Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Reservoir dogs. Klarer heller ikke her å bli særlig begeistret for Tarantino. Alt for mye dialog, ja til tider bra og velspilt, men det blir for mye for meg rett og slett. Hva skjer med vold? Er dette så sykt interessant? Det gir meg så utrolig lite å se slike voldscener som man finner i Tarantinos filmer. Storyen synes jeg heller ikke var spesielt spennende og rører ikke ved meg på noen som helst måte.

Lå du ikke merke til den humoristiske undertonen? Reservoir Dogs er en svart komedie etter min mening. Går man inn med det i tankene tror jeg man får en bedre opplevelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se heller Pulp Fiction (1994).

Hvorfor skulle han like den noe særlig bedre når vold og lange dialoger ikke akkurat er øverst på ønskelista.

Vold og lange dialoger er heller ikke øverst på min ønskeliste, men Pulp Fiction er så gjennomført bra at hvis han skal se en god Tarantino-film, så bør det være den. Ergo setninga: Se heller Pulp Fiction.

Endret av Petters189
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Chris Nolan burde lagd He-Man eller MASK (Mobile Armed Strike Kommand).......da hadde sikkert filmene blitt brukbare.

Begge kunne vært originfortellinger.......på 80-tallet hadde de kanskje ikke sfx til en MASK film men dette kan nå bli en realitet , hvem vet :)

Lenke til kommentar
Chris Nolan burde lagd He-Man eller MASK (Mobile Armed Strike Kommand).......da hadde sikkert filmene blitt brukbare.

Begge kunne vært originfortellinger.......på 80-tallet hadde de kanskje ikke sfx til en MASK film men dette kan nå bli en realitet , hvem vet :)

Ikke at jeg har sett så mye He-Man, men tror det kunne blitt et spennende prosjekt!

Lenke til kommentar
Ringen uten tvil. Samme om den hadde blitt vist i sal 1 på Colosseum eller ikke. Jeg har ikke sett kinofilmer andre steder enn Ringen siden den åpnet.

Jeg har enda ikke dratt til Ringen. Jeg pleier alltid å dra til Collosseum. Lurer på hvorfor igrunn.

Det er vanskelig å bryte gamle vaner. Om man alltid har gått på Colosseum, er det lett å bare gå dit igjen når man skal på kino. Bare mann deg opp og stikk på Ringen neste gang. Jeg lover deg at det er verdt det. Det var ikke så vanskelig for meg å bytte da jeg ikke hadde en "fast" kino før. Gikk for det meste på Colosseum, Saga og Eldorado.

Eneste som er med ringen er at det er litt småvanskelig å komme seg dit for min del. Men sofa gjør jo turen verdt det.

For min del er det den klart letteste kinoen å komme seg til. 21-bussen går jo omtrent inn døra på den.

Lenke til kommentar

Jeg så Slumdog Millionaire for et par dager siden. Den var bra, men det var et par småting jeg ikke likte.

Jamal og Salim snakker først hindi med hverandre, men bytter til engelsk når de blir eldre. Og filmen var bare drama fram til Jamal ringte Salim, og de møttes i Mumbai. Så løp Jamal inn i Salim og gjennom vinduet, og de flyr dumt ut og ned. Det ødela litt, synes jeg, at det plutselig skulle være komedie også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...