Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

En av tullingene jeg bor sammen med fikk for seg at det var helt greit å skifte kanal da filmen begynte. Det samme skjedde for to/tre dager siden, da A Clockwork Orange gikk på svensk TV. Fikk litt lyst til å slå meg selv i ansiktet av frustrasjon begge gangene.

 

Skjønner han jeg. Man kan ikke se klassikere med stygg og forstyrrende svensk undertekst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En av tullingene jeg bor sammen med fikk for seg at det var helt greit å skifte kanal da filmen begynte. Det samme skjedde for to/tre dager siden, da A Clockwork Orange gikk på svensk TV. Fikk litt lyst til å slå meg selv i ansiktet av frustrasjon begge gangene.

 

Skjønner han jeg. Man kan ikke se klassikere med stygg og forstyrrende svensk undertekst.

Nu vel, det var HD-sending og mulighet for å fjerne teksten helt.

 

Problemet ligger nok heller i filmsmaken til nevnt person.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar
Nu vel, det var HD-sending og mulighet for å fjerne teksten helt.

 

Problemet ligger nok heller i filmsmaken til nevnt person.

Har også en sånn venn, en som syntes det er ok og ta pause midt i filmer. Fatter ikke dealen med det, greit nok at vi tok og åt mellom Ringenes Herre diskene, men når vi ser en 2 timers film så vil han feks spille litt, eller gå ut og ta en tur eller hva faen det skulle være. Det irriterer, en film skal sees uten pauser.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar
Jeg tar gjerne pauser i film, men det er for å gå på do eller hente meg noe mat. Jeg tar aldri en pause for å spille litt, se noe annet eller stikke ut en tur. Da blir jo hele filmopplevelsen ødelagt.

Seløflgelig, jeg gjør også dette, men hvorfor skal folk på dø og liv gjøre noe annet mellom en film? Hva er poenget? Hvis filmen er kjedelig så er det jo abre bedre og få det overstått med en gang?

Lenke til kommentar
Jeg bor sammen med et par gutter som syns en filmer fra 80-tallet er gamle, og derfor nekter å se dem, uansett hvor bra filmen er!

 

Og derfor må de dø?

 

Eventuelt kan du omprogramere dem, du doper dem ned, binder dem til en stol og limer øynene dems opp(ala clockwork orange) Og viser bare stum filmer fra 1918 om igjen og omigjen i 3 uker i strekk, du kobler kateter til tissen og banana bag inn i armen på dem, så de ikke trenger å spise eller gå på do.

 

Etter 3 uker vil de tro ALLE filmer laget etter 1918 er state of the art

Lenke til kommentar
Jeg synes alt som har med biler å gjøre er utrolig kjedelig, og jeg nekter å se på fotball. Vennene mine klager aldri på dette, og sier aldri at jeg har dårlig smak eller kjipe interesser.

 

Rart hvor ubehagelig person man blir etter å ha sett Citizen Kane og innsett hvor mye bedre man er enn alle andre.

Enig her.

 

Jeg tror at mye av grunnen til at folk oppfatter gammel film som smal og sær er nettopp fordi mange av dem som ser på den fremstår som smale og sære og atpåtil dyrker denne rollen, ved å til stadighet klage over at de som ikke deler deres synspunkter er ignorante og uopplyste. Hadde dere som klager over de uopplyste vennene deres vært mer fokusert på å formidle hvorfor dere setter pris på klassikerne enn å fnyse over dem som ikke deler deres oppfatninger hadde dere kanskje fått noen å se filmene med. Forklar heller hvorfor den ikke er utilgjengelig enn å styrke inntrykket av at den er det. Man fremstår som pretensiøs og teit om man føler behovet for å påpeke hvor mye mer opplyst man selv er enn alle andre.

 

Dette kommer forøvrig fra en som er mer interessert i film enn gjennomsnittet, om det skulle være noen tvil.

Lenke til kommentar

Det er ingenting som er mer tydelig enn ståkuken folk her inne får i joggebuksen sin når noen påpeker at gammel film ikke er noe særlig. Montag har basert hele karrieren sin på diskusjon.no på å storkose seg over at folk ikke liker filmene han liker, men heller liker noe annet.

 

La oss alle være ærlig et lite øyeblikk og innrømme at film er en av hovedinteressene våre, og at det bare er å forvente at vi er smalere i smaken som resultat av den interessen og gjerne stiller like svakt i andre kategorier som ligner - det måtte være musikk ("Vet du ikke hvem Lou Reed er en gang?"), litteratur ("Du har ikke noe NOE av Tolstoy?") eller noe annet som folk synes er interessant. Når noen med en slik interesse måper (og samtidig fryder seg, mens de later som de er sjokkert) over mine manglende kunnskap innenfor et område jeg ikke finner interessant anser jeg dem som duster, og det gjelder selvsagt også for film.

Lenke til kommentar

Først og fremst så ser vi ganske mye på film sammen, og liker mye av det samme. Jeg tror de kommer like litt eldre filmer, om de bare slutter å fokusere på hvilket årstall filmen er laget i. Eller enda verre, jeg er overbevist om at de kommer like mange filmer.

 

Jeg prøver å introdusere dem for noe nytt de ikke har mye kjennskap til. Selvfølgelig gjør jeg ikke det på en pretensiøs måte. De er jo filminteresserte, så jeg prøver på en hyggelig måte å forklare hvorfor jeg tror de kommer like diverse eldre filmer.

 

Forøvrig kan jeg legge til at jeg liker biler og fotball veldig godt :)

Lenke til kommentar

Og tyske s/h kunstfilmer uten Dolby 5.1 er jo dritt.

 

Jeg melder meg ut med én gang når vennene mine diskuterer film. Det kommer aldri noe godt ut av de diskusjonene. Jeg har enda ikke funnet en måte å presentere meningene mine på uten at de blir utrolig irritert og kaller meg pretensiøs. Og jeg frykter for å bli oppfattet som de menneskene Dorian snakker om.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...