Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jepp, Imdb burde gå inn og fryse listen når jeg sender dem en mail. I allefall burde de utelukke alle arabiske filmer - de har absolutt ingenting å gjøre på top 250.

 

Jeg sier ikke det. De har jo like mye rett til å være der som andre filmer så lenge de er likt av nok folk, men det blir jo enklere for oss når de ikke er der da. Spesielt siden jeg nå er nede på 249/250 : (

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset?

 

HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk?

Jeg kan absolutt se hvorfor den skremte folk den gang da, og den har noen fantastisk spennende øyeblikk av typen "hva kommer til å skje nå?", men ellers synes jeg den var svært utdatert. Scenene med fuglene varer så lenge at jeg glemte helt å bli skremt og begynte å se etter hvilke effekter de tok i bruk. Sånt som skjer når samme ting skjer i 30 sekunder.

 

Jeg kan ikke huske slutten selv om jeg så den for bare noen måneder siden, så den gjorde tydeligvis ikke inntrykk på meg.

Lenke til kommentar
I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset?

 

HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk?

Han klarer å gjøre fugler skummelt. Etter å ha blitt angrepet av måker i Bergen har filmen fått en helt annen betydning for meg. Fugler er skummelt.

Lenke til kommentar
I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset?

 

HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk?

Fordi Hitchcock har regien. Utvilsomt den dårligste Hitchcocken jeg har sett av de 10 filmene jeg har sett av han.

Lenke til kommentar
I går så jeg Hitchcock's "The Birds", og ble mildt sagt skuffet over den grusomt teite slutten - hva i all verden var det jeg misset?

 

HVORFOR ser folk på denne filmen som en klassiker av et mesterverk?

 

Tuller du? Sluttet er jo det som gjør den til et mesterverk. Usikkerheten om hva som har skjedd og hva som kommer til å skje er jo fantastisk. Definitivt en av de 10 beste sluttene noensinne. Forøvrig en av mine favoritter fra Hitchcock(sett 38) og en av filmene som fikk meg til å kaste fra meg fordommene mot filmer laget før 80-tallet. Har forøvrig sett den 3 ganger, den siste gangen fant jeg noe skuespillet litt tørt, men det skadet ikke filmen noe særlig.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

The Birds har noen spennende scener som fungerer og noen effektscener som ikke fungerer. Ser man på filmer fra tidlig 90-tallet så er det ikke alle effektene der som er like effektive i dag som de var da, men de filmene som hadde velkonstruerte scener med ekte spenning som ikke hviler utelukkende på effekter oppleves som underholdende den dag i dag. Problemet med The Birds er at enkelte scener er ikke bygget opp på en særlig spennende måte, eller hvis de er det så forsvinner spenningen fordi den hviler for mye på effektene (scenen i stuen som varer for lenge, bl a) som i dag er litt for lett å le av.

 

Det er også verdt å nevne at de første 40 minuttene er helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp sett Up iallefall... slet litt med allergien under filmen altså..

Ga den 9 med en gang jeg så den, men ikke mer enn 8 nå. Tenker i ettertid at historien ikke er helt topp. Finding Nemo er mye bedre.

 

Den var kanskje en smule vel trist og deprimerende for hva en barnefilm skal være. Men alt i alt en ganske ok film. Men som du sier så synes jeg filmen manglet den fargespekteret og livet som Nemo har, kombinert med noe oftere humoristisk innslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...