Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Blir jo litt for likt nr 2 som noen steder går under tittelen Die Hard 2: Die Harder, liker korte og enkle tittler på den type filmer, så Die Hard IV hadde holdt i massevis :)

 

Men de kunne jo ha dratt det virkelig langt, med noe lignende som dette:

 

Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Hellbound, Flesh-Eating Subhumanoid Zombified Living Dead, Part 3 :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La nettopp merke til at Once Upon a Time in America's Director's Cut er 90min lengre enn den vanlige utgaven. Er dette 90 minutter som gjør den bedre eller verre?

7259145[/snapback]

Bedre. Mye bedre.

Men trodde ikke det var aktuelt tema, mente den skamklipte amerikanske opprinnelige kinoversjonen hadde vært borte* fra alle markeder i en del år.

 

*Det finnes dog litt forskjellige versjoner av filmen i forskjellige markeder, men så vidt jeg vet er det ikke mer enn rundt 10 minutter som skiller "dagens" versjoner. Den opprinnelige amerikanske kinoversjonen var noe usammenhengende møl, klippet sammen av "kommersielle" hensyn (dvs av produsenter/importører uten særlig filmforståelse) mot Leones vilje.

Spiller ikke hukommelsen meg et alvorlig puss skal det i filmarkivet/hvelvet etter Leone også finnes en enda lengre utgave enn den ~240min lange italienske, i likhet med lengre utgaver av fler av filmene hans.

Lenke til kommentar

Jacob hvilken Saw?

 

1,2 eller3?

 

Så nettopp II'ern, må si jeg var overrasket. Selvom den ikke var like god som Saw I, var jeg fornøyd.

 

 

Samtalen mellom Jigsaw og Matthews var grom, og måten de flettet den inn på, med "The rules are simple all you have to do is talk to me, listen to me.if you do that long enough you will find your son in a safe and secure state."

 

Lenke til kommentar
La nettopp merke til at Once Upon a Time in America's Director's Cut er 90min lengre enn den vanlige utgaven. Er dette 90 minutter som gjør den bedre eller verre?

7259145[/snapback]

Bedre. Mye bedre.

Men trodde ikke det var aktuelt tema, mente den skamklipte amerikanske opprinnelige kinoversjonen hadde vært borte* fra alle markeder i en del år.

 

*Det finnes dog litt forskjellige versjoner av filmen i forskjellige markeder, men så vidt jeg vet er det ikke mer enn rundt 10 minutter som skiller "dagens" versjoner. Den opprinnelige amerikanske kinoversjonen var noe usammenhengende møl, klippet sammen av "kommersielle" hensyn (dvs av produsenter/importører uten særlig filmforståelse) mot Leones vilje.

Spiller ikke hukommelsen meg et alvorlig puss skal det i filmarkivet/hvelvet etter Leone også finnes en enda lengre utgave enn den ~240min lange italienske, i likhet med lengre utgaver av fler av filmene hans.

7259276[/snapback]

Var den amerikanske kinoversjonen så forskjellig fra den norske kinoversjonen? Sistnevnte ga ihvertfall meg en stor kinoopplevelse da den kom.

Lenke til kommentar

Da var jo en kjent og kjær skuespiller gått bort...

 

Rip: Jack Palance

 

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
11 November 2006

 

Oscar-Winning Actor Jack Palance Dies at 87

Jack Palance, the legendary character actor who received Oscar nominations for his villainous roles in Sudden Fear and Shane, and won an Oscar for his comedy role in City Slickers, died Friday of natural causes in California; he was 87. Notorious for playing heavies throughout his career, Palance did a 180-degree career turn at the age of 72 by playing (for laughs) the crusty, menacing trail boss Curly in the Billy Crystal comedy City Slickers. The role won him an Oscar and a place in Hollywood history books when, after accepting his Best Supporting Actor award, he dropped to the stage for a series of one-armed push-ups; the stunt became a running gag for show host Crystal that year. Born Volodymyr Palanyuk in Pennsylvania, Palance was the son of a coal miner, and embarked on a boxing career in the 1930s under the name Jack Brazzo. Enlisting in World War II, Palance suffered extensive facial damage when he was pulled from the burning wreckage of a B-24, and the resulting surgery left him with his distinctive facial features, chiseled and gaunt and, as would prove throughout his career, sometimes extremely menacing. After being discharged, Palance embarked on his acting career, starting on Broadway (where he studied Method acting and was understudy to Marlon Brando in A Streetcar Named Desire) and moving to films in 1950, making his screen debut as Walter Jack Palance in Panic in the Streets.

