Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Uff, var å så Epic Movie i dag.

 

Selv om filmen har sine morsomme høydepunkter, så ødelegges den av de 200 fjortissjentene og guttene som sitter rundt deg. De kaster popkorn, de friiker ut bare noe "ekkelt skjer.

I tillegg til dette så holder de jo ikke munn!

 

De snakker KONSTANT igjenom hele filmen, så dette var en ødelagt filmopplevelse for meg og mine kameraters del i alle fall.

 

Uff.

8269673[/snapback]

Det virker nå som de koste seg mye mer enn deg, filmen er tross alt laget for dem. Man kan ikke klage på hobbitkostymer på LotR-premiere, tross alt. Det er en film man ser i 8. klasse med en haug med kompiser, hvor man kommenterer, kaster popkorn, kliner med nabojenta og ler rått av toaletthumor.

 

We've all been there.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, vi ba dem gjentatte ganger.

 

Men de holder jo ikke kjeften..

Men når en hel sal på saga er fylt med fjortisser, da går det virkelig rett vest.

 

Ingen vakter eller noe kom inn heller, så uroen bare fortsatte.

 

Men er jo ikke det at vi ikke koste oss, lo som griser vi også. Men er det at de skal sitte å kaste popcorn på akkurat deg og vennene dine, spytte tyggis på deg og vennene dine, og sitte å snakke med hverandre rett ved deg og vennene dine.

 

Uff, jeg liker å gå på kino når publikumet er slik at ved en minste lyd får du beskjed av nabomannen om å være stille, det er da det er god stemning mener nå jeg.

 

Men er jo også enig i det du sier Steffypants, og derfor har jeg også bestemt meg for å aldri mer se en film med lavere enn 15 år i aldersgrense. Andrer på at vi valgte å se "Epic Movie" fremfor kill buljo.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Tro meg, vi ba dem gjentatte ganger.

 

Men de holder jo ikke kjeften..

Men når en hel sal på saga er fylt med fjortisser, da går det virkelig rett vest.

 

Ingen vakter eller noe kom inn heller, så uroen bare fortsatte.

8269954[/snapback]

 

Hørtes lite kjekt ut.

Hadde en lignende opplevelse, men da var det snakk om en ung jente som hadde en funksjons hemmelse. Enkelt å greit så ødela hun opplevelsen, men jeg følte selv at jeg måtte vise henne respekt ved å ikke mase.. :hmm:

Lenke til kommentar

Hehe, er i alle fall siste gangen jeg går inn på en slik film på kino. Neste gang blir det å vente til den kommer på DVD.

 

Men for å ikke skape noen stor sak ut av dette, så tror og håper jeg at de fleste er enige med meg at et mer voksent publikum, alltids er bedre en popcorn kastende fjortisser.

 

Og ved det holder jeg meg for evig og alltid unna slike filmer.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Hehe, er i alle fall siste gangen jeg går inn på en slik film på kino. Neste gang blir det å vente til den kommer på DVD.

 

Men for å ikke skape noen stor sak ut av dette, så tror og håper jeg at de fleste er enige med meg at et mer voksent publikum, alltids er bedre en popcorn kastende fjortisser.

 

Og ved det holder jeg meg for evig og alltid unna slike filmer.

8270020[/snapback]

 

Helt enig med deg ja.

Popcorn kastende fjortiser er utrolig irriterende og ødelegger veeeeeldig mye av filmopplevelsen. Fint for deg at det ikke var noen stor film det hente på...

Opplevde å dra på Ringenes Herre Atter en Konge med masse fjortiser. Utrolig irriterende å høre på klagingen deres når det kom til scenene med en del snakking.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Hehe, er i alle fall siste gangen jeg går inn på en slik film på kino. Neste gang blir det å vente til den kommer på DVD.

 

Men for å ikke skape noen stor sak ut av dette, så tror og håper jeg at de fleste er enige med meg at et mer voksent publikum, alltids er bedre en popcorn kastende fjortisser.

 

Og ved det holder jeg meg for evig og alltid unna slike filmer.

8270020[/snapback]

 

Helt enig med deg ja.

Popcorn kastende fjortiser er utrolig irriterende og ødelegger veeeeeldig mye av filmopplevelsen. Fint for deg at det ikke var noen stor film det hente på...

Opplevde å dra på Ringenes Herre Atter en Konge med masse fjortiser. Utrolig irriterende å høre på klagingen deres når det kom til scenene med en del snakking.

8270226[/snapback]

Vi snakker om Epic Movie her ikke sant? Jeg skjønner ikke helt hva som kunne ødelegges...

 

Over til noe helt annet: Er Caligula verdt en titt? Jeg prøver å pløye meg gjennom det som er av suspekt 70-80-tallsfilm nå om dagen, og jeg antar at denne mildt sagt beryktede filmen er noe jeg burde få med meg.

Lenke til kommentar

Og nettopp derfor er film best hjemme i stua ALENE, ikke på kino med masse papirraslende idioter som ler og hoster og nyser.

 

Har man kompiser hjemme blir det masse pisspreik mens filmen går, kommentering av "dårlige" scener e.l. Jeg så Sin City sammen med en kompis, og han ødela hele filmen med kommentarer som "Fyfaaaen det der er LIIITE fake, da!"

 

Det var så ille at jeg så filmen selv alene hjemme en gang til.

Lenke til kommentar
-The Wicker Man (73)

8264961[/snapback]

 

Haha, morsomt hvor uenig jeg er i at det der er en fantastisk film.

 

Men en ting jeg lurte på, det var et øyeblikk i Wicker Man som er på Bravo's plass nummer 45 over tidenes hundre mest skumle øyeblikk. Hvilket øyeblikk er det? For jeg kan aldri huske at filmen noensinne var skummel eller i det hele tatt forsøkte å skremme.

8266002[/snapback]

Jeg liker nå remaken ganske så bra også jeg da.

Lenke til kommentar
Nei den er ikke skummel, og kan heller ikke komme på en passende scene. Det som jeg forelsket meg i var blandt annet måten den kritiserte kristendommen og til en viss grad hyller de gamle hedenske religionene (Kritiserer dem litt også). Syns det var et fantastisk syn å se en Europeisk sivilisasjon som har klart å holde seg vekk fra kristendommens jerngrep. I tillegg har man en nydelig stemning, spennende, drivende  og velskrevet historie med et utmerket krimplot. Og flotte visuelle bilder. Som sagt har filmen en rekke herlige hedenske scener hvor de hyller naturen og viser et samfunn hvor sexualitet er dyrket, i motsettning til resten av den jødisk-kristne verden hvor den er fryktet.

 

Ah, hvis du er utelukkende glad i filmer som kritiserer kristendommen så kan jeg at filmen kan være av interesse. Personlig var plottet den eneste grunnen til at jeg kjøpte filmen, og jeg visste at jeg var klar for en enten hat/elsk film.

 

Personlig føltes The Wicker Man utrolig amatørmessig. Istedenfor å utnytte mulighetene i det spennende plottet, har man lagd en film som lett kan forveksles med noe en vennegjeng på ungdomskolen kunne prestert. Alt fra skuespillet og den ufrivillig komiske stemningen, til de latterlige sangsekvensene og det dårlige fotoet.

 

Dessuten hadde jeg forventet en langt mer creepy og ekkel affære. Når jeg så ser at nyinnspillingen er Nicolas Cages dårligste film ifølge IMDB, er det en remake jeg styrer langt unna. The Wicker Man står nå i DVD-hylla mi som et symbol på den dårligste filmen jeg har kjøpt.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
Ah, hvis du er utelukkende glad i filmer som kritiserer kristendommen så kan jeg at filmen kan være av interesse. Personlig var plottet den eneste grunnen til at jeg kjøpte filmen, og jeg visste at jeg var klar for en enten hat/elsk film.

Nei ikke utelukkende, men det skader ikke.

Personlig føltes The Wicker Man utrolig amatørmessig. Istedenfor å utnytte mulighetene i det spennende plottet, har man lagd en film som lett kan forveksles med noe en vennegjeng på ungdomskolen kunne prestert. Alt fra skuespillet og den ufrivillig komiske stemningen, til de latterlige sangsekvensene og det dårlige fotoet.

Sikker på at du ikke bare blander dette 'amatøriske ungdomskole greiene' med det lave budsjettet de hadde?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sikker på at du ikke bare blander dette 'amatøriske ungdomskole greiene' med det lave budsjettet de hadde?

8273208[/snapback]

 

Trenger ikke suge selv om budsjettet suger.

Lenke til kommentar

Jeg var fullstendig klar på forhånd at dette ikke var noen høybudsjettsthriller. Men som nevnt over her, lavt budsjett betyr ikke nødvendigvis dårlig gjennomføring.

 

Men det har selvsagt litt med forventninger å gjøre også. Jeg hadde faktisk for lenge siden tenkt ut et liknende plot til en thriller, uten å ha hørt om eller sett Wicker Man. Derfor ble filmen et symbol på hvordan jeg ikke ville gjennomført en slik film.

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar
Noen som er gira på å fortelle meg "the thing" med Donnie Darko?

 

Vet ikke helt om jeg tok den..

 

Takk, takk.. :)

8216768[/snapback]

Snakker vi handlingen eller hypen? Hvis du ikke tok den helt, noe veldig få gjør første gang, så er det bare å se den på nytt. Du kan også se Director's Cut for å få litt mer forklart, og det finnes en del sider der på den vide verdensveven hvor du kan lese litt om teorier og lignende.

 

Hvis det er hypen så er du bare en av oss som ikke likte den, og da er det ikke vits i å se den en gang til. Hvis du ikke likte den første gang vil du ikke like den bedre andre gangen fordi handlingen ble litt mer forståelig. Det er mer stemningen som det virker som folk flest faller for, så hvis det ikke fungerte første gang vil lite forandre seg andre gang.

8217484[/snapback]

 

Hei du.. :) ..takker for svar! Ikke fått snoka så mye på forumet i det siste, så sent svar..

 

Jeg tror faktisk jeg snakker om BÅDE hypen og handlingen, i grunnen..

 

Den var litt interessant, men jeg ble nok litt/nokså skuffet i forhold til all praten i forkant..

 

Jeg fant forresten er tråd her på forumet etter litt søking.. men, ikke fått lest den skikkelig enda, bare skumleste litt.. Har veldig sansen for litt sånn "psykologiske" -filmer, men hvis det har seg slik at

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
det hele skyldes "tidsreise" med en flymotor
så ble jeg litt skuffet ja.. det passer liksom ikke helt inn i slike filmer, synes jeg.. hmm..

 

Takk for svar, i hvert fall.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...