Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Crank 2 var faktisk dobbelt så mye Crank som Crank 1, så det var imponerende i seg selv. Forfriskende med en film som ikke har noen illusjoner om hva den er og prøver å gjøre, selv om det kjennes som at man har slått hodet mot en vegg i 1,5 time etterpå, kanskje litt i overkant masete. Men så var det akkurat det den skulle være også. :p

 

Er det bare meg, eller er Modern Warfare 2 en sinnsykt bra opplevelse bare på det cinematiske (spelling?) nivået? Synes jeg fikk historien mye tettere på huden i det spillet enn i mange filmer, mye fordi at den ofte er akkurat som en spektakulær actionfilm som man ser alt fra øynene til en person på tror jeg. Kanskje det er fremtiden til film om noen tiår? Eller fremtiden til spill? At mediene blander seg sammen, til det punktet der man ikke er sikker på hva som er hva?

Lenke til kommentar

Haha, som vanlig har jeg bare brukt tiden min på de mindre bra filmene av året, har bare sett to-tre av de på listen til Hille, som jeg tror er ganske representativ. Sånn som alle andre år bruker jeg nok halve 2010 på å ta igjen filmer jeg burde ha sett i 2009. :p

 

The Brothers Bloom er altså noe å anbefale? Har sett den i butikken, men synes ikke den så noe interessant ut.

 

EDIT: Hille var det såklart.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er Modern Warfare 2 en sinnsykt bra opplevelse bare på det cinematiske (spelling?) nivået? Synes jeg fikk historien mye tettere på huden i det spillet enn i mange filmer, mye fordi at den ofte er akkurat som en spektakulær actionfilm som man ser alt fra øynene til en person på tror jeg. Kanskje det er fremtiden til film om noen tiår? Eller fremtiden til spill? At mediene blander seg sammen, til det punktet der man ikke er sikker på hva som er hva?

 

Absolutt en glimrende opplevelse, og serien burde strengt tatt bli filmatisert av noen kompetente folk, men jeg foretrakk kanskje kampanjen i enern. I MW2 var alt så jævla hektisk og intenst at man aldri fikk tid til å ta seg til alle inntrykkene.

 

Men jeg har ikke lyst til å se filmer kun fra førstepersonvinkelen. Det blir ikke så artig når alt man kan gjøre er å trykke på pause.

Lenke til kommentar

Håper Uwe Boll snart får fingeren ut og lager Call of Duty filmer. Noe som faktisk bringer meg til ett spørsmål; har det egentlig noen gang vært en god spill-til-film... film? Jeg mener, Uwe Boll's filmer er dårlige, men på 90 tallet var de også elendige, feks Doubble Dragon og Super Mario. Til nyere dato har de jo vært litt bedre, dvs Resident Evil og Hitman var ikke ikke SÅ dårlige.

Eneste gode spill-til-film film er Final Fantasy Advent Children, men det var, iallefall hvis jeg husker riktig rett etter spill nr 7?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Har ingenting i mot filmen Mortal Kombat. Har VELDIG mye i mot oppfølgeren da. Tok ordet makkverk til nye høyder.

 

Har forøvrig bittelitt tro på Prince of Persia som kommer ut i 2010.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Har ingenting i mot filmen Mortal Kombat. Har VELDIG mye i mot oppfølgeren da. Tok ordet makkverk til nye høyder.

 

Har forøvrig bittelitt tro på Prince of Persia som kommer ut i 2010.

Den første virker bare god etter en drittfilm som oppfølgeren. Prince of Persia ja, er vel samme folkene som laget POTC om jeg ikke husker feil. Tror dette blir en ok film.

Lenke til kommentar
Men jeg har ikke lyst til å se filmer kun fra førstepersonvinkelen. Det blir ikke så artig når alt man kan gjøre er å trykke på pause.

Ja, sant det, men hvis det blir noe større sammensmelting av det i fremtida så er det kanskje mer i form av noe interaktivt, så man virkelig føler det på kroppen, det var det jeg fikk ut av Modern Warfare 2 i allfall. Når helikoptere begynner å deise ned i hodet på deg og lagkameratene så er det ikke som i film at man tenker "Åh, stilig!", man tenker "LØP FOR HELVETE, LØØØØP!" Det treffer bedre følelsesmessig, fordi man er virkelig midt i det. For meg er Modern Warfare 2 er veldig bra eksempel på hvordan virkemidler fra film og spill kan kombineres til noe veldig bra.

 

EDIT: Ny setning.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Når helikoptere begynner å deise ned i hodet på deg og lagkameratene så er det ikke som i film at man tenker "Åh, stilig!", man tenker "LØP FOR HELVETE, LØØØØP!" Det treffer bedre følelsesmessig, fordi man er virkelig midt i det.

Men det er mange ganger bedre å bare sitte i fred og ro og slappe av uten å stresse med tastaturet og musa. Så der vil film alltid ha sin fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...