Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DVD-spilleren på hjemmekinoanlegget har HDMI-innganger som jeg kan bruke til for eksempel Xboxen, slik at jeg kan bruke høytalerene til den. Merkelig nok så funker lyden på den. Så jeg får se en film på Xboxen i kveld.

og så må du for all del ikkje tenke på den forferdelege lyden xbox-en lage :fun:

enjoy

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Noen som har sett Welles' Touch Of Evil? Så den i går, og ble ganske skuffet. Likte The Third Man veldig godt, og forsåvidt Citizen Kane også (selv om jeg ikke ble like bergtatt som mange andre). Både bilde- og (spesielt) lydkvaliteten var dårlig. Er vanligvis fan av typiske film-noir (litt usikker på definisjonen, men..), men likte denne dårlig.. Så ikke det helt store i storyen, og foruten Welles' karakter, som riktignok var glimrende, fant jeg rett og slett ingenting som ga meg en særlig god filmopplevelse.

 

Noen som er uenige?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Er ny i tråden her, men etter å ha sett My Bloody Valentine i 3D, pluss forfilmen til Monsters VS Aliens i 3D, fikk jeg skikkelig smaken på, og lurer derfor på om det er laget flere 3D filmer, som er mulig å få tak i på dvd/blu-ray? Eneste andre jeg har funne er animasjonsfilmen Coraline..

Lenke til kommentar

steike, tor er offer for hype om dagen.

Først Paranormal Activity, nå denne The Forth Kind.. Og jeg som trodde hype ikke skulle bite på meg lengre. (etter Cloverfield)

 

AMIR90!! Syns du skal høre på kompisen din, selv om jeg vanskelig kan se for meg at godt voksene mennesker blir skremt av den.

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Nå har jeg bestemt for og sette opp en liste over filmer jeg skal se. Lager en for hver uke og hver dag. Foreksempel en uke med ditt og en uke med datt. Føler at jeg aldri kommer noe lengre sånn som det er nå. Klokka er 12 og jeg skal bestemme meg for hvilken film jeg skal se. Så blir jeg sittenes der og titte på alle filmene mine. Så er klokka plutselig 1 så blir det bare at jeg ser en episode serie som vanlig. Så skal lage en liste for hånd nå for de 4 første ukene. Tenkte og starte nå fra idag og se alle andrej tarkovskij fram til søndag. Har 5 av filmene hans men har ikke sett noen enda. Trur det kan bli mye bedre. Og neste uke der kan jeg foreksempel ha en 80tals uke. At jeg finner de beste filmene fra 80 tallet jeg har og ser gjenom den på en uke. Sånn fortsetter det.

 

Trur dere det kan bli noe av ? Noen andre som gjør det sånn ?

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestemt for og sette opp en liste over filmer jeg skal se. Lager en for hver uke og hver dag. Foreksempel en uke med ditt og en uke med datt. Føler at jeg aldri kommer noe lengre sånn som det er nå. Klokka er 12 og jeg skal bestemme meg for hvilken film jeg skal se. Så blir jeg sittenes der og titte på alle filmene mine. Så er klokka plutselig 1 så blir det bare at jeg ser en episode serie som vanlig. Så skal lage en liste for hånd nå for de 4 første ukene. Tenkte og starte nå fra idag og se alle andrej tarkovskij fram til søndag. Har 5 av filmene hans men har ikke sett noen enda. Trur det kan bli mye bedre. Og neste uke der kan jeg foreksempel ha en 80tals uke. At jeg finner de beste filmene fra 80 tallet jeg har og ser gjenom den på en uke. Sånn fortsetter det.

 

Trur dere det kan bli noe av ? Noen andre som gjør det sånn ?

 

Jeg har en liste med alle filmene jeg ser, sorterer i uker og måneder. Nederst i listen lister jeg opp alle filmer jeg kunne tenke meg å se.

 

Sånn ser listen min ut får november:

 

NOVEMBER:

 

Astro Boy(2009) 6.4 1/11

Fellowship of the Ring(2001)* 8.5 1/11

The Two Towers(2002)* 8.5 2/11

The Return of the King(2003)* 8.5 3/11

La Haine(1995) 8.3 4/11

A Serious Man(2009) 8.0 8/11

Fanny och Alexander(1982) 8.6 8/11

 

(500)Days of Summer(2009) 7.4 10/11

 

 

Dancing in the Dark(2000)

Dogville(2003)

Braking the Waves(1996)

Sleuth(1972)

Metropolis(1927)

Das Boot(1981)

Planet of the Apes(1968)

The Last Emperor(1987)

Zombieland(2009)

The Reader(2008)

Hotel Rwanda(2004)

Ran(1985)

The Searchers(1956)

The Insider(1999)

La Haine(1995)

The Lost Weekend(1945)

Lost Highway(1997)

All About Eve(1950)

Mulholland Dr.(2001)

 

 

*Bruker også ICheckMovies

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
Bruker du icheckmovies? Det er en fin motivasjon til å se nye filmer under ordnede forhold ;--)

 

hm,nei hva er det fornoe ?

Det er en side med mange lister over det som har blitt stemt fram og vurdert som de beste filmene, for eksempel IMDb 250 (samt mange andre IMDb-kategorier), Criterion Collection, AFI og Academy Awards Best Pictures. Flott måte å ha et mål på, å gjøre seg ferdig med de ulike listene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...