Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hva er deres meninger om Sam Rockwell? Sett få filmer med ham i, men han imponerer egentlig hver gang og virker som en interessant fyr.

 

edit: ah, så klart, må jo få sett Moon. Hehe.

 

Sykt god skuespiller. Han er definitivt god i Moon, men den beste opptredenen ga han i Confessions of a Dangerous Mind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen BD filmer på amazon.co.uk nå. Da blir det disse filmene:

 

Reservoir Dogs

The Green Mile

Into the Wild

Snatch

2001 - A Space Odyssey

 

Og muligens Inglourious Basterds. Har et par spørsmål angående amazon i den anledning, siden jeg aldri har brukt det. Ser når jeg skal bestille at jeg kan velge mellom; Group my items into as few deliveries as possible, eller; I want my items sooner. Dispatch them as soon as they become available.

 

Det siste alternativet er dyrere, mens det første alternativet vil vel føre til at jeg får pakker med flere filmer, slik at jeg må betale merverdiavgift? Jeg vil ikke betale mva. Hehe

 

Nederst på siden kan jeg huke av på om det er gaver. Hvis jeg huker av denne, slipper jeg da mva eller noe annet?

 

EDIT: Har funnet ut av alt nå. Men må si jeg ikke blir videre imponert over hvor lang tid de bruker på å levere filmene. Ser ut som at jeg ikke får noen av filmene før 18. november eller senere. Billig er det da, play.com hadde ganske dyrere priser, men de leverer jo mye raskere, med gratis frakt.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Så nettopp Public Enemies. Helt ok film ,men mye feil i forhold til hvordan det egentlig skjedde..

F.eks:

 

 

Baby Face Nelson ble drept etter Dillinger.

Homer Van Meter dødde ikke i armene til Dillinger, han tatt av politiet i et bakholdangrep etter Dillinger ble drept.

Når Baby Face Nelson ble drept var kona sammen med han. Han døde heller ikke av skuddene ved bilen, men mange timer senere i et "safe" house...

 

Lista går videre og videre...

 

 

 

Lenke til kommentar
EDIT: Har funnet ut av alt nå. Men må si jeg ikke blir videre imponert over hvor lang tid de bruker på å levere filmene. Ser ut som at jeg ikke får noen av filmene før 18. november eller senere. Billig er det da, play.com hadde ganske dyrere priser, men de leverer jo mye raskere, med gratis frakt.

 

De kommer nok en del før det, er vanlig med 3-4 dager, men skal sies at det har tatt litt lengre tid de siste måndene, men de er likevel MYE raskere enn play.

Lenke til kommentar
Personølig likte jeg ikke den scenen i det hele tatt. Grei film, men den scenen der var definitivt ikke trengt. Clisce`delux

Da tenkte du kanskje for mye når du så filmen, men for all del, hver sin smak. Jeg har aldri tenkt "så klisjé" når jeg ser en film, jeg har to vurderinger, kjedelig eller underholdende, også går jeg etter nyanser av det. Hvis jeg må analysere filmen gjør jeg det etterpå i såfall. Den scenen der traff meg dypt inn i hjerterota, antageligvis på grunn av at musikken gjorde utslaget, en liknende scene satt til 2. verdenskrig uten noen musikk hadde jeg sannsynligvis ikke blitt så påvirka av.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Yay! Helgen blir bra denne gang; Nightmare before xmas, Clockwork Orange, Ben-hur, Fear and Loathing in Las vegas, og To kill a mockingbird! :D

 

Masse dritbra film der. Du kommer sikkert til å hate alle sammen :p

Clockwork Orange var litt wow. Den var rå. Skal sette på Nightmare before christmas nuh.

Lenke til kommentar

A Serious Man har fått god kritikk av filmkritikere. Men tror ikke det er en film for meg.

 

Nettopp sett ferdig Che og må si jeg likte den veldig godt. Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke kjøpte del 2 fordi jeg ikke trodde jeg kom til å like den første så godt.

Får ta meg en tur til platekompaniet i morgen.

Endret av Write
Lenke til kommentar
Personølig likte jeg ikke den scenen i det hele tatt. Grei film, men den scenen der var definitivt ikke trengt. Clisce`delux

Da tenkte du kanskje for mye når du så filmen, men for all del, hver sin smak. Jeg har aldri tenkt "så klisjé" når jeg ser en film, jeg har to vurderinger, kjedelig eller underholdende, også går jeg etter nyanser av det. Hvis jeg må analysere filmen gjør jeg det etterpå i såfall. Den scenen der traff meg dypt inn i hjerterota, antageligvis på grunn av at musikken gjorde utslaget, en liknende scene satt til 2. verdenskrig uten noen musikk hadde jeg sannsynligvis ikke blitt så påvirka av.

 

Skjønner ikke åssen du kunne like det. En kompis av meg skjønte ikke engang at det var med.

Lenke til kommentar
Nokon som har rukket å sett A Serious Man enda? Etter mine kjelder skulle den ha hatt Noregspremiere i dag. Skal sjå den sjølv i morgon med veldig blanda kjensler kjenner eg.

 

Så den for noen timer siden. Likte den veldig godt, men den var ekstremt forvirrende før jeg leste om den etterpå. Mye morsom da. Hang på en 9er mens jeg så den, ble senket til 8 da den var ferdig, steg til en 9 igjen da jeg begynte å forstå den(eller fant min forståelse).

Lenke til kommentar
A Serious Man har fått god kritikk av filmkritikere. Men tror ikke det er en film for meg.

 

Nettopp sett ferdig Che og må si jeg likte den veldig godt. Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke kjøpte del 2 fordi jeg ikke trodde jeg kom til å like den første så godt.

Får ta meg en tur til platekompaniet i morgen.

 

Liker du Kaufman så liker du den nok, fant historien og humoren veldig lik det han driver med.

Lenke til kommentar
Har det skjedd noe med Imdb?

Går man inn på en skuespiller/regissør/PERSON generelt så er det bilde ved siden av produskjonene de har vært med på.

 

F.eks

Noe som gjør at listene blir eviglange og uoversiktelige. Meh.

 

Må si at jeg hatet det forrige gang de mekke på det i 2006/07, men ble jo vant med det. Ville ikke ha gått tilbake. Nå vil jeg jo helst bli kvitt dette "nye og rare", men jeg blir nok vant til det også. Hvis de finner en kulere/mørkere no poster image logo kan det faktisk fungere.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...