CypheroN Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ser de i firefox med både min stasjonære- og bærbare PC. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Herregud så rotete. Nå vil noen av listene bare bli eviglange å scrolle igjennom. Om de faktisk skal kjøre den stilen, bør de i hvertfall skaffe et bilde til hver film slik at det ikke blir masse tomrom mellom filmene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hva skal jeg se, District 9, Zombieland eller Harry Potter 6? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg ville gått for Zombieland hvis du er klar for herlig humor og action, HP hvis du føler deg magisk. D9 har jeg ikke sett enda. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Nå har jeg enda ikke fått rotet meg til å se Zombieland ( )... men av de to andre er District 9 det soleklare valget! Lenke til kommentar
fluffy_1 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvorfor er spilletiden på filmer på imdb alltid 5 min lenger enn det som står på dvden? Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hva skal jeg se, District 9, Zombieland eller Harry Potter 6? District 9, en av årets beste og mest originale! Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Hvorfor er spilletiden på filmer på imdb alltid 5 min lenger enn det som står på dvden?Fordi DVDene du kjøper her i Norge/Europa viser filmene i PAL, som viser filmen i 25fps istedefor 24fps som filmen originalt er spilt inn i, dette resulterer i at filmen spilles med høyere hastighet. Original spilletid x 24 = PAL-spilletid 25 Endret 7. november 2009 av Bruckiania Lenke til kommentar
fluffy_1 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvorfor er spilletiden på filmer på imdb alltid 5 min lenger enn det som står på dvden?Fordi DVDene du kjøper her i Norge/Europa viser filmene i PAL, som viser filmen i 25fps istedefor 24fps som filmen originalt er spilt inn i, dette resulterer i at filmen spilles med høyere hastighet. Original spilletid x 24 = PAL-spilletid 25 takker Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvorfor er spilletiden på filmer på imdb alltid 5 min lenger enn det som står på dvden?Fordi DVDene du kjøper her i Norge/Europa viser filmene i PAL, som viser filmen i 25fps istedefor 24fps som filmen originalt er spilt inn i, dette resulterer i at filmen spilles med høyere hastighet. Original spilletid x 24 = PAL-spilletid 25 Interessant, hva er grunnen til dette? :s Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Forskjellige videostandarder. NTSC i Usa og Japan (?), og PAL her i Europa. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 In the 1950s, when the Western European countries were planning to establish colour television, they were faced with the problem that the NTSC standard demonstrated several weaknesses, including colour tone shifting under poor transmission conditions, earning it a comically maligned backronym "Never Twice the Same Color". For these reasons the development of the SECAM and PAL standards began. The goal was to provide a colour TV standard for the European picture frequency of 50 fields per second (50 hertz), and finding a way to eliminate the problems with NTSC. PAL was developed by Walter Bruch at Telefunken in Germany. The format was first unveiled in 1963, with the first broadcasts beginning in the United Kingdom and Germany in 1967.[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Pal Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Forøvrig andre forskjeller og, som at NTSC er 480p og PAL er 576p. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Det vet jeg, men hva er grunnen til at PAL er 25fps og ikke 24? :S Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Det vet jeg, men hva er grunnen til at PAL er 25fps og ikke 24? :S Det er forklart i wikipediaartiklane om PAL og NTSC. For komplisert til at eg tør gje meg i gang med forklaring. Endret 7. november 2009 av magnusbe Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bajs. Er i dvd-kjøpe-humør og vil investere i to filmer jeg regner som sci-fi-perler, nemlig The Abyss og Pitch Black(ja faktisk, knallfilm). The abyss må kjøpes på amazon siden den koster uforståelige 18£ på play. Pitch Black finnes bare i kinoversjonen på play. Noen som vet om Directors Cut'en finnes på sone 2? Ikke mange minuttene forskjell, men jeg er kresen. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bajs. Er i dvd-kjøpe-humør og vil investere i to filmer jeg regner som sci-fi-perler, nemlig The Abyss og Pitch Black(ja faktisk, knallfilm). The abyss må kjøpes på amazon siden den koster uforståelige 18£ på play. Pitch Black finnes bare i kinoversjonen på play. Noen som vet om Directors Cut'en finnes på sone 2? Ikke mange minuttene forskjell, men jeg er kresen. Blu ray-utgåva er director's cut. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bajs. Er i dvd-kjøpe-humør og vil investere i to filmer jeg regner som sci-fi-perler, nemlig The Abyss og Pitch Black(ja faktisk, knallfilm). The abyss må kjøpes på amazon siden den koster uforståelige 18£ på play. Pitch Black finnes bare i kinoversjonen på play. Noen som vet om Directors Cut'en finnes på sone 2? Ikke mange minuttene forskjell, men jeg er kresen. Blu ray-utgåva er director's cut. Har desverre ikke BD-spiller for øyeblikket. Men vurderer å vente med innkjøpet til jeg får det. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvorfor er spilletiden på filmer på imdb alltid 5 min lenger enn det som står på dvden?Fordi DVDene du kjøper her i Norge/Europa viser filmene i PAL, som viser filmen i 25fps istedefor 24fps som filmen originalt er spilt inn i, dette resulterer i at filmen spilles med høyere hastighet. Original spilletid x 24 = PAL-spilletid 25 Går det ann og legge merke til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå