Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja men spiller Ledger litt av rollen og Depp resten?

The solution: Depp, Jude Law and Colin Farrell stepped in to finish Ledger's role for three fantasy sequences as the character steps through a magic mirror. The end credits bear the loving dedication, "A film from Heath Ledger and friends.

Måtte litt kreativ tenking til.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar

Jeg har sett de aller fleste annerkjente storfilmene fra nyere tid (utenom de som fortsatt er i kinofasen eller akkurat har kommet på dvd), så der er det ikke så mye å være flau over. Kanskje utenom filmene til Woody Allen som jeg bare har sett ett par av.

Men det er veldig mange kjente filmer fra 60-tallet og tidligere som jeg ikke har sett, men det er jeg kanskje ikke direkte flau over.

Noen av disse er:

Casablanca

Mange Hitchcock-filmer

Citizen Kane

Lawrence of Arabia

Ben-Hur

Chaplin-filmer

Bergman-filmer

Kurosawa-filmer

Det var jo noen av de som finnes på top 250.

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar
Jeg har sett de aller fleste annerkjente storfilmene fra nyere tid (utenom de som fortsatt er i kinofasen eller akkurat har kommet på dvd), så der er det ikke så mye å være flau over. Kanskje utenom filmene til Woody Allen som jeg bare har sett ett par av.

Men det er veldig mange kjente filmer fra 60-tallet og tidligere som jeg ikke har sett, men det er jeg kanskje ikke direkte flau over.

Noen av disse er:

Casablanca

Mange Hitchcock-filmer

Citizen Kane

Lawrence of Arabia

Ben-Hur

Chaplin-filmer

Bergman-filmer

Kurosawa-filmer

Det var jo noen av de som finnes på top 250.

Her har du noe å jobbe med. ^^

Lenke til kommentar
Kommer faktisk ikke på en eneste "stor" film jeg ennå ikke har sett. Men det er mye annet gull jeg har i vente.

Etter å ha tittet på 250-en din, har jeg noe å komme med: The Wizard Of Oz?

Andre er On The Waterfront, Metropolis, Yojimbo, Ran, Gone With The Wind og Barry Lyndon. ^_^ Keep watching!

----

On-T

freemann.jpg

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Hvilke gode filmer med Brad Pitt/Morgan Freeman fra 90-tallet (2000-tallet også..) vil dere anbefale? Har sett The Shawshank Redemption, Se7en & Fight Club fra '90 :wee: Har nylig kjøpt "A River Runs Through It", men ha'kke fått sett den enda...

EDIT: WOW! Begynte å skrive her for en time siden... jammen meg hadde ikke noen postet et awesome morgan freeman-poster med alle hans filmer da jeg hadde postet :thumbs:

Tenker å kjøpe en go del blu-rayfilmer på play.com til romjula nå. Er det utelukkende kun engsub på disse? Tok noen stikkprøver - enten stod det ingenting om sub, eller så var det kun engsub. Trodde det var multisub på bluray jeg :blush:

Endret av tjotr
Lenke til kommentar
Tenker å kjøpe en go del blu-rayfilmer på play.com til romjula nå. Er det utelukkende kun engsub på disse? Tok noen stikkprøver - enten stod det ingenting om sub, eller så var det kun engsub. Trodde det var multisub på bluray jeg :blush:

Litt seint ute med handlinga, gut. Filmane du kjøper no kjem fram neste år. Blu-Ray kjem utan undertekster, med berre engelsk, med mange ulike språk.

Du kan gjera fem ting:

a) kjøpe filmar i Noreg

b) søkja etter norwegian i søkjefeltet for subtitles

c) lesa tråden på dette forumet om kva filmar du får kjøpt på play.com som har norsk tekst

d) sjekka sider med meldingar, eks High Def Digest eller andre nettbutikkar

e) ta ein sjangs

Lenke til kommentar

De fleste av BD'ene jeg har kjøpt fra play har hatt norsk tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...