Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nedlastning er jo ulovelig men og vente en måned er jo ganske irriterende. Har tenkt på det samme selv og kom fram til kino.

8239565[/snapback]

Det dumme med å vente på kinoen er at all diskusjon rundt filmen er ferdig innen den tid :hrm: Jeg har jo lyst å være med å diskutere! Men men.. 300 er vel en film man nesten MÅ se på kino..

Lenke til kommentar
Nedlastning er jo ulovelig men og vente en måned er jo ganske irriterende. Har tenkt på det samme selv og kom fram til kino.

8239565[/snapback]

Jeg tror ikke det er et etisk dilemma, så mye som en vurdering av selve filmopplevelsen.

 

Hvis du har prosjektor/skikkelig tv/anlegg så kan du vel laste den ned, men såvidt jeg har forstått er det ikke en film hvor handlingen kan avsløres (alle vet hvordan den ender) og at det handler mer om opplevelsen, i hvilket tilfelle kino er den klare løsningen.

Lenke til kommentar
Har du absolutt ingen mulighet til å reise til en nærliggende, større by hvor filmen vises på kino? Har du spurt foreldrene dine, f.eks? Du burde se den på kino først, ettersom det er en typisk kinofilm, med storslagent bilde og lyd.

8239620[/snapback]

Bor i Lofoten, og det sier vell sitt. Kunne reist til Tromsø/Bodø, men det blir vel altfor dyrt "bare for å se 300" for en fattig hybelboer :p

 

@ Steffy: Har helt greit anlegg, har nå surround, helt greit TV. Men noen kompiser av meg så den forleden, og de sa lyden var dårlig (noe som burde være bra på 300?)..

 

Ergo, jeg tror jeg venter til kino.. :hrm:

 

Kinoen her oppe er rett og slett D-R-I-T-T.

Lenke til kommentar
Kinoen her oppe er rett og slett D-R-I-T-T.

8239660[/snapback]

Den simple bygningen i Svolvær hvor det står "KINO"? Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd den hadde gått ut av drift for sånn ca 70 år siden.

 

Finnes det noen bøker/filmer om Stanley Kubrick? Jeg vet allerede om den A Life in Pictures ...

Lenke til kommentar
Kinoen her oppe er rett og slett D-R-I-T-T.

8239660[/snapback]

Den simple bygningen i Svolvær hvor det står "KINO"? Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd den hadde gått ut av drift for sånn ca 70 år siden.

 

Finnes det noen bøker/filmer om Stanley Kubrick? Jeg vet allerede om den A Life in Pictures ...

8240779[/snapback]

Voila, baby.

Lenke til kommentar

Jeg så La Haine i går. Veldig fin film, som dog kanskje hadde en litt døsen feel hele veien gjennom. Hjalp lite at jeg på forhånd var trøtt, og hater å lese tekster (vil nesten heller ha dubbet ^^).

 

Anyway, det er en ting jeg lurer på, angående den...

 

På slutten...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

...hvor et skudd avfyres; er det med hensikt at vi bare hører ett skudd, og ikke to, eller bare "slapphet" fra filmskaperne?

 

Forresten synes jeg at de kunne blitt banket litt av nazistene før de ble reddet. Hadde fått litt sterkere inntrykk. :)

 

Ellers var filmen kjempefin. Faktisk veldig aktuell enda.

Lenke til kommentar
Jeg så La Haine i går. Veldig fin film, som dog kanskje hadde en litt døsen feel hele veien gjennom. Hjalp lite at jeg på forhånd var trøtt, og hater å lese tekster (vil nesten heller ha dubbet ^^).

 

Anyway, det er en ting jeg lurer på, angående den...

 

På slutten...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

...hvor et skudd avfyres; er det med hensikt at vi bare hører ett skudd, og ikke to, eller bare "slapphet" fra filmskaperne?

 

Forresten synes jeg at de kunne blitt banket litt av nazistene før de ble reddet. Hadde fått litt sterkere inntrykk. :)

 

Ellers var filmen kjempefin. Faktisk veldig aktuell enda.

8241356[/snapback]

Eh, ja. Det er med hensikt. Sånn at vi skal sitte og tenke "Damn, hva skjedde? Hvem overlevde?" i steted for "HURAY, TOTAL DEVASTATION; EVERYBODY DEAD NOW".

 

Film er generelt preget av veldig, veldig få tilfeldigheter...

Endret av egeulf
Lenke til kommentar
Jeg mater trollet (Steffy)

8237881[/snapback]

Jeg så Harvey i går, og det viste seg at ikke alle filmer om folk som er insane og ser store kaniner suger.

8238544[/snapback]

 

Hmm, må se den selv. Tror ikke på deg før jeg har sett den. :hmm:

8239950[/snapback]

Harvey er flott (nå mener jeg riktignok at enkelte andre filmer med imaginære kanin-bekjente ikke nødvendigvis suger, men bare er noe oppskrytt. Men Harvey er i mine øyne unektelig en god del bedre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...