Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man får ikke dårligere filmsmak, men man kan få et surt analytisk forhold til film som tar bort mye av gleden. Ser man veldig mye film, må kvaliteten opp for at man skal bli virkelig underholdt.

Ikke nødvendigvis. Et analytisk forhold til film kan også gjøre at en trekker frem positive sider av en film en normalt sett ville forkastet. Sånn sett blir gleden forsterket.

 

Tror du misforstod poenget mitt. Mulig jeg formulerte det noe kronglete, men det jeg mente med 'surt analytisk forhold' var i sammenheng med å se en middelmådig/dårlig film. Man ser feil og mangler mye tydligere enn da man i sine naive dager digget alt Steven Spielberg laget. Det var poenget.

 

Så har du også helt rett i at gleden blit forsterket når man ser en god film. Så There Will Be Blood for tiende gang i dag..

Lenke til kommentar
Hva er så filmsmak etter din mening? Og hva er en god film?

 

En god film for meg er om filmen har et godt budskap, god kamera, skuespill og såklart musikk. Filmen bør være fengende, kjedelighet bør den ikke ha. God historie er også ett pluss, en film med mange gode tvister og slikt er også flott.

De fleste mainstream hollywood filmene har som oftest ingenting av det jeg nevnte over.

 

Det er utrolig mange som bare liker slike hollywood filmer, dårlig smak med andre ord.

 

Man kan såklart se slike filmer en gang i blant, men når man kun ser slikt (og synes itillegg er gode). Da synes jeg smaken er dårlig.

Endret av Mr.BadSmile
Lenke til kommentar
Seertall er aldri noen god indikasjon på hvor god filmen er i mine øyne. Vil du påstå at Mamma Mia eller Lange Flate Baller er gode filmer fordi de solgte i bøtter og spann?

 

Formålet med en film er å underholde, og hvis den klarer å underholde et stort antall mennesker, vil jeg si at det er en god film. Jeg har ikke sett verken Mamma Mia eller Lange flate baller.

Jeg vil alltid ha min subjektive oppfatning av hva jeg synes er en god film, men fra et objektivt synspunkt vil en god film være en film som kan underholde mange mennesker, i stor grad og over tid, uavhengig av hvordan jeg oppfattet den.

Lenke til kommentar

Men når du kommer med "Sytete ungdommer med lite troverdige holdningsendringer " og slikt, så klarer jeg ikke ta det seriøst. Det er greit at du ikke liker filmen, men at du på en måte ikke fatter poenget med den heller synes jeg er kjipt.

 

(Det kan godt hende du gjør det, men med den setningen virker det som du ikke gjør det...)

 

@Hrundi: :p

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Nå har jeg skjønt det, du misliker alle de filmene som er gode. Da vet jeg det.

 

- Raging Bull

- The Breakfast Club

- Ferris Bueller's Day Off

- LOTR: Return of the King

 

Tror ikke det er flere enn det, egentlig? Jeg er ganske så konvensjonell.

Med unntak av den første der er jeg faktisk enig med deg.

Lenke til kommentar
Nå har jeg skjønt det, du misliker alle de filmene som er gode. Da vet jeg det.

 

- Raging Bull

- The Breakfast Club

- Ferris Bueller's Day Off

- LOTR: Return of the King

 

Tror ikke det er flere enn det, egentlig? Jeg er ganske så konvensjonell.

 

Syntes alle John Hughes sine filmer er datert, men meg om det.

 

At du har Raging Bull der er helt fjernt for meg, men herregud, man har jo lov til å ikke like den store klassikern også.

 

 

 

 

Ser man veldig mye film, må kvaliteten opp for at man skal bli virkelig underholdt.

...og hva som er god kvalitet er opp til en selv å bedømme.

 

Ikke når du liker New Moon.

 

Haha du kommer til å få den frem til nyttår, det vet du.

Lenke til kommentar
Ikke når du liker New Moon.

Du kommer ikke langt med den trollete holdningen der. Det man må vurdere er argumentene for hvorfor man mener noe er god kvalitet eller ikke. Man kan gjerne være uenig, men å trolle slik du gjør er bare ødeleggende for enhver debatt.

 

Det var en vennelig knuff. Ta ut tampongen og ikke vær så sur hele tida. Ikke les alt i verste menig.

Endret av HarryLime
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...