Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Chris Nolan burde lagd He-Man eller MASK (Mobile Armed Strike Kommand).......da hadde sikkert filmene blitt brukbare.

 

Begge kunne vært originfortellinger.......på 80-tallet hadde de kanskje ikke sfx til en MASK film men dette kan nå bli en realitet , hvem vet :)

 

Nah, ikke Nolan til noe slikt siden han er veldig ute etter illusjonen av at det kunne funnet sted i en verden veldig lik vår egen. Hans styrker føler jeg ligger andre steder.

 

For MASK ville jeg sagt James McTeigue, John McTiernan eller Justin Lin og for He-Man ville jeg ønsket Kenneth Branagh. Hører så mange lovord om sistnevntes arbeid med Thor-filmen og det er jo bare til å se hvilken rollebesetning han har klart å få fatt i. Portman sa visst ja fordi hun syntes det hørtes helt absurd ut med en regissør som Branagh på en superheltfilm om en tordengud og det rapporteres om at Branagh tar ting til et helt nytt nivå. Veldig spent der.

 

Skarsgaard, Hopkins, Ray Stevenson, Portman, Samuel L. Jackson og Chris Hemsworth er litt av en lineup. :)

Lenke til kommentar
Sånn litt for nysgjerrighetens skyld, er det noen som har sett komplette filmografier av regissører her? I så fall hvilke?

 

Alfred Hitchcock og Andrej Tarkovskij. Driver med Ingmar Bergman nå.

 

Alt? Til og med de fra 20-tallet? (edit: glemte at jeg var på et norskt forum)

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar
Hvordan filmer burde jeg kjøpe? Er så lei av de gamle.

 

Filmer som er kjent for å være jævlig bra. Ellers veit jeg ikke. Forslag?

 

Kva er "gamle" filmar då?

 

Kan liste opp nokre av mine anbefalingar (som du sikkert har sett frå før :p)

 

  • Reservoir Dogs
  • Fight Club
  • Se7en
  • American Beauty
  • Snatch
  • Donnie Darko
  • Saw
  • The Silence of the Lambs
  • Trainspotting
  • Requiem for a Dream

 

 

Har ikke sett noen av de der jeg. :p

 

Får sjekke dem ut.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Sånn litt for nysgjerrighetens skyld, er det noen som har sett komplette filmografier av regissører her? I så fall hvilke?
Quentin Tarantino

Chan-wook Park

Harmony Korine

Larry Clark

Lukas Moodysson

Hayao Miyazaki

Erik Poppe

Bam Margera

Darren Aronofsky

Guy Ritchie

The Wachowski Brothers

 

De neste jeg har et bevisst mål om å se ferdig er:

David Lynch

Stanley Kubrick

Joel & Ethan Coen

Lenke til kommentar
Sånn litt for nysgjerrighetens skyld, er det noen som har sett komplette filmografier av regissører her? I så fall hvilke?

 

Folk som har laget 5 eller flere filmer(jeg teller ikke med dokumentarer):

 

Martin Scorsese (20)

Coen bros. (13)

Orson Welles (12)

Hayao Miyazaki (10)

Andrei Tarkovsky (8)

Quentin Tarantino (7)

Frank Darabont (5)

 

 

(Terrence Malick har bare laget 4)

 

Den eneste jeg har igjen av Jarmusch er den fra i år og den eneste jeg har ighen i Jacsos er Meet the Feebles. Har 2 igjen i filmografien til Cronenberg (Fast Company og Crimes of the Future)

Lenke til kommentar
Hvem av dem mener du ?

Hitchcock er vel den eneste som lagde noe på 20-tallet av de der.

 

Åja,jeg mistforstod. Trudde han mente alle 20 filmene. Ja jeg har sett alle fra 20 tallet også som var untatt number13 og always tell your wife,men de blei vel aldri offisielle eller 100 prosent ferdig ?

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Har spilt av Blu-Rayen uten problemer på PC.

 

Noen andre her som har problemer med å spille av La Haine på en PC?

 

Eg fekk spelt av HD DVDen, gjekk heilt fint.

 

Hm, jeg har fortsatt problemer med å spille av mine to, ja 2, DVD kopier av La Haine på PC'n min. Altså, de funker, men det kommer bare støy på skjermen. Kjøpte to kopier da jeg trodde det kunne være en feil med den første, men neida. Ingen av de funker, og nei, det har ikke noe med CD/DVD spilleren min, har prøvd to forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...