DoktorBacon Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Gah, selvsagt kom posten min nesten nederst på forrige side, da lurer jeg på hva folk synes om Hanekes Caché og om dere har noen teorier om filmen? (de som har sett den tror jeg vil skjønne hva jeg sikter til) Ingen sendte teipene. Tror jeg. Haneke liker å føkke opp med vanlige filmkonvensjoner, som feks. med denne omdiskuterte fjernkontrollen i Funny Games. En av grunnene er at kameraet ikke kunne være usynlig for en person som gikk forbi, noe som muligens blir hintet til fra regissøren selv hvis man trykker på pause 00:10:07 uti filmen (du vil se en tydelig skygge av et kamera på et stativ). Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Gah, selvsagt kom posten min nesten nederst på forrige side, da lurer jeg på hva folk synes om Hanekes Caché og om dere har noen teorier om filmen? (de som har sett den tror jeg vil skjønne hva jeg sikter til) Ingen sendte teipene. Tror jeg. Haneke liker å føkke opp med vanlige filmkonvensjoner, som feks. med denne omdiskuterte fjernkontrollen i Funny Games. En av grunnene er at kameraet ikke kunne være usynlig for en person som gikk forbi, noe som muligens blir hintet til fra regissøren selv hvis man trykker på pause 00:10:07 uti filmen (du vil se en tydelig skygge av et kamera på et stativ). Det høres mer logisk ut. For jeg kan ærlig talt ikke se noen annen mening enn frykt i filmen - samt spekulasjonene jeg nevnte. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Orions Belte var merkverdig dårlig. Brukbar til å være norsk, men nå er jeg ingen relativist og bedømmer filmen på bakgrunn av mitt møte med filmen i seg selv i stedet for å forholde meg til år/land. Insomnia var også en skuffende affære - foretrekker helt klart Nolan sin remake hvor jeg i større grad får den ekle Twin Peaks-følelsen. Orions Belte er den eneste Norske filmen jeg gir 10/10 Kommer nok aldri til å se Nolan sin remake av Insomnia. Originalen er for fantastisk. INGEN som nevner Veiviseren!? Den eneste norske (av de jeg har sett) som kan måle seg med Flåklypa Verken Flåklype eller Veiviseren er noe mer en ok/god nok. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Caché: Eg såg fyrst og fremst filmen som eit oppgjer med fransk kolonialisme, med den skjulte historia om massakre på fransk jord, med den skjulte utesenginga av etterkomarane etter kolonitida. Videoane fekk hovudpersonane til å sjå på seg sjølv, kven som filma er ikkje viktig. Endret 17. november 2009 av magnusbe Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Caché: Jeg kjedet meg for det meste, men skvatt et par ganger. Det er litt morsomt at taggen for å skrive dette heter "skjult". Tror du man skriver [caché] på franske forum? Endret 17. november 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Caché: Jeg kjedet meg for det meste, men skvatt et par ganger. Det er litt morsomt at taggen for å skrive dette heter "skjult". Tror du man skriver [caché] på franske forum? Jeg koste meg. Og til spørsmålet ditt: Helt sikkert. De er ikke akkurat videre glad i engelsk der. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) 2012 var jo helt konge! Beste katastrofefilm på veldig lenge! må sei meg uenig i det... syns ikkje den infridde det eg forventa :/ Endret 17. november 2009 av Alliha Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Kommer nok aldri til å se Nolan sin remake av Insomnia. Originalen er for fantastisk. Se den. Stort sett jevngod, men på noen områder forbedrer den faktisk originalen. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Orions Belte var merkverdig dårlig. Brukbar til å være norsk, men nå er jeg ingen relativist og bedømmer filmen på bakgrunn av mitt møte med filmen i seg selv i stedet for å forholde meg til år/land. Insomnia var også en skuffende affære - foretrekker helt klart Nolan sin remake hvor jeg i større grad får den ekle Twin Peaks-følelsen. Orions Belte er den eneste Norske filmen jeg gir 10/10 Kommer nok aldri til å se Nolan sin remake av Insomnia. Originalen er for fantastisk. INGEN som nevner Veiviseren!? Den eneste norske (av de jeg har sett) som kan måle seg med Flåklypa Verken Flåklype eller Veiviseren er noe mer en ok/god nok. Jeg skjønner ikke helt hva som gjør den bra. Den hadde blitt regnet som en skikkelig tv-film hadde den vært laget i statene. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg likte flåklypa iallefall når jeg var liten, er jo litt morsomt å se på, nå som jeg har blitt "voksen" (selvom det kommer aldri til å skje). Veviseren var ganske gøy å se på, jeg så denne filmen i sammenheng med en skoleoppgave, hvor vi lærte om kameravinkler og slikt. Er vel første gang jeg noen gang har analysert en film. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Vi så også Veiviseren for å se på kameravinkler Endret 17. november 2009 av Olum Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Jeg likte flåklypa iallefall når jeg var liten, er jo litt morsomt å se på, nå som jeg har blitt "voksen" (selvom det kommer aldri til å skje). Veviseren var ganske gøy å se på, jeg så denne filmen i sammenheng med en skoleoppgave, hvor vi lærte om kameravinkler og slikt. Er vel første gang jeg noen gang har analysert en film. Hva er det som ikke kommer til og skje ? At du ser filmen eller blir voksen ? btw kan man bytte pc spill på game stop ? eller er det bare konsollspill og filmer ? Endret 17. november 2009 av spetwols Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 jeg kommer innerst inne aldri til å bli voksen Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Fri frakt på CDON, løp og kjøp! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Liker du svenske covere? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det bryr jeg meg lite om. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Man må ikke være spesielt glad i svenske covre for å handle på cdon.com. Noen er også interessert i filmen som følger med. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Liker du svenske covere? Jeg driter i covre, med mindre jeg går inn for å kjøpe en fin edition av noe. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 29,- NOK er ikke så alt for mye å spare, men dette er positivt. Da skal det gå i anskaffelse av flere Blu-ray-filmer. Det sagt, maange produkter uten svensk omslag på CDON.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå