Kadmium Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Da har jeg også fått bestilt billetter til Avatar. Skal se den sammen med bruttern. Var usikker på om jeg skulle gå for 3D eller ikke, men jeg bestemte meg for å leve farlig, så da ble det til det. Etter å ha lest hva selveste Ebert mener om filmen, har jeg igjen fått forsterket noen av forventingene mine. Håper den innfrir. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg vil ikke, i alle fall. Jeg har aldri sett en film i 3D, verken på hjemmebane eller kino, og jeg vil ikke prøve det ut med en film jeg gleder meg såpass til. +1 Jeg har heller ikke rotet meg til å se en 3d-film enda. Den første blir nok en eller annen Pixas/Dreamworks-film som jeg ikke har spesielt store forventninger til. Avatar vil jeg se i et format jeg vet jeg takler Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Det enest jeg husker å ha sett i 3D noensinne, må være da jeg så Honey, I Shrunk the Audience! i Disney World, Florida. Det var ganske gøy. Spørs hvordan det blir å sitte med 3D i underkant av tre timer. Endret 16. desember 2009 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg så Superman Returns på 3D i USA og det var ikke noe særlig. Det bidro ikke til å gjøre filmopplevelsen bedre, det var gimmicky. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Såvidt jeg har forstått har da Camerons intensjon alltid vært at Avatar skulle sees i 3D - hva er det ellers mannen har brukt pengene på? Historiefortelling og karakterstudier er det visstnok lite av, dette er først og fremst ment som virkliggjøringen av Camerons våte technodrømmer... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hva baserer du "visstnok" på? Jeg har ikke hørt annet enn skryt, og det holder ikke med kun effekter for å få 84% på RottenTomatoes. Fra Eberts anmeldelse: At 163 minutes, the film doesn't feel too long. It contains so much. The human stories. The Na'vi stories, for the Na'vi are also developed as individuals. The complexity of the planet, which harbors a global secret. The ultimate warfare, with Jake joining the resistance against his former comrades. Small graceful details like a floating creature that looks like a cross between a blowing dandelion seed and a drifting jellyfish, and embodies goodness. Or astonishing floating cloud-islands. I've complained that many recent films abandon story telling in their third acts and go for wall-to-wall action. Cameron essentially does that here, but has invested well in establishing his characters so that it matters what they do in battle and how they do it. There are issues at stake greater than simply which side wins. Ikke akkurat slik du beskriver den, og du pleier jo å være så flink til å anmelde filmer du ikke har sett. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Terminator ble vel i sin tid lagd fordi Cameron hadde en visjon om et metallskjelett som skulle komme ut av et brennende inferno. En våt drøm som ble litt av en franchise Ebert sin anmeldelse ga meg håp for Avatar. Men jeg gleder meg ikke til filmen, som irriterer meg litt. Liker hype-følelsen, enten den innfris eller ikke. Den er god å ha, livet er ikke verdt noe om man ikke har noe å se frem til. Men nå er det rett før Iron Man 2 trailer slippes på Apple, den gleder jeg meg til. *følge med på Twitter* Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 @DG: Ingen grunn til å være frekk. Jeg baserer det bl.a. på tilbakemeldinger fra folk som har overvært forhåndsvisning (i 3D) av filmen. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Ingen grunn til å være frekk Ooh, den kom fra rett person... Jeg var skeptisk lenge før traileren kom og ble ikke noe mindre skeptisk etter den første teaseren. Men etter og ha sett flere trailere, lest om filmen, sett intervjuet med Cameron på 60 minutes og lest anmeldelser så må jeg vel si at jeg gleder meg nå. Har derimot ikke bestemt meg enda om jeg skal se den først i 3D eller ei... Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Eg ser Guri Kulås i Klassekampen gjev Avatar 6/6, og ho er ikkje akkurat roboteksplosjonsfantast. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Dere må jo se den i 3-d! Kan jo se den nok ganger uten 3-d på bluray.. Eneste nyere filmen jeg har sett i 3-d var UP, og den var helt FANTASTISK i 3-d.. Var nesten som du dukket unna objektene som fløy mot deg.. Jeg ville ikke nølt et sekund med å velge 3-d.. Bare 1 dag igjen til Avatar i 3-d på ringen. Blir steike fantastisk Beklager at jeg er uvitende, men er det kun en film, eller er det første del av f.eks triologi? Regner jo med at de klemmer ut en oppfølger om det går bra uansett. Det jeg mener er om det er beregnet flere filmer fra første stund? Avatar får 6/6 av filmmagasinet http://www.filmmagasinet.no/no/Filmanmeldelser/Kino/Avatar/ Endret 17. desember 2009 av husgutt Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Har bestilt billetter, men tviler på at det er 3D her i Porsgrunn. Bryr meg ikke så veldig ettersom jeg bare har dårlige erfaringer med IMAX fra noen år tilbake. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg skal love deg..Det blir ingenting som imax... Det var tragiske greier. Dagens 3-d derimot!! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Er ikke som IMAX nei. Er det den samme visningen av 3D som på UP så blir det som å kikke ut et vindu hvor man ser ting i perspektiv. Er ikke slik at ting kommer i mot en osv. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 G.I Joe var jo, ehm, hva skal jeg si? Kul? For min del skal det mye til for at en film som baserer seg så mye på action blir teit. Underholdende, ja, til tider, men ellers utrolig dårlig. Hvor mange "one liners" klarte du å finne? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) http://bestof.ign.com/2009/movies/index.html her er forøvrig ign.com sin best of 2009 liste... Endret 17. desember 2009 av husgutt Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 G.I Joe var jo, ehm, hva skal jeg si? Kul? For min del skal det mye til for at en film som baserer seg så mye på action blir teit. Underholdende, ja, til tider, men ellers utrolig dårlig. Hvor mange "one liners" klarte du å finne? Dette har vel litt med premissene. Når folk lekte med G.I. Joe som liten så var det stort sett actionsekvensene det dreide seg om. Det var ikke som om man satt der og ga lange monologer spekket med dybde. Man fikk Snake Eyes til å ta et heftig spark mens man ropte "GO JOE!" og sendte offeret flygende til andre enden av sandkassen med noen overdrevne "POW!" lyder. Det er vel også dette Sommers har prøvd å få på film. Og jeg syntes han lykkes med det, dog skulle jeg likt å se han dra det enda lenger. I tillegg hadde jeg langt flere One-linere med 1 1/2 times leking med G.I Joe som liten, enn hva denne filmen klarte å produsere. Hva syntes du G.I Joe burde basere seg på? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Hva syntes du G.I Joe burde basere seg på?Personlig så synes jeg de laget et storslagent epos om en som mottar en ring fra en slektning. Så viser det seg at det er en ond trollmann som også vil ha den og så kunne de fyllt resten av filmen med at de må gå til en stor vulkan og kaste den i lavaen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Eller en film om en kar som går rundt og kutter opp folk som er slemme, mens vi må høre på hans whinende tanker. Enda bedre, gjør det til en TV-serie slik at vi kan se på det i 50 episoder. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Fra BTs anmeldelse av Avatar: En nerdete saus av urbefolkningsproblematikk, klimakrise og pasifisme, alt på babynivå og skviset gjennom et selvhøytidelig new-age-filter...Som vanlig, todimensjonal film på et vanlig lerret er dette derfor en soleklar firer. Kanskje til og med dårligere...Historien er nærmest staffasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå