Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset?

 

HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk?

Fordi Hitchcock har regien. Utvilsomt den dårligste Hitchcocken jeg har sett av de 10 filmene jeg har sett av han.

Hjertelig takk, da fikk jeg det bekreftet en gang for alle!

Lenke til kommentar
I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset?

 

HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk?

Fordi Hitchcock har regien. Utvilsomt den dårligste Hitchcocken jeg har sett av de 10 filmene jeg har sett av han.

Hjertelig takk, da fikk jeg det bekreftet en gang for alle!

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte : (

Lenke til kommentar
Vertigo og Eyes Wide Shut er 9.5 og Mulholland Dr er 9. Alle tre er nok på en Topp 10 Mystery/thriller-liste.

 

Herregud så lat jeg føler meg nå. Jeg ringte jobben og fortalte at jeg fremdeles ikke er frisk slik at jeg kan se flere filmer i dag :p

Dette er lavmål - verre enn meg!

 

Det er vel da man oppdager at at sjefen også henger her og man blir busta fordi man var dum nok til å offentlig innrøme at man skulker jobben

Lenke til kommentar
Vertigo og Eyes Wide Shut er 9.5 og Mulholland Dr er 9. Alle tre er nok på en Topp 10 Mystery/thriller-liste.

 

Herregud så lat jeg føler meg nå. Jeg ringte jobben og fortalte at jeg fremdeles ikke er frisk slik at jeg kan se flere filmer i dag :p

Dette er lavmål - verre enn meg!

 

Det er vel da man oppdager at at sjefen også henger her og man blir busta fordi man var dum nok til å offentlig innrøme at man skulker jobben

 

Tviler sterkt på at sjefen min henger her. Han veit vel ikke hva jeg heter på forumet uansett.

 

@Cyph: Ja, det er ganske lavmål, men jeg er drittlei jobben nå.

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått sett Kautokeino-Opprøret.

 

Den går Reprise en god gang på kinematografien, da det er mye flott mtp vidde og rein som blir fanget på film her. Den er ei heller så værst filmatisk, totalt sett.

 

Vi var virkelig ikke snille med samene, akkurat. Anyways... litt småplukk her og der, men hva synes forumfolket?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Da har jeg også fått sett Kautokeino-Opprøret.

 

Den går Reprise en god gang på kinematografien, da det er mye flott mtp vidde og rein som blir fanget på film her. Den er ei heller så værst filmatisk, totalt sett.

 

Vi var virkelig ikke snille med samene, akkurat. Anyways... litt småplukk her og der, men hva synes forumfolket?

Det er ikke mange norske filmer jeg lovpriser, men denne var faktisk noe av det bedre. Den var veldig pen å se på, og historien i seg selv var interessant nok til at jeg orket å følge med. Det skal godt gjøres når jeg egentlig ikke synes samene ble fremstilt som særlig sympatiske der de satt og drakk seg ihjel. Svart/hvitt er det ihvertfall ikke, hver karakter hadde sine feil - som ofte var ganske store - men likevel klarer man å skille de som skader seg selv fra de som skader andre, og hvem som virkelig hadde de onde intensjonene og motivasjonene.

 

Filmen har gått i glemmeboken siden den gang, men jeg husker den absolutt som pen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...