Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Avatar sett.

 

Det var uten tvil en utrolig visuell opplevelse, kan ikke si at jeg har sett maken til flott CGI-bruk i en film førut som passer med det virkelige såpass godt.

Pandora er nok den mest spennende verdenen jeg har sett på en skjerm, og det var en vakker tur.

 

Plottet er såpass generiskt at det er ikke noe å rope hurra for, og skuespillet er helt greit, men det visuelle og eventyret veier såpass opp for det middelmådige at filmen tipper over på det fantastiske.

 

Jeg kan skjønne hvorfor noen "film-elitister" spår filmens død p.g.a. CGI-teknologien, men jeg forstår vitterlig ikke hvorfor de uroer seg i såpass stor grad.

Vi har alltid hatt behov for en variert filmverden, og filmer som Avatar er flotte i underholdnings øyemed, men det vil alltid være filmer som Frost/Nixon, The Assassination.., Boondocks Saints osv osv fordi folk vil ha variasjon!

Og så lenge det finnes film-regissører som brenner for å lage slike filmer, så har vi vitterlig ingenting å bekymre oss for.

 

Det som jeg synes er viktig å huske på dog, er at de største filmene (eller filmene som blir husket) er de som dytter grenser innen datidens teknologi/spesial-effekter, så at Avatar vil bli husket som en visuelt mesterverk er på ingen måte negativt.

(Jeg sier ikke at lavbudsjetts-filmer ikke appellerer, men det er en grunn til at de får "kult-status").

 

Slik har det, så vidt jeg vet, nesten alltid vært innen film-verdenen og jeg tviler på at Avatar vil være begynnelsen på slutten for flotte manuskripter og skuespillere.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har sett på Dr. Horribles Sing-Along Blog? Det er faen meg helt genialt.

 

Her et et ekstremt lattis klipp:

 

 

Og her er en av sangene. Dette er den som kom rett etter klippet over.

 

 

Bare synd at den ikke er lenger enn 42 minutter, men det er 42 fantastiske minutter!!!

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å se Avatar i morgen, satser på å se den på Ringen i Oslo, men ser den bare går utekstet i den største salen, hva er grunnen til dette? :S Har det noe med 3D-opplevelsen å gjøre eller noe, sånn at teksten vil forstyrre og ødelegge 3D-opplevelsen? Egentlig en veldig dårlig uvane, men jeg har blitt skikkelig vant til å se film med undertekst...

Lenke til kommentar

Jeg er også veldig vant til å se filmer med tekst, og setter alltid på teksten om det er en mulighet. De gangene jeg ikke har tekst, merker jeg at jeg fort glemmer det og filmopplevelsen er akkurat den samme. Det kan jo hende det er slik som du sier at teksten blir rar i 3d og at de derfor velger å vise filmen uten tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...