Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HA HA! Så nettopp Cobra med Stallone. Hvor ræva skuespiller er det egentlig mulig å bli, blir jeg sittende å tenke. Samtidig som jeg tenker : Hvordan i all verden klarer regissøren å få meg til å ville se videre på dette. Det vil ihvertfall si at det var noe som stemte i filmen, men det kan da umulig ha vært Stallone. Eller......

 

Stallone har bevist at han er både dyktig regissør, skuespiller og manusforfatter. Han har noen dårlige opptredener, grunnet rollene han sa ja til (for ikke å snakke om de han hadde til å regissere seg), men det ser ut til at han har vokst på det.

 

Stallone, som mange andre fysisk sterke skuespillere, led jo av å bli merkelappet og castet i stereotypiske roller. Det er slik i filmverden, om man er veldig strukturert og bruker mye tid på å trene seg til en atletisk kropp (tidvis med god hjelp fra diverse stoffer) så vil elitistene rakke ned og man blir fort presset inn i en kjedelig ond sirkel. Spesielt i Hollywood. En sirkel Stallone har maktet å bryte seg ut fra, bevist gjennom sine siste filmer.

 

Om man derimot spiser seg smellfeit til en rolle eller slanker seg kraftig mens man gjerne kysser litt på en av samme kjønn, så vinner man Oscar og blir genierklært. :)

Lenke til kommentar
Om man derimot spiser seg smellfeit til en rolle eller slanker seg kraftig mens man gjerne kysser litt på en av samme kjønn, så vinner man Oscar og blir genierklært. :)

Eventuelt en med en mental lidelse... det er også en slager på Oscar-fronten.

 

Er ellers enig i det du sier om Stallone. Rocky og Rambo viser at mannen kan.

Lenke til kommentar
Om man derimot spiser seg smellfeit til en rolle eller slanker seg kraftig mens man gjerne kysser litt på en av samme kjønn, så vinner man Oscar og blir genierklært. :)

Han er vel på topp 10. når det gjelder vektøkning, for rollen i Cop Land, hvis jeg husker riktig. :p

 

Og de kiloene var nok langt lettere å legge på seg enn muskelmassen han vanligvis har.

 

Og paradokset var at han fikk mye skryt for sin rolletolkning i den filmen. :)

Lenke til kommentar

Han er vel på topp 10. når det gjelder vektøkning, for rollen i Cop Land, hvis jeg husker riktig. :p

 

Og de kiloene var nok langt lettere å legge på seg enn muskelmassen han vanligvis har.

 

Og paradokset var at han fikk mye skryt for sin rolletolkning i den filmen. :)

Ja, det er jo sånn at hvis en ellers attraktiv skuespiller gjør seg stygg, altså legger på seg vekt av det dårlige slaget for eksempel, så blir de rost opp i skyene. Charlize Theron for Monster er vel det beste eksempelet, det var nesten som at filmbransjen ga henne stående applaus fordi hun turte å se normal ut.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...