Mojo Pin Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Den 007 boksen som nylig ble gitt ut, med 20 James Bond filmer. Hvorfor er ikke "Never Say Never Again" med ? Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Da var The Fountain sett. Hva kan jeg si? En meget spesiell film. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Sitter å lurer på om jeg skal skaffe meg en film i morgen. Noen tips? Har litt lyst på en krigsfilm. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Sitter å lurer på om jeg skal skaffe meg en film i morgen. Noen tips? Har litt lyst på en krigsfilm. 8323063[/snapback] Sett klassikerne da? Platoon, Full Metal Jacket, Apocalypse Now, Saving Private Ryan Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Sitter å lurer på om jeg skal skaffe meg en film i morgen. Noen tips? Har litt lyst på en krigsfilm. 8323063[/snapback] Sett klassikerne da? Platoon, Full Metal Jacket, Apocalypse Now, Saving Private Ryan 8323083[/snapback] Har sett FMJ og SPV. Har tenkt en stund på Apocalypse Now. Så kan vel prøve å gå for den da. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Personlig synes jeg Platoon er mye bedre. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Sitter å lurer på om jeg skal skaffe meg en film i morgen. Noen tips? Har litt lyst på en krigsfilm. 8323063[/snapback] Sett klassikerne da? Platoon, Full Metal Jacket, Apocalypse Now, Saving Private Ryan 8323083[/snapback] Har sett FMJ og SPV. Har tenkt en stund på Apocalypse Now. Så kan vel prøve å gå for den da. 8323101[/snapback] Gjør det Men husk at den er veldig lang! Den vanlige versjonen er vel på 2t og 40min (?) og Redux-versjonen er på 3t og 15min (?). Platoon er vel under en time, mener jeg å huske Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Personlig synes jeg Platoon er mye bedre. 8323111[/snapback] Jeg er usikker på hvem jeg syns jeg best. Platoon er nok mer realistisk enn Apocalypse Now, men A.N. får frem den syke atmosfæren som var i Vietnam bedre enn Platoon.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Platoon er den beste Vietnamfilmen, men Apocalypse Now! er faen meg en opplevelse. Etter Platoon tenkte jeg at dette var en god, realistisk skildring av krigen med gode skuespillere og interessant plott og at filmen fortjente god karakter. Etter AN! var jeg rystet på samme måte som jeg ble av The Fountain, 2001 og filmene til Kim Ki-duk, jeg tenkte ikke over at det var skuespillere involvert eller at det var en handling som var blitt nedskrevet og filmet, alt var bare ekte. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Selv har jeg ikke fått sett Platoon eller Apocalypse Now. Så bestilte nettopp Platoon for 69,- kroner på CDON.com. Apocalypse Now så jeg billig på platekompaniet i byn, så den kjøper jeg der etter påske. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Apocalypse Now er oppskrytt. Til de grader. Full Metal Jacket / Saving Private Ryan er og blir kongene og sitatet "I love the smell of napalm in the morning" er ikke nok til å endre noe på det. Punktum. Edit: napalm skrives med liten n. Endret 6. april 2007 av dimiles Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Skjønner ikke opphausinga av FMJ. God film, men ikke noe mer. Spesielt krigsdelen har blitt gjort langt bedre i en drøss andre filmer. Bootcamp-delen var derimot veldig forfriskende. Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Den 007 boksen som nylig ble gitt ut, med 20 James Bond filmer. Hvorfor er ikke "Never Say Never Again" med ? 8322508[/snapback] Fordi det ikke er MGM som har produsert den. This "Bond film" was not part of the franchise produced by MGM and Danjaq. Kevin McClory, who was producer and co-writer of Thunderball (1965), won a legal battle against Ian Fleming to make his own Bond movie. The settlement stipulated that it had to effectively be a remake of Thunderball. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Apocalypse Now er oppskrytt. Til de grader. Full Metal Jacket / Saving Private Ryan er og blir kongene og sitatet "I love the smell of napalm in the morning" er ikke nok til å endre noe på det. Punktum. 8323261[/snapback] Et stakkarslig sitat er kanskje ikke nok, men du kan bare se å rulle inn puppen når 4. Wagner-skrålende helikopterbrigade (eller noe sånt) komm flappende over åskammen for å skyte gooks. Den doble synkrone slaktingen på slutten er også meget rystende. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Den 007 boksen som nylig ble gitt ut, med 20 James Bond filmer. Hvorfor er ikke "Never Say Never Again" med ? 8322508[/snapback] Fordi det ikke er MGM som har produsert den. This "Bond film" was not part of the franchise produced by MGM and Danjaq. Kevin McClory, who was producer and co-writer of Thunderball (1965), won a legal battle against Ian Fleming to make his own Bond movie. The settlement stipulated that it had to effectively be a remake of Thunderball. 8323436[/snapback] Okei, takk Men er "M", "Q" og "Moneypenney" med i filmen ? Er den liksom som de andre bond filmene, bort sett fra at MGM ikke har produsert den? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Apocalypse Now er oppskrytt. Til de grader. Full Metal Jacket / Saving Private Ryan er og blir kongene og sitatet "I love the smell of napalm in the morning" er ikke nok til å endre noe på det. Punktum. 8323261[/snapback] Et stakkarslig sitat er kanskje ikke nok, men du kan bare se å rulle inn puppen når 4. Wagner-skrålende helikopterbrigade (eller noe sånt) komm flappende over åskammen for å skyte gooks. Den doble synkrone slaktingen på slutten er også meget rystende. 8323982[/snapback] Hvis du tenker på scenen der den berømmelige musikken er med så innrømmer jeg at ja, den scenen var god, men det er definitivt ikke nok med en fantastisk scene og et kjent sitat for å få den statusen Apocalypse Now har fått. Den filmen er opphauset, den. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Gudfaren er da mer enn en appelsin og et sitat ("make him an offer"), jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i de tingene. Jeg vil tro filmene er mest kjent for avslutningen, ihvertfall blant dem som har sett den, men det finnes en god del sitater, scener og øyeblikk som gjør at den er en av tidenes sterkeste opplevelser, at den tilfeldigvis har en av tidenes monologer ("Napalm") er jo bare et pluss. Endret 7. april 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Poenget jeg rodde meg fram mot var at Apocalypse Now sugde hyttepenis. Med framtrekk av sitater og enkelte scener påpekte jeg jo kun det som var positivt med filmen. For det var jo noe positivt og, men det var ikke veldig mye. Derfor kun enkelte ting jeg "hang meg opp i". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg skrev noe tidligere om filmer som er oppskrytt: Det er som oftest sånn med overvurderte filmer at det er en selv det er noe galt med (jeg bruker meg selv som eksempel), enten pga forventninger/forhåpninger (Pans Labyrint), at man ikke fulgte skikkelig med (The Graduate) eller at f eks sjangeren ikke interesserer (Ringenes Herre). Jeg har innsett i det siste at de fleste filmene jeg har synes var oppskrytt, egentlig ikke har vært det. Det var etter å lese på twofifty.org at jeg innså hvor provoserende det er å lese en person kalle en film oppskrytt etter én visning, når jeg selv har lest boken, sett flere versjoner, hørt på director's commentary og kjøpt flere DVD-utgivelser, så jeg begynte å revurdere de filmene jeg synes var oppskrytt. Man lærer mye av å være kritisk til sitt eget synspunkt, i det minste om hvorfor en selv ikke likte filmen. Man trenger ikke være enig, men å forstå hvor hypen kommer fra er alltid et pluss. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Gjelder dette Donne Darko og? Jeg ser poenget ditt og her kommer dette med for store forhåpninger inn igjen. Jeg hadde (naturlig nok) store forhåpninger da jeg satt på filmen på. At det itillegg var Redux-versjonen (~40 min ekstra) tror jeg ikke gjorde filmen spesielt mye bedre (dette er hva jeg har hørt, vel og merke). Neste gang jeg skal se den skal jeg ikke se Redux-versjonen og prøve å ha et mer objektivt synspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå