Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Synst heller ikke Dr. Strangelove var hysterisk morsom, men som Dorian sier så er den vanvittig smart og som et resultat av det, så sitter jeg med ett smil rundt munnen igjenom hele filmen.

 

Episode-humor ler man hardt av en gang, mens en hærlig dialog kan man nyte utallige ganger. Derfor er DR.S nærmest tidløs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den var elendig..

 

Humor er visst ikke noe du har sans for. Stakkars menneske. Du burde søke hjelp.

 

Tsk tsk... :nei:

 

Jeg aner en Montag v2.0 in the making...

 

 

Dr. Strangelove er en morsom film. Men første gangen jeg så den kan jeg ikke si den falt i smak - men jeg tror jeg var 11 eller 12 år første gangen jeg så den. Derimot neste gang jeg så den (rundt ca. 19-20 år tenker jeg) så ble det en favoritt.

Lenke til kommentar

Dr. Strangelove er elsk. :)

 

Og alder vil nok ha noe å si, selv om det er provoserende å påpeke noe slikt. På lik linje med miljøet man er vokst opp i, yrke, utdannelse osv.

 

 

Når man beskriver sin opplevelse av en film, så beskriver man vel også seg selv som person. Det er jo litt captain obvious-typen faktum.

 

Edit: Og som en liten pekefingerregel, prøv å holde fokus på filmene og respekter forskjellig filmsmak. Bruk heller tiden på å snakke om film og ikke hverandre, det er heller kjedelig å lese om folks hobbyprofilering av hverandre.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Og hva er feil med American Pie?

Har ikke sagt at det er noe feil med den, bare at det er en lett komedie som fanger tenåringer lettere enn Dr Strangelove.

 

Pluss at det er en chick flick der gutter snakker om følelsene sine og er jomfruer osv.

 

 

Animal house er en ekte collage film, der man drikker på seg forgifting, puler 13 år gammle jenter og 50 år gammle damer. alt er pul og fyll, ikke noe snakk om følelser og slikt tull

Lenke til kommentar

Synes ikke Strangelove var noe spesiell, bare noen av karakterene var litt småmorsomme, og slutten var artig, men i det store og det hele synes jeg den var overvurdert.

 

Favorittkomedien min er Groundhog Day tenker jeg, men det er veldig få komedier som jeg virkelig liker, ikke helt min type sjanger (nå tenker sikkert noen "liker'n ikke moro?!", men det er ikke sånn det er).

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Dumb & Dumber, Dr. Stangelove, Modern Times, The Princess Brides, Forrest Gump og Monty Python and the Holy Grail er vel mine favoritt-komedier. Føler det er en ganske god variasjon der også.

 

Går dessverre litt lenger mellom latterne nå i filmverden. Akkurat det er vel mer grunnet meg fremfor filmene, humor utvikler seg nok fortere enn hva folk flest klarer å tilpasse seg etter. Jeg misunner ungene mine som kan knekke i latter av de dummeste ting. På enkelte områder blir vi bare dummere og kjipere med alderen.

Lenke til kommentar

Jepp, men de siste årene har det kommet en del bra, med Judd Apatow og Seth Rogen som har endret bildet litt, ikke bare romantiske komedier med Ben Stiller der man skal le av at folk faller. Har aldri ledd så mye som når jeg så The Holy Grail for første gang, men selve konseptet i Groundhog Day og gjennomføringen av det får den til å ta førsteplassen. Back to the Future er jo også en klar favoritt, selv om man kanskje kan se like mye på den som eventyr som komedie in my opinion.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Og hva er feil med American Pie?

Har ikke sagt at det er noe feil med den, bare at det er en lett komedie som fanger tenåringer lettere enn Dr Strangelove.

 

Pluss at det er en chick flick der gutter snakker om følelsene sine og er jomfruer osv.

 

 

Animal house er en ekte collage film, der man drikker på seg forgifting, puler 13 år gammle jenter og 50 år gammle damer. alt er pul og fyll, ikke noe snakk om følelser og slikt tull

 

Vel det er vel få som vil hevde at American Pie er bedre enn Animal House. I min mening er AH den beste komedien av sitt slag, med mindre du teller The Graduate som en del av undersjangeren.

Lenke til kommentar
Dumb & Dumber, Dr. Stangelove, Modern Times, The Princess Brides, Forrest Gump og Monty Python and the Holy Grail er vel mine favoritt-komedier. Føler det er en ganske god variasjon der også.

 

Går dessverre litt lenger mellom latterne nå i filmverden. Akkurat det er vel mer grunnet meg fremfor filmene, humor utvikler seg nok fortere enn hva folk flest klarer å tilpasse seg etter. Jeg misunner ungene mine som kan knekke i latter av de dummeste ting. På enkelte områder blir vi bare dummere og kjipere med alderen.

 

Jeg ler meg skakk av Seth Rogen filmene. Spesielt Pineapple Express og Observe and Report.

Lenke til kommentar
Går det fint å skippe Temple of doom i indiana triologien?

 

Gjør da det, men kvalitetsvis er den ikke så mye værre en sin oppfølger. I min mening er den eneste skikkelig gode Indiana Jones filmen Raiders of the Lost Ark. Nå burde jeg kanskje se de om igjen snart da.

 

Forresten så er det ikke en trilogy lenger, er en quadrilogy nå. Har ikke sett 4ern men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...