Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det blir vanskelig med tanke på hvilken status norsk film har her i landet. Tydlig at det er litt annerledes i Tyrkia.

 

Det blir også tydelig at Tyrkia er et mye større land enn Norge -- også på imdb. Filmen har like mange stemmer som Max Manus, selv om den hadde premiere i Tyrkia for under en måned siden. Er ikke lenge til den tar igjen Flåklypa heller (som sannsynligvis hadde vært den beste kandidaten for en norsk stemmeallianse).

 

Filmen har 81% stemmer på 10/10, noe som ikke er annet enn imponerende. Til sammenlikning har The Godfather 56% stemmer av samme valør. Men det varer vel ikke lenge nå som den er oppe på topp 250. Regner med det er en del imdb'ere som er leie av totalt ukjente tyrkiske jåssfilmer med kunstig høyt snitt.

Lenke til kommentar
Regner med det er en del imdb'ere som er leie av totalt ukjente tyrkiske jåssfilmer med kunstig høyt snitt.

Får i det minste håpe at folk ikke stemmer 1 uten å ha sett den, kun fordi den er "ukjent" og at den er tyrkisk.

Er helt sikker på at mange stemmer 1 uten å ha sett filmen. Like sikker som jeg er på at mange tyrkere stemmer 10 fordi den god og tyrkisk.

Lenke til kommentar
Forbanna tyrkere som kødder til årsmålet mitt. Her forsvant The Day the Earth Stood Still, og nå må jeg skaffe denne tyrkiske filmen før nyttår.

 

"Wanna see real war wanna see real soldiers watch this movie.No racism and all things real.Yes I m a Turk but ı can say easily the best war movie of all times"

 

Det er bare å slappe av. IMDb fjerner tyrkiske filmer fra listen i løpet av et par dager. Slikt skjer hele tiden. Er jo juks selvfølgelig men de må jo tjene penger : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...