Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hard Candy er en grusom film.

Likte den godt jeg.

Hva mente du med grusom ? poitivt-negativt eller negativt-positivt. eller alt negativt :p

Jeg tviler på at han klarer å dekode den setningen der.

Det finnes vel kun to betydninger for ordet grusom i denne sammenhengen:

1.) Grusomt dårlig

2.) Grusomt brutal/vond å se på (men bra evt. dårlig)

Min tolkning baserer seg på nr.1.

Det var en bedre måte og si det på ja :p var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Var ikke traileren laget på tull før det ble seriøst snakk om at filmen skulle bli laget?
Den og et par andre trailere ble vist mellom Death Proof og Planet Terror i Grindhouse-prosjektet til Quentin Tarantino og Robert Rodriguez. Mange som ble begeistret for spesielt Machete-traileren så når har de bestemt seg for å faktisk lage filmen! Det er sånn jeg har fortstått det hvertfall.
Lenke til kommentar
Å joda, er en del mennesker som mener filmer som er 20-29 år gamle er gamle (1980-1989). Ikke sjeldent.

Det minner meg svært mye om en kamerat som nærmest nekter å høre på anbefalinger om filmen er fra før '00. Jeg trodde rett og slett at det ikke gikk an å være så ekstrem.

Lenke til kommentar
Men ikke alle filmene deres er gamle, Tarkovsky begynte jo ikke å lage filmer før 60-tallet og det var jo der de fleste regner at moderne film begynte å blim lagt, og selv om noen syns at 60 og 70-tallet var lenge siden ble de to siste Tarkovsky filmene laget på 80-tallet, det er vel ingen som vil hevde at 80-talls filmer er gamle?

Å joda, er en del mennesker som mener filmer som er 20-29 år gamle er gamle (1980-1989). Ikke sjeldent.

Filmer fra før 1990 kan jo anses som gamle. Det betyr ikke at de er dårlige og bør hoppes over (da går man glipp av jævlig mye bra), men de er utvilsomt gamle.

Lenke til kommentar

Det minner meg svært mye om en kamerat som nærmest nekter å høre på anbefalinger om filmen er fra før '00. Jeg trodde rett og slett at det ikke gikk an å være så ekstrem.

Ja, har noen slike kompiser selv, men de gidder jeg egentlig ikke å snakke med filmer om. Har en kompis som jeg har sett bl. a 12 angry men og Citizen Kane med, slikt liker man. :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Filmer skal sees alene med mindre det er noe useriøse komedier som ikke trengs full konsentrasjon hele tiden. Hater når folk begynner å snakke midt i filmene om det har skjedd noe spennende på skolen denne uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...