Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig hatt en helt grei film helg.

 

Fredag:

Reservoir Dogs 9/10

Shaft (1971) 7/10

 

Lørdag:

Year One 5/10

I Spit on your Grave/Day of the Woman 7/10

Predator 2 6/10

The Matrix 9/10

 

Søndag:

Walk The Line 10/10

Shaft (2001) 7/10

 

For meg er julestemning "The Grinch" med Jim Carrey i hovedrollen. Sikkert egentlig en drittfilm laget for små jenter, men er det julestemning så er det julestemning.

Så sant, så mye The Grinch når jeg var mindre, kansje jeg skal ta et gjensyn snart

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Desember er julemat, familie og pakker - tradisjoner, derunder filmer. Mange gjensyn og en av de viktigste er den årlige visningen av extendedutgaven av LOTR-trilogien. Herlig gjensyn som bare bekrefter det faktumet at Fellowship helt klart er best. Towers er fortsatt den svakeste, mens King står som en bautastein for hvorfor jeg elsker filmene. Knekker alltid sammen av de mange pompøse "sluttene".

 

Så forøvrig Woody Allens A Midsummer Night's Sex Comedy som var god nok til 6/10. En av de svakere.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Artig å se hvor bra filmforumet gjør det her på forumet. 5. største forum målt i brukerbidrag, underkategorier da ikke medregnet. 60 000 innlegg passert så langt i år. Kun slått av Sosial, Lekeplassen, OT-Baren og Politikk.

 

Vil også si at kvaliteten på store deler av bidragene er veldig bra, eller hva sier dere? Rent personlig syns jeg at jeg har fått mye mer ut av filmopplevelsene gjennom alle de ulike perspektivene som kommer frem her inne. Kanskje litt mye kynisme til tider, men slik er vel også naturlig på et forum.

 

Er jo også gøy for alle som skriver her inne, da forumet totalt har flere hundre tusen unike besøkende i måneden. Kulturforumet har vel rundt 10% av trådvisningene her inne. Er imponert over at aktiviteten har vært så høy, selv etter Kulturo forsvant (grr). Er nesten like mye som produseres på kulturforumet som på spillforumet, på tross av at Spillverket er knyttet tett opp mot det.

Lenke til kommentar

Morsomt å høre. Sett bort ifra useriøse forum som off-topic etc, så er jo Filmforumet enda høyere oppe. Kynisme hører med - uten den hadde jeg sannsynligvis ikke vært her. Film skaper sterke meninger og innbyr til diskusjoner... stort sett konstruktive.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Morsomt å høre. Sett bort ifra useriøse forum som off-topic etc, så er jo Filmforumet enda høyere oppe. Kynisme hører med - uten den hadde jeg sannsynligvis ikke vært her. Film skaper sterke meninger og innbyr til diskusjoner... stort sett konstruktive.

 

Ja du har vel rett i dette, er jo også nødvendig med motvekt til hype. Skaper balanse :)

 

Dorian: Be afraid. Be very afraid. Kort og godt er det ekstremt hvor mye treff dette forumet får, det eksploderte i midten av 2008. Mye takket være at Google nok endret litt på sine magiske formler (det er mye trafikk derfra). Hjelper godt på å være tilknyttet Tek.no-nettverket.

 

Men det er jo litt merkelig å tenke på for oss som har vært her i flere år. Fra å gå fra et forum hvor man "kjente" de fleste, til nå å være en av de sidene i Norge som genererer desidert mest innhold, samt å være på topp 100 listen til Big-boards.

 

Vi får jo gjøre alt vi kan for at forumet kan fortsette å være et resurssenter og en god arena for diskusjon for alle filmelskere der ute. :)

Lenke til kommentar

Må si selv at det har vært veldig artig å lese innleggene på filmforumet, har ikke bidratt no særlig, og heller ikke alltid skrevet om alle filmene jeg har sett nettopp fordi jeg ikke holder nivået som er inne her, hehe.

 

Er ikke en god kritiker, en film er vanligvis helt fantastisk eller no drit når jeg ser på :D (fins unntak selvsagt).

 

Må få nesten begynte på den listen etter jul engang, nytteløst å begynne nå, for tross til at juleferien har begynt for meg.

 

Et kjapt spørsmål her:

Den listen på 250 "beste" filmer, blir den oppdatert stadig vekk, i så fall, bør jeg da ta printscreen når jeg begynner på listen?

Lenke til kommentar

Ja, det er ei dynamisk liste. Den oppdaterer (eller neddaterer seg) etter hvert som nye filmer kommer og andre filmer får flere stemmer og høyt snitt. Det gjelder jo for nye filmer og.

 

Om du vil ta printscreen er jo helt opp til deg. Det er mange filmer som ikke er på lista jeg rangerer langt høyere enn nr. 1 f. eks. Så jeg ser ikke poenget med det.

 

Vi kan være fornøyd med dette forumet ja, det er vel ganske enkelt det beste i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...