Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Lurer på å se District 9, men har den bare i dvd rip på pcen (15,4"), så har mest lyst å vente til jeg får kjøpt den på blu-ray og får fyrt den opp på 47" som jeg har hjemme. Hva syns dere? Er det lyden og bildet viktig i denne filmen?

Masse effekter, vent på blu ray, det skal jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så en standard R5-rip på 23" PC-skjermen min, og storkoste meg. Jeg ser alle filmene mine sånn.

 

Jeg prøvde å se en film på den måten å slo av etter få minutter. Fatter ikke folk klarer det. Lite bilde og elendig lyd ødelegger opplevelsen på mange filmer.

Lite bilde vil jeg ikke kalle det, jeg sitter vel omtrent like nærmt (i forhold) som en som ser film på 48" TV.

 

Når det er sagt så bryr jeg meg svært lite om lyd og bilde, rett og slett fordi jeg ikke ser så mange filmer som trenger det hjemme. De ser jeg heller på kino.

Lenke til kommentar
Når det er sagt så bryr jeg meg svært lite om lyd og bilde, rett og slett fordi jeg ikke ser så mange filmer som trenger det hjemme. De ser jeg heller på kino.

Jeg ser de heller hjemme, for jeg er alltid misfornøyd med bilde å spesielt lyden på kino. Laptopen er dog i bruk hvis jeg ikke får sove når jeg legger meg om kvelden. Grei å se litt tv serier på, så lenge det ikke er noen hefige serier (BOB, Generation Kill, osv)

Lenke til kommentar
Meget pent twitter initiativ Dorian. Vet du om flere som driver med det?

Takk, kjenner ikke til noen andre som gjør det. Grei måte å få notert ned hva man synes på en måte som gjør at man alltid har tilgang til det. Kanskje jeg kan begynne å delta i "månedens beste"-greien i listetråden nå.

En venn av meg har en glimrende filmdagbok på nett som jeg syns er inspirerende: http://filmdagbok.heavysheep.com/ :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvor er det mulig å få tak i kinoplakater? Helst gratis og store, har tenkt til å gå og spørre på samtlige kinoer i Oslo neste uke en gang, de gir bort, ikke sant? Og kan noen av kinoene ha deltidsjobb til meg? (16 år)

Lenke til kommentar
Like dårlig som andre filmer i samme kategori(Day After Tomorrow, Armageddon, Twister osv)?

Aldri i livet om Armageddon seiler i samme båt som DAT og Twister!

 

2012 var vel som forventet. Stilige action sekvenser og kult konsept, men ikke særlig godt gjennomført. Synst ikke lengden i seg selv var ett problem, men det blir for mange fylle elementer som blandt annet en tør kjærlighetshistorie. Helt grei film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...