Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Er jeg den eneste som syntes at 500 Days of Summer var fantastisk? Ble så forelska i Zooey Denchman eller hva hun heter så det kan være derfor men :p

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som syntes at 500 Days of Summer var fantastisk? Ble så forelska i Zooey Denchman eller hva hun heter så det kan være derfor men :p

Fantastisk? Nei, men meget god? Absolutt!

Helt klart en meget god film, med interessant oppbygning, god musikk, men noe småpirk holder den unna 9'ern for min del.

Ellers så fortsetter Bergman å imponere, senest i går når jeg så Høstsonaten. Fantastisk god film, må være en av de beste jeg har sett av ham, dog et lite hakk under Det Sjunde Inseglet. Måten han viser mellom-menneskelige forhold på film er rett og slett helt utrolig og filmen er også en veldig intens opplevelse.

Men har dere flere forslag til Bergman-filmer verdt å sjekke ut? Jeg har sett de to nevnte, Persona, Viskningär Och Rop, Jungfrukällan, Smultronstället og har Fanny och Alexander, Scener fra et Ekteskap og Vargtimmen på innkjøpslisten.

Lenke til kommentar
NBK er latterlig dårlig.

Hva er det som er så dårlig med NRK? Jeg roser dem for at de er eneste kanalen som har baller til å sende eldre filmer.

Tror det var snakk om Natural Born Killers.

Lol. B og R er ganske like da :blush:

Edit: Jeg mener å huske at jeg likte Natural Born Killers ganske godt, men at filmopplevelsen ble ødelagt av at den siste halvtimen på DVD-en var ripete. Måtte derfor laste ned filmen for å se resten :(

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Hva er så sært med den?

Mulig spoiler:

Det er vel kanskje det hele filmen bygger på. At ingen er ordinære, og at alle har spesielle sider ved seg. At en far legger ann på datterens besteveninne er i mine øyne sært, bare for å nevne et lite eksempel.

Endret av SuKa
Lenke til kommentar
Haha, sant nok. Kapp av litt nede på b-en, så får du en r. Men, jeg støtter NRK-rosen din. Det sendes til stadighet gamle s/h-filmer på NRK2. Jeg så f.eks Pather Panchali der, og er glad for det. Er dette noe de virkelig satser på, mon tro?

Jeg tror det er noe de satser på for de har sendt gamle filmer på NRK2 hver søndag formiddag ganske lenge nå.

Lenke til kommentar
Neida, hun er kjempesjarmerende :love:

:p

Kunne ha vær bedre hvis han fyren som skulle ha vært artig faktisk VAR artig, ellers en meget bra film :)

NBK er latterlig dårlig.

Hva er det som er så dårlig med NRK? Jeg roser dem for at de er eneste kanalen som har baller til å sende eldre filmer.

Tror det var snakk om Natural Born Killers.

Her har en den evindelige clusterfuck som skjer når en skal drive å forkorte alle filmer hele tiden..

Lenke til kommentar

Absolutt. Utallige ganger jeg har sittet og klødd meg hull i hodet og forsøkt å finne ut hva faen det egentlig skal stå. Litt vanskelig å skjønne at det med NDDSBRRTEMHFESZLDP3 menes Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Hellbound, Flesh-Eating Subhumanoid Zombified Living Dead, Part 3, f.eks.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar

Så The Prestige i helgen og syntes det var en kjempe fin film. Sitter igjen med noen spørsmål etter filmen var slutt, og etter å ha lest om filmen på diverse forum, så sitter jeg igjen med enda flere spørsmål.

Så lurte på om noen kunne svare meg på noe av det jeg lurte på?

Megaspoiler om filmen så hvis du ikke har sett The Prestige så hold deg unna :)

Når Angier tar å kloner seg selv. Er den orginale Angier som dør og klonen som lever videre, eller lever den orginale Angier videre og klonene dør hver gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...