Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
The Fountain var ganske så fantastisk. Ble ordentlig overrasket av Hugh Jackmann. Men jeg klarte ikke å forstå alt, var det en dypere mening i filmen?

Det spørs hvordan du tolket historiene.

Det er det som er litt av greia, når jeg tenker på filmen og hvordan den er så er det litt tomt..

Lenke til kommentar
Det er det som er litt av greia, når jeg tenker på filmen og hvordan den er så er det litt tomt..

Les litt rundt på imdb og liknende så kanskje du finner litt inspirasjon. Det nemlig en rimlig åpen film, så tolkningene er uendelige, men jeg anbefaler deg å tenke litt selv.

Lenke til kommentar
Du skjønner veldig godt hva jeg mener og du veit at jeg ikke vet hva heter. derfor jeg spurte. derfor bare kalte jeg det "sånne" og jeg har ikke sagt at det er noe liket mellom Hitchcock og Tarkovsky.

Jeg skjønner ikke veldig godt hva du mener og hvis du ikke mener at det er noen likhet mellom Hitchcock og Tarkovsky, hvorfor spør du da hva man skal kalle "slike" filmer? Jeg vet som sagt ikke, da det ikke er noen likhet mellom dem.

men det er jo andre type film. gamle filmer av utrolige gode regissører.

Hitchcock lagde filmer godt plassert innenfor klassisk Hollywood-film, mens Tarkovsky føyer seg inn i en europeisk kunstfilmtradisjon. Helt ulike filmverdener, med andre ord.

begynner og bli dritt lei av at folk skal være så pirkete og kranglete hele tia.

Dette er et diskusjonsforum og jeg trodde at du var ute etter diskusjon og eller kommentarer. Du forklarte deg veldig vagt, og da må du regne med at folk stiller spørsmål.

og nå har du over 15 000 inlegg og jeg har nærmere 500. Vil si at du har litt mere erfaring en meg og du bør kansje tenke litt over att jeg ikke har like mye. Du er tilogmed moderator.

Hva har dette med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Hard Candy er en grusom film.

Likte den godt jeg.

Hva mente du med grusom ? poitivt-negativt eller negativt-positivt. eller alt negativt :p

Jeg tviler på at han klarer å dekode den setningen der.

Det finnes vel kun to betydninger for ordet grusom i denne sammenhengen:

1.) Grusomt dårlig

2.) Grusomt brutal/vond å se på (men bra evt. dårlig)

Min tolkning baserer seg på nr.1.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Med mine kompiser funker nok ikke Hitchcock heller nei. For dem er Pyscho noe man ler av og de forstår ikke hva som kan være skummelt med fugler. Å se Tarkovsky med dem tør jeg ikke tenke på en gang.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Ikke Hitchcock heller? Tarkovsky er greit nok, hans filmer ser jeg når jeg er for meg selv - men Hitchcock kan nytes sammen med andre.

Det verste er at det er mange av kompisane mine som tykkjer at Hitchcock er for "hardt", så eg ser som regel dei aleine. Det er eigentleg berre synd for dei. ;)

Lenke til kommentar
Ikke Hitchcock heller? Tarkovsky er greit nok, hans filmer ser jeg når jeg er for meg selv - men Hitchcock kan nytes sammen med andre.

Det verste er at det er mange av kompisane mine som tykkjer at Hitchcock er for "hardt", så eg ser som regel dei aleine. Det er eigentleg berre synd for dei. ;)

Har de sett Psycho? Ikke min favoritt fra Hitch, men alle jeg kjenner digger en. En av mine beste venner kalte den "den beste skrekkfilmen noensinne", til og med han som vanligvis bare ser filmer fra de 3-4 siste årene likte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...