Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Jeg ville gått for Zombieland hvis du er klar for herlig humor og action, HP hvis du føler deg magisk. D9 har jeg ikke sett enda.

Lenke til kommentar
Hvorfor er spilletiden på filmer på imdb alltid 5 min lenger enn det som står på dvden?
Fordi DVDene du kjøper her i Norge/Europa viser filmene i PAL, som viser filmen i 25fps istedefor 24fps som filmen originalt er spilt inn i, dette resulterer i at filmen spilles med høyere hastighet.

Original spilletid x 24 = PAL-spilletid

25

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Hvorfor er spilletiden på filmer på imdb alltid 5 min lenger enn det som står på dvden?
Fordi DVDene du kjøper her i Norge/Europa viser filmene i PAL, som viser filmen i 25fps istedefor 24fps som filmen originalt er spilt inn i, dette resulterer i at filmen spilles med høyere hastighet.

25

takker

Lenke til kommentar

25

Interessant, hva er grunnen til dette? :s
Lenke til kommentar

In the 1950s, when the Western European countries were planning to establish colour television, they were faced with the problem that the NTSC standard demonstrated several weaknesses, including colour tone shifting under poor transmission conditions, earning it a comically maligned backronym "Never Twice the Same Color". For these reasons the development of the SECAM and PAL standards began. The goal was to provide a colour TV standard for the European picture frequency of 50 fields per second (50 hertz), and finding a way to eliminate the problems with NTSC.

PAL was developed by Walter Bruch at Telefunken in Germany. The format was first unveiled in 1963, with the first broadcasts beginning in the United Kingdom and Germany in 1967.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Pal

Lenke til kommentar

Bajs. Er i dvd-kjøpe-humør og vil investere i to filmer jeg regner som sci-fi-perler, nemlig The Abyss og Pitch Black(ja faktisk, knallfilm). The abyss må kjøpes på amazon siden den koster uforståelige 18£ på play. Pitch Black finnes bare i kinoversjonen på play.

Noen som vet om Directors Cut'en finnes på sone 2? Ikke mange minuttene forskjell, men jeg er kresen.

Lenke til kommentar
Bajs. Er i dvd-kjøpe-humør og vil investere i to filmer jeg regner som sci-fi-perler, nemlig The Abyss og Pitch Black(ja faktisk, knallfilm). The abyss må kjøpes på amazon siden den koster uforståelige 18£ på play. Pitch Black finnes bare i kinoversjonen på play.

Noen som vet om Directors Cut'en finnes på sone 2? Ikke mange minuttene forskjell, men jeg er kresen.

Blu ray-utgåva er director's cut.

Lenke til kommentar

Blu ray-utgåva er director's cut.

Har desverre ikke BD-spiller for øyeblikket. Men vurderer å vente med innkjøpet til jeg får det.

Lenke til kommentar

25

Går det ann og legge merke til ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...