Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Den var elendig..

Hvorfor?

Fordi den var i svart og hvitt?

Fordi den krevde enn viss innsikt i etterkrigshistorie og -politikk?

Er du 15 år?

Den var kjedelig, klarte ikke å engasjere meg. Jeg hadde muligens litt høye forhåpninger.

Har ingenting med det å gjøre.

Det kan godt ha en veldig stor del å si, har ikke noe spesiell interesse for noen av de.

Er 16, men tror ikke det skal ha så mye å si.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Humor er visst ikke noe du har sans for. Stakkars menneske. Du burde søke hjelp.

Hei hei, nå må vi ikke overeagere. Er man vant med collegekomedier ala American Pie (no offence) er det ikke rart man misliker Dr Strangelove (med det første..)

 

Personlig lo jeg nesten ikke av filmen, var på slutten jeg hadde et stort latterutbrudd som i resultat av hva jeg hadde sett. Jeg ELSKER slutten! En fyr på youtube forklarte den ganske bra

 

"It was ironic. The world was about to end, and they were talking about the dumbest things. Man was going back to live in caves and they were only primarily concerned with bringing women back. The were dumb cavemen. Dr. Strangelove going from a cripple in a wheelchair to standing up was symbolism for evolution of man. We were evolving into idiots.

 

Lenke til kommentar
Humor er visst ikke noe du har sans for. Stakkars menneske. Du burde søke hjelp.

Hei hei, nå må vi ikke overeagere. Er man vant med collegekomedier ala American Pie (no offence) er det ikke rart man misliker Dr Strangelove (med det første..)

 

Personlig lo jeg nesten ikke av filmen, var på slutten jeg hadde et stort latterutbrudd som i resultat av hva jeg hadde sett. Jeg ELSKER slutten! En fyr på youtube forklarte den ganske bra

 

"It was ironic. The world was about to end, and they were talking about the dumbest things. Man was going back to live in caves and they were only primarily concerned with bringing women back. The were dumb cavemen. Dr. Strangelove going from a cripple in a wheelchair to standing up was symbolism for evolution of man. We were evolving into idiots.

 

 

Hei hei. Det er noe som heter sarkasme. Og hva er feil med American Pie?

Lenke til kommentar
Den var elendig..

Hvorfor?

Fordi den var i svart og hvitt?

Fordi den krevde enn viss innsikt i etterkrigshistorie og -politikk?

Er du 15 år?

 

 

Å gå til angrep på alder er bare så lavmål.. :roll:

 

Det er jo et udiskutabelt faktum at tenåringer ikke skjønner like mye som eldre folk.

Bare se på Dotten, han er jo utgammal og usannsynlig vis og livserfaren.

Endret av Thend
Lenke til kommentar
Den var elendig..

Hvorfor?

Fordi den var i svart og hvitt?

Fordi den krevde enn viss innsikt i etterkrigshistorie og -politikk?

Er du 15 år?

 

 

Å gå til angrep på alder er bare så lavmål.. :roll:

 

Det er jo et udiskutabelt faktum at tenåringer ikke skjønner like mye som eldre folk.

Bare se på Dotten, han er jo utgammal og usannsynglig vis og livserfaren.

 

Vi får sette førtiårsgrense på Simpson da, det er jo omtrent samme humoren.

Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke Dr. Strangelove var en veldig god film, ei heller noe særlig morsom.

 

Den har sine poenger, men jeg ble forespeilet en morsom film og da innfridde ikke Dr. Strangelove. Den har et par morsomme scener, men det er ikke så altfor mange av de.

 

Ellers så går Das Leben Der Anderen på NRK2 kl. 21:05, et godt drama om Stasi og livet i Øst-Tyskland (DDR). En av dette tiårets beste, hvis dere har tid, er den verdt en titt.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Jeg synes heller ikke Dr. Strangelove var en veldig god film, ei heller noe særlig morsom.

 

Den har sine poenger, men jeg ble forespeilet en morsom film og da innfridde ikke Dr. Strangelove. Den har et par morsomme scener, men det er ikke så altfor mange av de.

 

Ellers så går Das Leben Der Anderen på NRK2 kl. 21:05, et godt drama om Stasi og livet i Øst-Tyskland (DDR). En av dette tiårets beste, hvis dere har tid, er den verdt en titt.

 

De fleste har vel sett den. Ganske bra film. Ikke like god som Dr. Strangelove da.

Lenke til kommentar

Dr. Strangelove er en morsom satire, men hylende morsom komedie vil jeg ikke påstå at den er. Den er morsom fordi den er treffende og satirisk og utrolig smart, men jeg ville aldri reklamert den som den morsomste komedien. Kanskje den beste komedien.

 

Når det er sagt så anbefaler jeg å se filmen, lese litt om den, lese over noen av sitatene og tenke litt på dem og deretter se den på nytt. Det pleier å gjøre susen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...