Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som måtte lure på kortfilmen over:

Tír na nÓg (Old Irish, roughly meaning "Land of Youth) is the most popular of the Otherworlds in Irish mythology.It was considered a place beyond the edges of the map, located on an island far to the west. It could be reached by either an arduous voyage or an invitation from one of its fairy residents. This otherworld was a place where sickness and death do not exist. It was a place of eternal youth and beauty. Here, music, strength, life, and all pleasurable pursuits came together in a single place. Here happiness lasted forever; no one wanted for food or drink. It was the Irish equivalent of the Greek Elysium, or the Valhalla of the Norse.

Lenke til kommentar

Jeg leide mye film før, men som et resultalt av dyre priser og super-gjerrige butikk annsatte, så har jeg så og si sluttet for godt.

De burde vel ta et hint når man faktisk sparer penger på å kjøpe filmer(Play.com, CDON etc...) kontra å leige.

Lånte Forgetting Sarah Marshall i fylla i fjor, ikke levert den enda.

I Førde der jeg bor, så sender dem ut regninger i posten om man leverer filmen en dag for sent. Hadde jeg gjort som deg ville jeg blitt saksøkt.

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar
Dramatisk fall for leiefilm:

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=590298

Er det faktisk noen her inne som fortsatt sverger til steinaldermetoden og leier film fra den lokale videosjappa?

Leide litt film i sommer når vi var i sommerhuset i Sverige. Ikke tilgang på internett, og ganske bra utvalg bare én mil unna, så sykkeltur+film var ganske koselig.

Sånn ellers leier jeg veeeldig lite. Men heller leie en film når vi skal se med kamerater. Mindre stress mtp å få den på TV, bedre kvalitet, og kan bestemme oss rett før uten å trenge og laste ned i forveien.

Lenke til kommentar

Helt enig med de som sier at det er koselig å leie film. Kjipt at utvalget som oftest er megaræva og at det er så innmari mye lettere å finne noe interessant på internett. De siste gangene jeg har vært i videosjappa har det vært en blanding av kun filmer jeg har sett før eller vet er megaræva.

Jeg vil se en "feel good" movie, bring it!
Little Miss Sunshine! :new_woot:

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Det er trist at leiing av film har gått ned. Har mange gode minner av da jeg lånte VHS-spiller og hadde James Bond-maraton med faren min når jeg var i 7-årsalderen :love:

Enig. Gode minner fra den lokale videosjappa med et enormt utvalg av VHS-filmer. Jobbet selv i videobutikk et års tid. Leier riktignok aldri filmer selv. Med Blu-Ray-priser som snart er like lave som DVD, kjøper jeg knapt DVD-filmer også. Tror neppe videosjappene vil satse på utleie av Blu-Ray-filmer. Det er nok bare et tidsspørsmål før nettbaserte utleietjenester tar over hele markedet. For det er jo faktisk de som ikke ønsker å eie filmene, av praktiske årsaker, og synes det er like greit å betale en liten sum for å se filmen en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...