Cuneax Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg bruker slike lister i kombinasjon med hva som går på kino og TV, og hva jeg bare har lyst til å se. Har aldri noen problemer med å velge ut film til visning PS: For mer om icheckmovies, les denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1151941 Endret 11. november 2009 av Cuneax Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Til en som aldri har sett en Bergman-film, er Fanny och Alexander et ok sted å begynne? Dvs. er den «tilgjengelig» nok for en som er ubevandret i Bergmans univers? Er det ev. andre av hans filmer som anbefales å se først? Ble nysgjerrig på F&A ifm teateroppsetningen i tillegg til at Montages.no beskriver filmen som Bergmans «magnum opus» … Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har ikke fått sett F&A, men den er jo veldig lang, er den ikke? Kanskje greit å begynne med en kortere film fra ham. Persona er kort, men kanskje ikke beste stedet å begynne med - selv om jeg gjorde det selv. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Listen er mest bare for å huske filmer jeg kunne tenke meg å se. Binder meg ikke til den eller noe Fanny och Alexander var min første (og eneste) Bergman film til nå, og den falt absolutt i smak. Blir nok ikke den eneste Bergman filmen jeg skal se i November Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Så min første Cronenberg i går. Videodrome var kanskje et greit sted å starte? Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Så min første Cronenberg i går. Videodrome var kanskje et greit sted å starte? Spørs hva du syns om den det : ) Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Så min første Cronenberg i går. Videodrome var kanskje et greit sted å starte? Det burde vel du vite? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har ikke fått sett F&A, men den er jo veldig lang, er den ikke? Kanskje greit å begynne med en kortere film fra ham. Persona er kort, men kanskje ikke beste stedet å begynne med - selv om jeg gjorde det selv. Persona og de avant-gardistiske filmene er kanskje ikke det beste stedet å begynne. Höstsonaten er et godt tips. Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Takk for tipset! Hadde ikke sjekket lengden på F&A, men ser jo nå at den er over 5 timer lang i directors cut. Spørs om det ikke blir andre litt kortere filmer jeg ser først da … Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Til en som aldri har sett en Bergman-film, er Fanny och Alexander et ok sted å begynne? Dvs. er den «tilgjengelig» nok for en som er ubevandret i Bergmans univers? Er det ev. andre av hans filmer som anbefales å se først? Ble nysgjerrig på F&A ifm teateroppsetningen i tillegg til at Montages.no beskriver filmen som Bergmans «magnum opus» … Jeg har kun sett Fanny och Alexander av Bergman, men jeg har likevel fått inntrykk av at dette ikke er en typisk Bergman-film. Så den da jeg var 12, og likte den da. Den er iallefall ikke særlig vanskelig å like Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Spørs hva du syns om den det : ) Jeg likte den veldig godt. Det burde vel du vite? Tenkte mer på om den var representativ for Cronenbergs stil og er et godt utgangspunkt for å bli kjent mer med filmene hans. Leste nå på Wikipedia at filmene hans ofte inkorporerer "body horror", noe jeg absolutt synes samsvarer med det jeg så i Videodrome. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Bare jeg som ikke kommer inn på platekompaniet.no? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 http://downforeveryoneorjustme.com/platekompaniet.no It's not just you! http://platekompaniet.no looks down from here. Kjekk side. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Bra side. Bookmarked! Skulle egentlig sjekke om PK selger Fanny och Alexander DC eller vanlig. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nå synes jeg play har vært treige. Bestilte 3 filmer forrige mandag. og nå er det gått snart 8 dager. Tilvanlig tar det bare 3 dager. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Gleder meg! Tenkte å se den til helga. http://www.dagbladet.no/2009/11/11/kultur/...delser/8969113/ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nå synes jeg play har vært treige. Bestilte 3 filmer forrige mandag. og nå er det gått snart 8 dager. Tilvanlig tar det bare 3 dager. De siste gangene jeg har bestilt noe fra Play har det gått gjennomsnittlig 13-15 dager fra jeg bestilte til jeg fikk varen levert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Da har jeg bestilt følgende fra Play: - Amelie - The Elephant Man - The Notebook Kan komme med tilbakemelding når de dumper ned i postkassen. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg venter på 3 filmer fra play, har ventet i 13 dager nå. Nå kommer dem nok i morgen. Håper jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå