Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hvorfor lagger dvdene mine når jeg spiller dem av i VLC? Både Spider Man 1 og 2 lagger. Ingen Star Wars filmer funker heller ><

Anbefaler på det sterkeste å bruke ett annet program enn VLC. Det er veldig greit da det tar alt man mater det med, men kvaliteten på det man får er ikke mye bra. Anbefaler heller å bruke f.eks Media Player Classic Home Cinema Edition.

Og det virket. Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror dere Holographic Versatile Disc (HVD) kommer til å ta over for Blu-ray i fremtiden? Det er snakk om 1-6 TB i lagringskapasitet, eller opptil 1 PB i teorien. Man bør kunne få anstendige digitale utgaver av filmer med slike størrelser ^_^

Nei, tipper Blu-Ray er siste optiske medium det leveres film på. Tipper fremtiden er at film leveres over nett som streaming/video-on-demand og som nedlasting. Om film distribueres på et fysisk medium så vil jeg tippe at det blir en form for minnekort eller lignende. Mulig formatet har en fremtid, men ikke som medium for distribusjon av film til privatpersoner.

Lenke til kommentar

Jeg tror det skal litt landsomfattende hastighetsoppgradering på bredbånd, før vi kan begynne å tenke på å flytte hele filmformatet over på nettet. Det ville neppe blitt særlig vellykket for den vanlige mann i gata å streame en full høyoppløsningsfilm over nettet, med de linjene de fleste sitter på per dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg liker at det tar plass. Tenker du upraktisk som i at det tar plass?

Hvorfor jeg liker det? Nei, si det, det er bare sånn jeg er. Er jo en del av sjarmen med film og ha de fysisk i hylla, måtte gå bort til hylla, se over filmene, og så velge. I tillegg er det og greit når man ska f.eks se filmen på en tv som ikke kan kobles til en pc.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
Det finnes absolutt ingen logisk grunn. Jeg liker bare bedre å ha en CD i hylla, enn et album kjøpt via iTunes.

DVD'er var morro å ha i hyller i begynnelsen, men når jeg rundet 2500 DVD'er var det ikke lengre kult. Bare sinnsykt upraktisk. Alt ligger nå på en filserver, og filmene er stuet vekk i store pappesker.

Har istedet kun Blu-Ray filmer i hyller nå. Får holde frem til det blir for mange av disse også.......

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Liker ikke helt at det er blitt normalt å putte inn to morsomme karakterer som skal krangle og sloss i filmer. Begynner å bli litt oppbrukt nå, ikke blir når Transformers2 ikke klarer å gjøre de morsomme en gang. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...