MforMats Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvis dette er veldig off topic så beklager jeg på forhånd. DVD spilleren min tok kvelden i helgen. Det jeg lurer på da er om jeg skal satse på å kjøpe en billig dvd-spiller igjen, og ha den til BD spillerne blir ennå billigere. Eller bør jeg satse på en BD spiller allerede nå. Et av problemene mine er at jeg kun har en gammel 28" billedrørs TV. Jeg er dermed litt usikker på hvilke kvalitetsforbedringer jeg faktisk vil få med BD. Noen som har tips til en BD spiller under 2000? Eller er de ikke noe å satse på? Kjøp deg en ok DVD-spiller til 2-300kr, så venter du med BD til du får deg HD fremvisning Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 New Moon smashed The Dark Knight's single-day and opening-day box-office records with an estimated $72.7 million Friday, its studio reported today. Jeg merker jeg kanskje må se disse filmene og sjekke ut hva dette egentlig er. Alle vet tydeligvis hva denne "twilight" greia er? ... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det finnes mange jenter. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 New Moon smashed The Dark Knight's single-day and opening-day box-office records with an estimated $72.7 million Friday, its studio reported today. Jeg merker jeg kanskje må se disse filmene og sjekke ut hva dette egentlig er. Alle vet tydeligvis hva denne "twilight" greia er? ... Burde gjøre det ja, er et veldig delt bilde i dag så det er mye bedre å se Twilight og gjøre seg opp sin egen mening. Mye bedre enn å bli fortalt hva man skal mene Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Da er det jo mye bedre å bruke denne tiden på å se _virkelig_ kvalitetsfilm som man enda ikke har fått sett? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Nettopp. Derfor skal jeg se New Moon etterpå ^_^ Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Sannsynligheten er jo mye større for at du får deg en uforglemmelig, eller mer givende filmopplevelse om du ser f.eks A Clockwork Orange, The Good, The Bad, The Ugly, The Godfather, Pulp Fiction, North By Northwest eller liknende for første gang - fremfor å se en film hypet opp gjennom reklame og massemedia? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Blitt voldtatt av glittrende vampyrer i det siste luser32? Ettersom du ser ut til å ha et innbitt hat ovenfor Twilight serien? Nei, mye bedre å se filmer å bedømme selv om det var verd det eller ikke fremfor å ha folk til å fortelle enn hva man skal synes om en film. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg skjønner ikke hva som er vitsen med å være så grinete overfor enkelte filmer. Det er da bedre å fokusere på det man liker, framfor det man misliker? Ikke rart det er krig her i verden, osv... Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Jeg forstår godt hatet. Twilight er hundre prosent søppeldynge. Det er dritt. At folk betaler penger for å holde denne franchisen i live er for meg helt uforståelig. Jeg er vanligvis ikke så hissig ovenfor filmer jeg ikke liker, men det er noe med Twilight som treffer meg. Det har faktisk gått så langt som at jeg har las ... lånt filmen slik at jeg kan se den når jeg er i dårlig humør. Når jeg tenker på alle personene som forguder denne filmen, føler jeg meg bedre med en gang bedre. Det er hvertfall håp for meg. Endret 22. november 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva kan man si til noe sånt? Jeg storkoste meg under forrige film Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Har ikke hørt om Twilight før jeg så dere begynte å prate om denne de siste dagene. Mange her som maser om at man skal gjøre seg opp sin egen mening om alt fremfor å se etter hva andre mener om saken. En kan ikke bruke hele livet sitt på å se på alle filmer som kommer ut; og da kan det være lurt å se hvilken mening andre har gjort seg opp om hva som er verdt å få med seg. At denne filmen blir sett av kjempe mange kinogåere, betyr vel at mange vil mene den er verdt å få med seg. Men for gutta her inne, og folk som er over snittet interessert i film - vil det fortsatt være større sjanse for å få seg en bedre filmopplevelse av å se filmer andre interreserte/"eksperter" anbefaler. Og det er ikke akkurat sånn at man blir helt ensporet hva gjelder sjanger, story og kunstnerisk bilde av å velge fra IMDB, TSPDT, 1001 o.l før Top Grossing