Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mistenker at hvis jeg hadde sett Deer Hunter igjen i dag, ville jeg stått igjen med to filmer jeg liker :)

 

Er jo tross alt en del år siden jeg så den.

 

Så hvorfor kalle den uinteressant?

Deer Hunter tar all oppmerksomheten fra den "fantastiske" Born on the 4th of July.

 

Edit: Min hypotese.

 

 

Tror vi nesten må sette opp en liste over beste nam'filmer:P Vi har jo mange gode klassikere som f. eks Platoon, The Deer Hunter, (Telles Rambo?), Born on the 4th of July, Full Metal Jacket. Casualities of War etc.:)

Lenke til kommentar
Ble aldri noen veldig stor fan av Deer Hunter. Det er en av de jeg kaller "se to ganger" filmer. Dvs, at når du ser den andre gang så er det mest sansylig mye bedre. Men den siste scenen med Christopher Walke i DH er så vanvittig bra.

For min del er det helt klart sluttscenen hvor de ironisk synger "God Bless America", skåler for Nick tett etterfulgt av et av filmhistoriens såreste temamelodier. Knekker sammen hver gang.

 

S. Vega: Vi har en fin listetråd, så bruk den. Skal mekke en liste selv.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Tror vi nesten må sette opp en liste over beste nam'filmer:P Vi har jo mange gode klassikere som f. eks Platoon, The Deer Hunter, (Telles Rambo?), Born on the 4th of July, Full Metal Jacket. Casualities of War etc.:)

Skal vi sette opp en sånn liste, så må Platoon være på toppen, etter min mening :)

Lenke til kommentar
Tror vi nesten må sette opp en liste over beste nam'filmer:P Vi har jo mange gode klassikere som f. eks Platoon, The Deer Hunter, (Telles Rambo?), Born on the 4th of July, Full Metal Jacket. Casualities of War etc.:)

Skal vi sette opp en sånn liste, så må Platoon være på toppen, etter min mening :)

 

Amen to that!

Lenke til kommentar
Ble aldri noen veldig stor fan av Deer Hunter. Det er en av de jeg kaller "se to ganger" filmer. Dvs, at når du ser den andre gang så er det mest sansylig mye bedre. Men den siste scenen med Christopher Walke i DH er så vanvittig bra.

For min del er det helt klart sluttscenen hvor de ironisk synger "God Bless America", skåler for Nick tett etterfulgt av et av filmhistoriens såreste temamelodier. Knekker sammen hver gang.

 

S. Vega: Vi har en fin listetråd, så bruk den. Skal mekke en liste selv.

 

Ok. Linke når du har fått ordnet ei liste da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...