crash er jo mye bedre enn Max Payne. Det største makkverket som har komt i det siste. Lurer på om den i det hele tatt hadde noe manus.

Jeg hadde ingenting imot Max Payne. Den var jævlig godt filmet og scenene så generelt svært bra ut(definitivt en god regissør, kameramann og kinegraf(eller hva enn det yrket heter)), skuespillet var ikke helt på topp(men det var helt greit) og de burde ha forandret noen av skuespillerne, det største problemet var den veldig svake historien og dialogen(Mila Kunis som syk action dama var også veldig vanskelig å svelge). Så det er definnitivt ingen fantastisk eller intelligent film, men den er da bedre enn Crash (som nå var poenget mitt). Det er jo det jeg har mer lyst til å finne ut av: altså hvorfor Crash blir så godt likt av så mange, sett i sammenheng med det jeg så tidligere.

Lenke til kommentar

Denne jula har jeg hatt som mål å se en hel haug med animasjonsfilmer fra Disney, Pixar og Dreamworks som av en eller annen grunn har vært usette. Har sett mange kortfilmer med blant andre Mikke, Donald og Langbein fra 1920-tallet til 1950-tallet og disse er helt klart de morsomste og mest sjarmerende. Andre filmer jeg har sett (i ikke helt kronologisk rekkefølge):

Cars

A Bug's Life

Antz

Snow White and the Seven Dwarfs

Sleeping Beauty

The Sword in the Stone

Cinderella

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton

Peter Pan

One Hundred and One Dalmatians

Lady and the Tramp

Alice in Wonderland

The Jungle Book

The AristoCats

Robin Hood

The Rescuers

The Many Adventures of Winnie the Pooh

...og flere skal det bli. Ser Disney-klassikerne kronologisk så langt det lar seg gjøre. Neste ut er The Fox and the Hound, men før den blir det Sherlock Holmes på kino i kveld :cool:

Med andre ord: en god filmjul :)

Lenke til kommentar

Jøss, jeg har ikke fått noen spesielle emosjonelle reaksjoner på de Disney-filmene jeg har sett hittil (med unntak av latter og humring, selvfølgelig). Kanskje antydninger til en tåre i øyekroken i ny og ne, men ikke noe mer utagerende. Har sett deler av The Fox and the Hound som liten, eller i det minste lest en illustrert bok, så jeg husker litt. Blir uansett spennende å se den "på ordentlig", som med de fleste andre Disney-filmene denne jula. På tide å endelig få sett dem.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Som jeg skrev i en annen tråd her, er Todd og Copper den filmen som har fått meg til å grine mest. :p

Jeg trodde dette (Todd og Cooper) var den norske tittelen, men den er faktisk To gode venner. Med så mange lovord virker det som jeg har en flott Disney-klassiker i møte. Gruer meg til de nye filmene, som Chicken Little og det andre søppelet.

Jeg vedder en femmer på at du kjenner det emosjonelt, Cun. Det er en meget trist film med spesielt én meget trist scene.

Kanskje ikke nå lenger, nå som jeg har fått forventninger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...