Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ILM. Og når Superman Returns ble nominert og var det ikke POTC som vant, så tør jeg vedde en god flaske vin på at Transformers blir nominert. Med 12 (!) store scener i filmen og mer action enn Bay noensinne har vært i nærheten av å lage (hans ord) så blir det nok fint lite tid til popcornspising. Kommer til å sitte der og måpe.

 

Men det blir nok mange konkurenter i år.

Lenke til kommentar

Men strengt talt så var Revenge of the Sith gjort nesten utelukkende foran den "hvite duken" i studio. Jeg må si det var en del scener som var ganske så avslørende for min egen del. Her er det snakk om filming ute i ekte byer hvor man så setter inn transformersene. De er faen med frekk nok til å gjøre det i dagslys også

 

Gotta love it popcorn.gifworthy.giftransformer.gif

Lenke til kommentar

Det endelige oppgjøret mellom Anakin og Obi. Fikk ikke vekk følelsen av at dette foregikk i studio. Kanskje fordi jeg så hele deler av hvordan de laget det i forkant. Selve åpningsscenen med romskipflygingen var way over the top for min del. Men tror det var mer den overdrevne karakteren som ødela det for meg fremfor selve effektene. Men ingen av dem klarte å få den mer "naturlige" følelsen som de originale maktet. Det blir rett og slett for rent og pent. Men siste filmen var uansett en fryd å se, men det var ikke effektene som gjorde det for meg i den.

 

Er bare noe med det å spille inn foran den hvite duken som irriterer litt. Så det samme i Superman Returns.

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ble altfor fanget av intensisteten i den siste krangelen mellom Anakin og Obi-Wan til at jeg la merke til overdigitale omgivelser. Mitt syn har blitt ytterligere farget etter jeg så den vanvittige dokumentaren om hvor mye ressurser de brukte på bare noen sekunder i den scenen. Har sett det i SW før, men kommer altså ikke på det når det gjelder denne :)

Lenke til kommentar
Har sett det i SW før, men kommer altså ikke på det når det gjelder denne :)

8304018[/snapback]

 

Episode 1 er jo ikke bra i hele tatt for å si det pent. De to som er som jeg kommer på med en gang er jo når Anakin og Padmé diller rundt i den blomster-engen og Anakin rir på det overdimonsjonerte eslet, ser mindre bra ut. Nr to er når han skal ta en bit av eple, skulle ikke tro at det var fysisk mulig å gjøre det så dårlig :no:

 

Kan ikke si at jeg la merke til noe sånt i Episode 3, men det er jo som du sa, det er ikke det man tenkte mest på når man så den scenen. Jeg har jo også sett filmen et par ganger etter det også uten å legge merke til at det ser for bra ut...

 

Edit: Fjernet et ord.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Man on the Moon for første gang igår, og jeg må si jeg ble nokså skuffet. Etter å ha sett at komi-filmer som Ace Ventura, Bruce Almighty osv bare har 6 på imdb, trodde jeg Man on the Moon som har nærmere 7.5 skulle være meget så bra, men ble som sagt skuffet..

 

Har merket at de fleste "reine" komedier med blant annet Jim Carrey har fått dårlige karakterer på imdb. Man on the Moon er jo laget ikke som rein komedie, men nesten.

 

 

Liker folk komedier blandet med drama, sorg og seriøse folk? Jeg liker dem ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...