svenningen Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Da er jeg offisielt Avatard. +1 må si den var evig nice, lurer på om jeg vil se den igjen i 3d Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) @Dotten Istid 3 var knallbra. Sjeldent opplevd så mye latter i en kinosal, enorm opptur fra en heller forglemmelig 2'er. Den var perfekt for barn og minst like perfekt for foreldre (spesielt grunnet tematikken). De fikk mer enn nok å relatere seg til. Barn er mye mindre kritiske. Jeg synes Istid-konseptet er kjedelig og har gått ut. Ja takk til nye stilige animasjonsfilmer som Pixar kommer med. Men så krevde også det å få full effekt av Istid 3, spesielt for voksne, livserfaring du enda ikke har fått. Det å være far eller mor gir denne filmen en ekstra dimensjon, fordi Sid her inntar en rolle vi foreldre relaterer oss ekstra godt til. Det blir litt som hva jeg går glipp av i personlige skildringer av narkomane, siden jeg aldri har brukt narkotika. Noe får jeg ut av det, siden jeg knapt hadde en kompis som ikke gikk på stoff i ungdomstiden, men jeg har fint lite mulighet å relatere til det å være dopet. Å være smekkfull, som jeg ofte var, er nok ikke helt det samme. Og Istid 3 handlet jo veldig mye om foreldrerollen, det kan du vel si deg enig i? Det var som det siste Dagfinn Lyngbø-showet. De fleste single unge mennene mente han hadde gjort det bedre før, mens alle som har opplevd å være småbarnsforeldre knapt klarte å puste til tider (Lyngbø var da nylig blitt far og dro mange spøker på den situasjonen). Det handler om hvem sin virkelighetsmodell som best treffes og hvilken referanser som benyttes. Så her vil jeg nok si du har potensial til å se denne filmen i mer positivt lys om noen år, filmen kan du ikke avskrive med at barn har mindre kritisk sans (jeg vil heller si at de har mindre fordomsfull sans). Her bygger en stor del av filmens tematikk på foreldrerollen, som parodiseres. Der ser du vel selv at man langt bedre vil relatere til det, om man selv er mor eller far? Se den når du er blitt profesjonell bleieskifter og jeg vil tro du ser den lille ekstra dimensjonen den biten av filmen gir, vil du ikke tro det? Da har du jo i så fall en second viewing å glede deg til. Såfremt jeg ikke bare er full av bullshit vel å merke Ja, jeg skjønner at man relatere mer til filmen om man er voksen og har barn. Men du sier også at jeg må få flere år på baken, og bli pappa, før jeg liksom kan 'skjønne filmen'. Det virker som du har blitt bitt av den "morsom for barna, og da liker jeg den"-basillen eller hva jeg skal si. Foreldre er vel kjent for å bli mindre kritiske når de blir voksne i filmverden, og da spesielt med barn. snip Hehe, hvorfor bruke så mange ord på å forklare noe som i bunn og grunn koker ned til å få seg noen år ekstra på baken - bestandig et godt argument når noen ikke liker det man selv liker. Dessuten er det jo alltid lidderlig moro å bruke foreldrerollen som skalkeskjul for å like visse (mindre bra) filmer... Hyggelig at du støtter Istid 3, Monty. Endret 19. desember 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Til alle Avatarfans Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Hyggelig at du støtter Istid 3, Monty. Aldri vært noe særlig glad i det universet. Beklager å måtte skuffe deg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Til alle Avatarfans Det er så teit å uttale seg om filmer man ikke har sett, altså. Untatt Twilight, så klart. Nei, men seriøst. Du bør nesten gå å se den. Hyggelig at du støtter Istid 3, Monty. Aldri vært noe særlig glad i det universet. Beklager å måtte skuffe deg. Er vel heller Dottis du skuffer. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Til alle Avatarfans Det er så teit å uttale seg om filmer man ikke har sett, altså. Untatt Twilight, så klart. Nei, men seriøst. Du bør nesten gå å se den. Hehe, det er ikke jeg som uttaler meg. Jeg formidler bare et interessant synspunkt. :!: Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Skrekkfilmer skal som kjent sees på kino. Ikke hjemme i stuen. Fordi jeg liksom blir mer skremt av fjortishyl? Hvis Paranormal Activity er årets beste skrekkfilm så ser det jævlig trasig ut for sjangeren. Så du Avatar i 3D? Nei. Jeg bor nok på en alt for norsk plass til det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Hehe, det er ikke jeg som uttaler meg. Jeg formidler bare et interessant synspunkt. :!: Men du liker å mislike filmen(filmer) på forhånd. Du bestemmer deg så altfor ofte, før du har sett filmen(e), at du ikke liker den(de). Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Da jeg satt på kinoen tenkte jeg faktisk på hvordan Montag ville opplevd dette Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Da jeg satt på kinoen tenkte jeg faktisk på hvordan Montag ville opplevd dette Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Hehe, ikke hele tida, men det slo meg plutselig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Hehe, ikke hele tida, men det slo meg plutselig. (Det var en illustrasjon av hvordan Montag hadde opplevd det.) Eller så kunne dette vært tilfellet: Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg husker at jeg så trailer for "The hurt locker" på kino for et halvt år siden omtrent, også har den aldri dukket opp på kino her, vet noen om den i det hele tatt har kommet ut på kino? Jeg har iallefall ikke sett noen spor etter den her i Trondheim. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Montag er for gammel til å se filmer han ikke er 100% sikker på Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg husker at jeg så trailer for "The hurt locker" på kino for et halvt år siden omtrent, også har den aldri dukket opp på kino her, vet noen om den i det hele tatt har kommet ut på kino? Jeg har iallefall ikke sett noen spor etter den her i Trondheim. Den har nok gått ferdig på de fleste steder hvor den har blitt vist, som i Oslo bl.a. Et kjapt søk på filmweb.no sier meg at den fortsatt går i Moss. Tar sikkert ikke lang tid før den kommer på DVD. Dessuten har jeg hørt det ligger et par piratversjoner med svært bra kvalitet på internett et sted Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg husker at jeg så trailer for "The hurt locker" på kino for et halvt år siden omtrent, også har den aldri dukket opp på kino her, vet noen om den i det hele tatt har kommet ut på kino? Jeg har iallefall ikke sett noen spor etter den her i Trondheim. Ikke jeg heller, men den slippes i februar på DVD og BD. De som har sett den her inne, har vel da mest trolig sett den på ulovlig vis. Lenke til kommentar
HarryLime Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Avatar bør sees på grunnlag av det rent tekniske. Ellers er det en typisk hollywood film på godt og vondt. En real crowd pleaser. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Må si jeg gleder meg til The Town etter og ha sett Gone Baby Gone. Lenke til kommentar
HarryLime Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Jeg husker at jeg så trailer for "The hurt locker" på kino for et halvt år siden omtrent, også har den aldri dukket opp på kino her, vet noen om den i det hele tatt har kommet ut på kino? Jeg har iallefall ikke sett noen spor etter den her i Trondheim. Ikke jeg heller, men den slippes i februar på DVD og BD. De som har sett den her inne, har vel da mest trolig sett den på ulovlig vis. *host*... årets beste film? ja. Håper Kathryn Bigelow tar hjem en velfortjent oscar for beste regi. Endret 19. desember 2009 av HarryLime Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Skuffende, adrenalinpumpende krigsfilmer(om det er en), er supre på kino. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå