Valeit Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hmmm... Hvilken skal jeg se først? Mulholland Dr., Eyes Wide Shut eller Vertigo? Har ikke sett noen av de før. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Alle er bra filmer. Den aller beste av dem er Eyes Wide Shut. Bizarr og vakker film, med en gripende spennende historie. En perle i Kubrick's nesten perfekte filmografi. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset? HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk? Fordi Hitchcock har regien. Utvilsomt den dårligste Hitchcocken jeg har sett av de 10 filmene jeg har sett av han. Hjertelig takk, da fikk jeg det bekreftet en gang for alle! Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset? HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk? Fordi Hitchcock har regien. Utvilsomt den dårligste Hitchcocken jeg har sett av de 10 filmene jeg har sett av han. Hjertelig takk, da fikk jeg det bekreftet en gang for alle! Vet ikke om jeg skal le eller gråte : ( Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hmmm... Hvilken skal jeg se først? Mulholland Dr., Eyes Wide Shut eller Vertigo? Har ikke sett noen av de før. Jeg vil nå hevde at EWS er den svakeste av disse, men fremdeles en fantastisk film. Gir forøvrik Vertigo og Mullholland Dr. 10ere mens Eyes Wide Shut får a 9. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Eyes Wide Shut 10/10 Mulholland Drive 9/10 Vertigo 8/10 Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Må si meg enig med Crinderman, EWS er den svakeste av de nevnte filmene. Vertigo og Mulholland Dr. er klare 10-ere, mens jeg har EWS på en 8-er. Endret 10. november 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Vertigo og Eyes Wide Shut er 9.5 og Mulholland Dr er 9. Alle tre er nok på en Topp 10 Mystery/thriller-liste. Herregud så lat jeg føler meg nå. Jeg ringte jobben og fortalte at jeg fremdeles ikke er frisk slik at jeg kan se flere filmer i dag Dette er lavmål - verre enn meg! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Vertigo og Eyes Wide Shut er 9.5 og Mulholland Dr er 9. Alle tre er nok på en Topp 10 Mystery/thriller-liste. Herregud så lat jeg føler meg nå. Jeg ringte jobben og fortalte at jeg fremdeles ikke er frisk slik at jeg kan se flere filmer i dag Dette er lavmål - verre enn meg! Det er vel da man oppdager at at sjefen også henger her og man blir busta fordi man var dum nok til å offentlig innrøme at man skulker jobben Lenke til kommentar
Montag Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Olum Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Vertigo og Eyes Wide Shut er 9.5 og Mulholland Dr er 9. Alle tre er nok på en Topp 10 Mystery/thriller-liste. Herregud så lat jeg føler meg nå. Jeg ringte jobben og fortalte at jeg fremdeles ikke er frisk slik at jeg kan se flere filmer i dag Dette er lavmål - verre enn meg! Det er vel da man oppdager at at sjefen også henger her og man blir busta fordi man var dum nok til å offentlig innrøme at man skulker jobben Tviler sterkt på at sjefen min henger her. Han veit vel ikke hva jeg heter på forumet uansett. @Cyph: Ja, det er ganske lavmål, men jeg er drittlei jobben nå. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Da har jeg også fått sett Kautokeino-Opprøret. Den går Reprise en god gang på kinematografien, da det er mye flott mtp vidde og rein som blir fanget på film her. Den er ei heller så værst filmatisk, totalt sett. Vi var virkelig ikke snille med samene, akkurat. Anyways... litt småplukk her og der, men hva synes forumfolket? Endret 10. november 2009 av Xtra Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg ble positivt overrasket over kautokeino. Jeg hadde liten tro på filmen før jeg så den, men den gjorde skam på mine labre forventninger. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Da har jeg også fått sett Kautokeino-Opprøret. Den går Reprise en god gang på kinematografien, da det er mye flott mtp vidde og rein som blir fanget på film her. Den er ei heller så værst filmatisk, totalt sett. Vi var virkelig ikke snille med samene, akkurat. Anyways... litt småplukk her og der, men hva synes forumfolket? Det er ikke mange norske filmer jeg lovpriser, men denne var faktisk noe av det bedre. Den var veldig pen å se på, og historien i seg selv var interessant nok til at jeg orket å følge med. Det skal godt gjøres når jeg egentlig ikke synes samene ble fremstilt som særlig sympatiske der de satt og drakk seg ihjel. Svart/hvitt er det ihvertfall ikke, hver karakter hadde sine feil - som ofte var ganske store - men likevel klarer man å skille de som skader seg selv fra de som skader andre, og hvem som virkelig hadde de onde intensjonene og motivasjonene. Filmen har gått i glemmeboken siden den gang, men jeg husker den absolutt som pen. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Gah! Nå var jeg skikkelig gira på å se Wall-E på Blu-Ray, men av en eller annen grunn funker ikke lyden! Det er lyd på previewsene og alt det, men når jeg starter filmen er det helt lydløst. Jeg har aldri hatt liknende problemer med Blu-ray spilleren. Har noen andre hatt det samme problemet? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Dobbeltgah, nå funker ikke lyden på andre dvd-er heller. Jeg tror jeg blir nødt til å våge meg over til et annet underforum. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (...)Hvilken skal jeg se først? Mulholland Dr., Eyes Wide Shut eller Vertigo? Selvsagt.GoreGalore; Wall-E? Da går du jo ikke glipp av så mye da. Mye annen fin animasjon på Blu-Ray der ute. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ikke i hyllen min. Dessuten funker ingen andre dvder heller... Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Det kan vel kanskje se ut som om spilleren din har fått et lite sykdomsutbrudd. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Da er det bare leit. Håper du får hjelp/tips med spilleren i hvert fall, kjedelig at filmkvelder skal gå bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå