Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Ikke se spoileren visst du ikke har sett Se7en.

 

 

Hvorfor måtte Mills skyte John Doe i slutten der. IDIOT! Jeg blir fly + eitrende forbannet.

 

Det er jo det geniale. John har et psykologisk overtak og får Mills til å gjøre syndene komplett.

Selv om alle skjønner at det kommer til å skje, er det logikken bak som fascinerer.

 

Fortsatt en liten Se7en spoiler.

 

 

Tror folk missforstår litt. Poenget mitt var ikke at jeg ikkje skjønte meningen. Poenget mitt var så enkelt som at jeg synest det var irriterende at John lykkest.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers så jeg Re-Animator her om dagen, og lurer på hvordan Evil Dead er i forhold? Ser for meg noe av det samme mtp humoren?

Evil Dead er villere, morsommere og bedre kvalitet. Alle tre filmene i trilogien er ca. like gode også, men den første er mer 'ren' skrekk, mens de to oppfølgerne er (nesten) ren humor.

Lenke til kommentar
Scarlett finner jeg kjedelig, og har hun i det hele tatt vært med i noe bra film?

Hun er veldig fin å se på.

Man skal ikke undervurdere det nei. Det er mange filmer jeg har lidd meg gjennom, men som ved hjelp av fine damer har gjort slik at jeg har holdt ut. Nå har imildertid Scarlett skuespillerkvaliteter også i tillegg til et jævlig bra ytre.

Lenke til kommentar

Formålet med en film er å underholde, og hvis den klarer å underholde et stort antall mennesker, vil jeg si at det er en god film. Jeg har ikke sett verken Mamma Mia eller Lange flate baller.

Jeg vil alltid ha min subjektive oppfatning av hva jeg synes er en god film, men fra et objektivt synspunkt vil en god film være en film som kan underholde mange mennesker, i stor grad og over tid, uavhengig av hvordan jeg oppfattet den.

Så du vil si at Mamma Mia og Lange Flate Baller er gode filmer utelukkende basert på at de har solgte mange billetter, samtidig som du evt. kan hate de personlig? Blir ikke det en kræsj? Annerkjennelse er en ting, men den skal være basert på filmens faktiske kvaliteter. Har den ingen ifølge deg selv, trenger du heller ikke å henvise til saueflokken av et ukritisk publikum.

 

Det er det beste objektive målet vi har på gode filmer. Jeg kan hate filmer, men hvis de klarer å underholde mange andre, uansett hvor ukritiske de måtte være, vil jeg ikke påstå at det er en dårlig film. Min subjektive filmsmak er noe annet, men man kan ikke måle den i god/dårlig filmsmak.

 

 

Formålet med en film er å underholde, og hvis den klarer å underholde et stort antall mennesker, vil jeg si at det er en god film.

 

Takk og lov finst det film som har andre mål enn berre å underhalda.

 

Ja visst, mange filmar vil kritisere og opplyse, men dei fleste spillefilmar er i hovudsak ute etter å underhalde. Vi kan seie det slik at viss ein film fullfører hensikta si i tilstrekkeleg grad, er han ein god film.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Formålet med en film er å underholde, og hvis den klarer å underholde et stort antall mennesker, vil jeg si at det er en god film. Jeg har ikke sett verken Mamma Mia eller Lange flate baller.

Jeg vil alltid ha min subjektive oppfatning av hva jeg synes er en god film, men fra et objektivt synspunkt vil en god film være en film som kan underholde mange mennesker, i stor grad og over tid, uavhengig av hvordan jeg oppfattet den.

Så du vil si at Mamma Mia og Lange Flate Baller er gode filmer utelukkende basert på at de har solgte mange billetter, samtidig som du evt. kan hate de personlig? Blir ikke det en kræsj? Annerkjennelse er en ting, men den skal være basert på filmens faktiske kvaliteter. Har den ingen ifølge deg selv, trenger du heller ikke å henvise til saueflokken av et ukritisk publikum.

 

Det er det beste objektive målet vi har på gode filmer. Jeg kan hate filmer, men hvis de klarer å underholde mange andre, uansett hvor ukritiske de måtte være, vil jeg ikke påstå at det er en dårlig film. Min subjektive filmsmak er noe annet, men man kan ikke måle den i god/dårlig filmsmak.

 

At mange ser den betyr ikke nødvendigvis at den er bra eller at den i det hele tatt underholder alle som kommer. Filmer som f.eks Spiderman eller HP vil automatisk få mange seere på grunn av tegneserien og bøkene. God reklame (budsjett) osv. kan også føre til at det kommer mange på kinoen.

Men jeg ser poenget ditt, men det er umulig å si hva som er god eller dårlig film. Som det blir sagt har de fleste filmer forskjellige hensikter.

Endret av SuKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...