 

Just two years later, he received his first Oscar nomination for Best Supporting Actor for Sudden Fear, in which he starred alongside Joan Crawford (as her diabolical husband) and Gloria Grahame (as his girlfriend and co-conspirator). The next year, he played the evil gunfighter Jack Wilson opposite Alan Ladd in the classic Western Shane; another Oscar nomination followed. Innumerable film and television roles followed, most often in Westerns, but he turned in yet another indelible performance in the Playhouse 90 production of Requiem for a Heavyweight (1957), which won him an Emmy Award. Palance worked non-stop through the '60s and '70s in a variety of films and TV shows (he co-hosted the show Ripley's Believe It Or Not with his daughter, Holly Palance), and began to enjoy a career renaissance of sorts in the late '80s with parts in Young Guns and Batman. After his success in City Slickers and City Slickers II: The Legend of Curly's Gold (in which he played Curly's twin brother), Palance made sporadic film and TV appearances, most recently in 2004's Back When We Were Grownups; he also painted extensively, mostly landscapes, each with a poem inscribed on the back. Palance was married to actress Virginia Baker from 1949-1966, with whom he had three children: daughters Holly and Brooke Palance, and son Cody Palance; he is also survived by his second wife, Elaine Rogers, whom he married in 1987. --Mark Englehart, IMDb staff

 

Og som kjent så dør jo kjendisene tre i slengen så da er det jo bare å følge med i de neste ukene å se hvem de to neste blir :hmm:

Lenke til kommentar

Kan jo håpe på hvem du vil for min del, men Cruise lager jo filmer som underholder meg, så jeg får jo ikke håpe det :)

 

Uwe Boll hadde jo ikke vært et alt for stort tap...

 

Edit:

 

Nok en artig liten diskusjon med en kar på DVD Profiler forumet om et par cover scans...

 

Dette var coverene som lå inne i databasen og det har han som jeg har sendt en pm til etter at han stemte nei på mine nye scans...

 

Hans cover:

 

 

 

Argumentet hans er at hans covere er større og det er egentlig det, kan ikke krangle på det, siden når man sender inn covere til databasen så blir de gjort om til 72dpi...

Også har han ikke fjernet plasten fra det fantasiske wb coverene så det gjør jo også en del for kvaliteten...

 

Mine cover:

 

 

 

Eneste problemet med mine scans er vel at det har hvert et klisteremerke der ean/upc koden er...

 

Er det bare jeg som bør få sjekket øynene mine :hmm:

Jeg har hørt at gult er kult men det får da være grenser :lol:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Da gikk det jo det i dass, jobber til 20.00 og har vært i byen på kino kl. 21.00 en gang før og det gjør jeg ikke igjen :D

Glad at onkel politi ikke var på veien den kvelden for å si det sånn. Sluttet 20.00, må kjøre motsatt vei fra Oslo i 15 minutter før jeg er hjemme, dusje også hive seg i bilen og kjøre halvtimen inn til byen og finne parkering før filmen starter, det lukter fartsbot og en del annet lang vei...

 

Får ta den når den kommer på kinoen her om en liten stund.

 

Edit:

 

Da er det på tide å få sett litt 3rd Rock from the Sun igjen, sikkert en av de beste komiseriene til dags dato...

 

Slå seg i panna og gre håret fremover i en bevegelse :p

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Kan jo håpe på hvem du vil for min del, men Cruise lager jo filmer som underholder meg, så jeg får jo ikke håpe det :)

 

Uwe Boll hadde jo ikke vært et alt for stort tap...

 

Edit:

 

Nok en artig liten diskusjon med en kar på DVD Profiler forumet om et par cover scans...

 

Dette var coverene som lå inne i databasen og det har han som jeg har sendt en pm til etter at han stemte nei på mine nye scans...

 

Hans cover:

 

 

 

Argumentet hans er at hans covere er større og det er egentlig det, kan ikke krangle på det, siden når man sender inn covere til databasen så blir de gjort om til 72dpi...

Også har han ikke fjernet plasten fra det fantasiske wb coverene så det gjør jo også en del for kvaliteten...

 

Mine cover:

 

 

 

Eneste problemet med mine scans er vel at det har hvert et klisteremerke der ean/upc koden er...

 

Er det bare jeg som bør få sjekket øynene mine :hmm:

Jeg har hørt at gult er kult men det får da være grenser  :lol:

7263964[/snapback]

 

 

Er han blind han duden kanskje?

Dine var renere, lettere å lese, bedre kvalitet. Bastabom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...