Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det fint å skippe Temple of doom i indiana triologien?

Nei, det er den beste Indy-filmen.

----------------------------------------------

 

Battle for Red Cliffs synes jeg vår dårlig. Dårlig CGI, dårlig story, dårlige skuespillere, dårlig kamerabruk osv. Alle så jo i tillegg like ut så det tok sin tid før karakterene satt.

 

Artig at den ene fyren het Chow-chow da.

 

leila-chow-chow2.jpg

Lenke til kommentar
Gjør da det, men kvalitetsvis er den ikke så mye værre en sin oppfølger. I min mening er den eneste skikkelig gode Indiana Jones filmen Raiders of the Lost Ark. Nå burde jeg kanskje se de om igjen snart da.

The Last Crusade er den beste synes jeg. Sett Raiders to ganger, aldri helt skjønt hvorfor akkurat den er så mye bedre, liksom.

Lenke til kommentar
The Last Crusade er den beste synes jeg. Sett Raiders to ganger, aldri helt skjønt hvorfor akkurat den er så mye bedre, liksom.

 

Ja, jeg krever en forklaring, ettersom jeg ofte merker meg dette utsagnet uten noen videre fordypning. Temple of Doom og Crystal Skull kan vi lett klassifisere som de dårligste, og få Indy-fans vil heve et skittent øyebryn, men hva er det Raiders gjør som er så mye bedre enn Last Crusade? Sånn rent bortsett fra at filmen skal ha kreds for å være den første?

 

3'ern har seriens beste åpning, en stiligere hellig gjenstand, mer velpolerte actionsekvenser, finere dame, mer om bakgrunnen til Indy og ikke minst, det ubetalige far-sønn forholdet som er en av filmhistoriens artigste duoer. Hvordan kan Raiders matche dette? Fyr løs.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle du hoppe over Temple of Doom (selv om det er den svakeste i den originale trilogien)?

Jeg skal jo se den engang, men har den ikke tilgjenglig for øyblikket. Er sugen på å komme i gang med Last Crusade, så spørsmålet var vel igrunn om det spiller noen rolle om man ser dem i riktig rekkefølge?

Lenke til kommentar
Så nettopp Battle for Red Cliff på blu-ray. Må si det var en fornøyelse, veldig god film som også så veldig bra ut visuell. Anbefales. :)

 

Så den for noen dager siden, og av en eller annen grunn har klarer jeg ikke å se "standariserte" krigsfilmer. Altså, jeg dropper ut da de starter det siste avgjørende slaget. Vil nok ikke anbefale den til noen, men det er en helt grei film.

Endret av Pocketism
Lenke til kommentar
Hva kaller man sånne filmer som foreksempel Alfred Hitchcock's og Andrei Tarkovskij.

Om noen spørr hvordan filmer der hva skal man svare da? Det er jo en type kunst filmer eller hva jeg skal si ? :p

 

Et godt sted å starte er jo hvilke filmer det faktisk er snakk om. The Birds, Solaris og The Trouble With Harry tilhører ikke akkurat samme sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...