Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Spoileren under handler om Harry Potter og Dødstalismanen.

 

Det var når jeg leste de siste sidene at jeg kom på at det var en barnebokserie jeg begynte å lese. Selv om den utviklet seg til å bli en undomsbokserie underveis. Jeg synes slutte var trivelig jeg.

 

Endret av Panerai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

18 år etter, når ungen til HP og Ginny Weasley begynner på Galtvort

 

da synes jeg ihvertfall det ikke blir et kapittel som heter "18 years later" veldig synlig sånn som det var i boka. Det ødela halve bokopplevelsen for meg da jeg skulle sjekke hvor mange sider det var.

 

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Er det foresten noen andre enn meg som irriterer seg litt over Harry Potter som karakter i filmene? I boka er han mer rampete og litt mer som ett barn, men i filmene så har de gjort han overdreven uskyldig? Er dette bare noe jeg innbiller meg eller har noen andre også merket dette?

 

Har ikke lest bøkene, men i filmen har jeg et klart inntrykk av at dette er en speidergutt selv Kal-El har vanskelig med å overgå. Akkurat det plager meg ikke så mye, ettersom det for tiden er så politisk korrekt å ha karakterer med mer grått enn svart og hvitt. Liker kontraster og jeg har alltid vært interessert i å se hvordan speidergutter prøver å hanskes med alt gruppepress, ondskap og annet. Det er kjekt med slike urealistiske karakterer, som kanskje inspirerer oss som er full av feil til å bli litt bedre.

 

Dog er ikke akkurat Harry Potter en som idoliseres, men det er vel fordi jeg er så gammal og grå. I min tid måtte slike karakterer enten være blikkbokser som ble til biler, eller ha merkelig kleskodeks og komme fra andre planeter. Er vel litt kulere med et faktisk menneske som kan gjøre underverker med en liten pinne. Så den der misunner jeg mindre jyplinger som Heilage :wee:

 

Men må innrømme at Snape er den karakteren som interesserer meg mest i HP-universet.

Lenke til kommentar

Lørdag: Star Wars 1-6.

Ikke langt ifra den ultimate filmhelgen :p

Dotten: Enig i det du sier. Fra ett barns perspektiv(ja det va meg) så var Harry Potter mer som en "venn" enn en helt. Feks, når jeg var mindre så tenkte vi på SpiderMan som en helt. Harry Potter var mer en "venn" og når vi vokste opp nesten synkronisert(jeg var vel 2-3 år mindre når den første kom ut) så blir det et helt unikt bånd. Men nå når jeg sammenligner han med bøkene så blir det litt snålt.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar
Hvilken av filmene likte du best da Batnobbit?

Den første. For meg er den enda magisk, jeg kunne alle linjene og visste alltid hva som skjedde men jeg koste meg like mye hver gang. Ikke bare at det var veldig spennende, men alle effektene var så kule. Det at det faktisk så bra ut når de fløy osv, jeg forstod virkelig ikke hvordan det gikk an. Jeg likte også det bisare, feks sluttscenen.

Den andre kommer tett etter, meg og MadsFN så denne nesten hver dag i en ferie, så god var den :p

Btw, nå fikk dere søren men meg fram den barnlige delen av meg dvs julestemning :wee:

Lenke til kommentar
Den andre kommer tett etter, meg og MadsFN så denne nesten hver dag i en ferie, så god var den :p

Jeg husker perioden jeg ble hekta på Star Wars. Så filmen hos en kompis, og ble totalhekta. Følgende uke var jeg innom hver dag på den lokale videobutikken for å passe på at de ikke solgte det eneste eksemplaret de hadde igjen. Alt mens jeg jobbet intenst for å få nok lommepenger til å kjøpe filmen. Når jeg endelig fikk kjøpt den var det opptil flere visninger hver dag i flere uker.

 

Når jeg tenker tilbake klarer jeg ikke å komme over den utrolige fanboy-holdningen! Anyway, good times!

 

Star Wars IV obv.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
Hvilken av filmene likte du best da Batnobbit?

Den første. For meg er den enda magisk, jeg kunne alle linjene og visste alltid hva som skjedde men jeg koste meg like mye hver gang. Ikke bare at det var veldig spennende, men alle effektene var så kule. Det at det faktisk så bra ut når de fløy osv, jeg forstod virkelig ikke hvordan det gikk an. Jeg likte også det bisare, feks sluttscenen.

Den andre kommer tett etter, meg og MadsFN så denne nesten hver dag i en ferie, så god var den :p

Btw, nå fikk dere søren men meg fram den barnlige delen av meg dvs julestemning :wee:

 

 

Vi to skal søren men se Harry Potter i jula :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...