Movies heller. (edit: snarer tvert imot?) Endret 22. november 2009 av luser32 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 En kan ikke bruke hele livet sitt på å se på alle filmer som kommer ut Men man skal heller bruke tiden på å klage på filmer (man ikke har sett)? At denne filmen blir sett av kjempe mange kinogåere, betyr vel at mange vil mene den er verdt å få med seg. Men for gutta her inne, og folk som er over snittet interessert i film - vil det fortsatt være større sjanse for å få seg en bedre filmopplevelse av å se filmer andre interreserte/"eksperter" anbefaler. Tja, tre av de med flest innlegg her inne på filmforumet (Dotten, Dorian Gray og jeg) likte filmen Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Jeg har ikke klaget på Twilight, jeg sier bare at det høyst sannsynlig er et bedre valg å se A Clockwork Orange om du ikke har sett den heller. Dere liker den, men hvis dere måtte velge - hvilken ville dere klart dere uten? Endret 22. november 2009 av luser32 Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Da lurer jeg på: Når du sier liker, det må vel være 'so incredibly bad it's fun'-liker (ala Dis)? Endret 22. november 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Dette får meg forresten over på et liknende tema. Noen som har vært på www.flickchart.com her? Der kommer det opp to filmer, og så må man velge den ene fremfor den andre. Det gir en litt annerledes, men kanskje interressant top-liste i forhold til rangeringer som går på tallkarakter:) Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg har ikke klaget på Twilight, jeg sier bare at det høyst sannsynlig er et bedre valg å se A Clockwork Orange om du ikke har sett den heller. Dere liker den, men hvis dere måtte velge - hvilken ville dere klart dere uten? Jeg kan selv godt tenke meg at jeg letter kan like Twilight enn A Clockwork Orange. Har ikke sett noen av dem, men A clockwork orange ser tung ut. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Nei, man kan ikke se alle filmene her i verden, men man bør se de filmer man selv vil se, fremfor å ha en over seg som sier hva man skal se. Denne forferdelig "påsifiseringa" som foregår med "hva som er verd å få med seg" er i mine øyne bare tull. Filmsmak er en subjektiv mening og det finnes ikke et snev av objektivt i den. Man kan godt si sine meninger om hva man selv mener man bør få med seg av filmer, men det er da og viktig å vinkle det som en subjektiv mening. Problemet er derimot at man skal vinkle det på en slik måte at man vet best, dette skal du se, ikke noe spørsmål, ser du noe annet vet du ikke hva du snakker om. Får bare si; for noe forbanna svada. Som med bøker setter jeg på en film med åpent sinn og ser den fra start til slutt. Så avgjør jeg deretter om jeg likte filmen eller ikke. Har vært i bra mange krangler for dette før, men jeg personelig synes ikke at The Shining - Kubrick's versjon - er noe særlig bra av seg. Men det er min mening, jeg respekterer at andre synes dette er en god film av Kubrick. Eneste jeg forlanger tilbake er aksept for mine meninger like fult som jeg aksepterer deres meninger. For min del var ikke Twilight noe for min smak, men jeg vet de som liker den. Helt greit, og om disse spør om jeg vil se filmen sammen med dem, så helt greit det og. Som filmelsker forsøker jeg å ha et så åpent sinn som mulig. Hvis ikke er jeg redd for å gå glipp av noen filmer jeg kanskje vil like. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg kan selv godt tenke meg at jeg letter kan like Twilight enn A Clockwork Orange. Har ikke sett noen av dem, men A clockwork orange ser tung ut. Mulig den blir tung, men jeg tror fortsatt det vil være mer interessant for deg å ha sett førstnevnte enn Twilight. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Flickchart har vi en egen tråd om: lenke Jeg har ikke klaget på Twilight, jeg sier bare at det høyst sannsynlig er et bedre valg å se A Clockwork Orange om du ikke har sett den heller. Dere liker den, men hvis dere måtte velge - hvilken ville dere klart dere uten? Hvorfor skal jeg velge? Jeg klarer meg fint med begge. Da lurer jeg på: Når du sier liker, det må vel være 'so incredibly bad it's fun'-liker (ala Dis)? Jeg gidder ikke å gjenta meg selv, så les her og videre. Les også disse anmeldelsene: Dotten Dorian Gray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå