Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
And while we're at it: Hvilke Zatoichi-filmer er best av de som er tilgjengelig på sone 2

Finner nesten ingenting i sone 2, utenom Kitano sin version.

 

Ellers tror jeg favoritten til nå er Zatoichi and the Chess Expert (1965). Men det er generelt sett lite forskjeller på filmene så vidt jeg husker. Liker alle jeg har sett.

 

Var bare kanskje den beste posteren jeg noen gang har sett. Just shearing :)

Bare synd filmen er en av de dårligste i serien.

:( Har ikke sett den enda, så det var jo kjipt. Skulle egentlig tro den var blandt de bedre.

Lenke til kommentar

Angående Caché og deres tolkinger: (er altså en kommentar og noe ekstra...)

SPOILER

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvorfor skulle sønnen til Majid gjøre noe som endte opp med at faren tok selvmord for det? Det er jo totalt ulogisk.

 

Og på slutten ser man jo Pierrot og Majids' sønn (husker ikke navnet nå) snakke sammen, så da er det heller ikke han som filmer. Jeg oppfattet hvertfall slutten, i og med at det er et steady-shot på omtrent samme avstand som de første tapene, at det er noen som fortsatt driver å filmer.

 

Og jo, en siste ting... Georges ville jo ha sett kamera en eller annen gang, eller er det bare et videokamera på stativ med 50x optisk zoom?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Angående Caché og deres tolkinger: (er altså en kommentar og noe ekstra...)

SPOILER

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvorfor skulle sønnen til Majid gjøre noe som endte opp med at faren tok selvmord for det? Det er jo totalt ulogisk.

 

Og på slutten ser man jo Pierrot og Majids' sønn (husker ikke navnet nå) snakke sammen, så da er det heller ikke han som filmer. Jeg oppfattet hvertfall slutten, i og med at det er et steady-shot på omtrent samme avstand som de første tapene, at det er noen som fortsatt driver å filmer.

 

Og jo, en siste ting... Georges ville jo ha sett kamera en eller annen gang, eller er det bare et videokamera på stativ med 50x optisk zoom?

 

Kanskje ikke sønnen visste konsekvensene av hans handlinger? Han søkte bare hevn, i form av at det ellers så perfekte livet til Georges. Han kunne jo tross alt hatt et tilsvarende liv om det ikke var for Georges handlinger i barndommen.

 

Som du sier så var det et steady-shot. Da går det an å sette opp et kamera - for så gå fremfor kamera. Og eventuelt kan det være noen andre som hjelper han. Så det beviser ikke at han ikke gjorde det.

 

Georges ville nok sett kameraet ja (jeg vet iallefall at jeg ville gjort alt for å forsøke å finne kameraet). Derfor er jeg mer fan av tolkningen til DoktorBacon.

 

 

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...