Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Moon

 

Hvordan er egentlig denne?

 

Synes traileren ser svært lovende ut!

 

Moon er i mine øyne årets film.

Var i New York den 12 juli i år, og fikk da først høre om den gjennom en poster som hang nede på Times Square. Filmen hadde en sånn one day only limited screening.

Hadde med meg brodern som var veldig skeptisk, og jeg med sci-fi som en av mine favorittkategorier, kjøpte vi billetter til en forestilling midt på dagen.

Vi var toppen 10 mann i en kinosal som tok minst 300 stykker.

Så for meg en laber forestilling.

Men kom ut med et bredt glis om munnen.

 

Digga filmen fra start til slutt.

Fikk sånn typ Phoneboot følelse. Minimalistisk stil, få skuespillere, og suspense til tusen. Prestasjonen til Sam går over de grenser som kan brytes. Han spiller så bra at han alene holder publikum på enden av stolen. Dette er i vertfall mitt synspunkt.

Om andre deler dette med meg er ikke sikkert, men filmen skal kjøpes på Blu-ray så fort den kommer ut. For så å bli sett igjen og igjen..

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har troa på The Road ?

Selv ser jeg på post apocalyptic som the holy grail.

Digger filmer som handler om overlevelse. Ut i fra traileren så kan det virke som fin underholdning i samme stil som Children of Men.

Gleder meg helt sinnsykt! Sjekk forresten ut Filmklubben-tråden, om du ikke har gjort det allerede... Litt relevant for de som gleder seg til The Road.
Lenke til kommentar
Noen som har troa på The Road ?

Selv ser jeg på post apocalyptic som the holy grail.

Digger filmer som handler om overlevelse. Ut i fra traileren så kan det virke som fin underholdning i samme stil som Children of Men.

Boka er visst ganske bra. Jeg har ikke fått lest den enda, så jeg skal ikke si noe på det. Filmen har stort sett fått bra mottakelse. Skandale at den ikke kommer på kino før januar!

 

Forresten, om du liker post-apokalyptisk film så kan jeg anbefale BBC-serien Survivors. Den skulle gå på NRK, men de utsatte den på grunn av svineinfluensa. Serien handler altså om et influensautbrudd som tar knekken på om ikke mesteparten av verden så i hvert fall mesteparten av de britiske øyer.

Lenke til kommentar
Gjør et noe om man ser oppfølgeren fra 1933 før den der? Hvis jeg må se 1922-filmen som er fire timer først, kommer jeg neppe til å se filmene noen gang.

 

Går helt greit det. Så 3ern fra 1960 først og det fungerte godt. 33 filmen fungerte like godt uten å ha noen ekstra bak historie. Vill ikke si at filmene er så nært knyttet sammen. Har ikke sett 1922 filmen enda, men nå som fullversjonen er på DVD gleder jeg meg!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Vi så Across the Universe på skolen idag, ble skikkelig skuffa!

Den starta kjempebra som en koselig musikal, før den rundt midten av filmen ble til en surrealistisk film med masse rare effekter, før den gikk tilbake til sånn den var først, bare 20 hakk mer kjedelig og depressiv.

Litt drittfilm.

Endret av Bruker-127711
La spoilere i spoilertag
Lenke til kommentar

Lesedag gone bad, or shall I say good? :p

 

Skulle egentlig lese, men endte opp å se tre filmer: Caché, All About Eve og til sist The Breakfast Club, alle usette.

 

Alle tre gjorde et godt inntrykk og samtlige landet på 8/10, bortsett fra Caché, som jeg likte veldig godt og vurderer på 9 eren.

 

I tillegg så klarer jeg ikke å få sistnevnte helt ut av hodet, en intens filmopplevelse var det hvertfall. I tillegg sitter den litt fast fordi:

SPOILER

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg ikke vet hvem som gjorde det.... Noen andre som har noen teorier om hvem som faktisk filmet og sendte disse kassettene?/SKJUL]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...