Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Stakkars Hr. Jenssen. Signs og Unbreakable er jo mesterverk av dimensjoner, Lady in the Water var også veldig bra. Tviler ikke på at han leverer denne gangen også.  :D

8235114[/snapback]

Du nevner ikke Sixth Sense når du sier "mesterverk"? ... :hmm:

8235124[/snapback]

Nei, jeg synes ikke den er så bra. I motsetning til de andre filmene er den twisten, når man har sett hele så er det ikke noe særlig annet å hente. Selv om twisten er bra, liker jeg de andre mye mer. Signs er sinnsykt bra, bare se på hvordan stemningen blir sakte bygget opp, den deilige kameraføringa og den sinnsyke filmmusikken. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette er rett tråd å spørre i, men jeg fant ikke noen andre tråder som har en mer passende tittel.

Jeg leter altså etter filmer som er i stilen til "Boyz N the hood" og "Manace II Society", så kalte "balxplotation" filmer.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dette er rett tråd å spørre i, men jeg fant ikke noen andre tråder som har en mer passende tittel.

Jeg leter altså etter filmer som er i stilen til "Boyz N the hood" og "Manace II Society", så kalte "balxplotation" filmer.

8235859[/snapback]

Se "Don't be a menace to south central while drinking your juice in the hood"! :thumbup:
Lenke til kommentar

Så på For a Few Dollars More i kveld. Herre, for en film, hvorfor har jeg ikke sett den før? Det er nok en av de beste filmene jeg har sett, skuespillerne og plottet og alt var nær perfekt vil jeg si.

Det knytter seg høye forventninger til de andre filmene serien for meg hvertfall :dribble:.

Endret av quakie
Lenke til kommentar
Stakkars Hr. Jenssen. Signs og Unbreakable er jo mesterverk av dimensjoner, Lady in the Water var også veldig bra. Tviler ikke på at han leverer denne gangen også.  :D

8235114[/snapback]

Du nevner ikke Sixth Sense, men synes Lady in the Water var veldig bra :dontgetit:

Lady in the Water var fjorårets verste film i mine øyne...

8235268[/snapback]

Jeg mater trollet (Steffy), og sier at jeg også synes Lady in the Water er dårlig, selv om at jeg ikke har sett den enda. ^^

Nei men ærlig talt, Shyamalan's filmer har, ironisk nok, gradvis mistet alt av kvalitet. Sixth Sense hadde en av de beste twistene noen film har hatt, mener nå jeg. Unbreakable var også sterk, men ikke like god. Signs likte jeg som god hjernedød underholding. The Village... WTF? Lady in the Water? Nei, den ser jeg nok ikke. Neste film? Kommer ikke til å sjekke coveret engang.

Nei, jeg synes ikke den er så bra. I motsetning til de andre filmene er den twisten, når man har sett hele så er det ikke noe særlig annet å hente.

WHAT? Når du ser den om igjen, er den fortsatt like creepy, og da ser man hvor mange spor man faktisk får utdelt angående twisten. Man sitter hele tiden og tenker "åjaaaa, hvorfor tenkte jeg ikke på det?". Brilliant film, rett og slett.

...bare se på hvordan stemningen blir sakte bygget opp...

...mot en super-klissete, amerikansk klisjè? Det er det som er så flott med Unbreakable og Sixth Sense. De ender ikke nødvendigvis så godt. Selv om at historien på en måte konkluderes, sitter man igjen med en rar følelse i magen. Vanskelig å forklare.

Men igjen, jeg prøver ikke å si at du tar feil på noe vis. Det er min mening. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Da var 300 sett for min del også. syns filmen var litt rotete og gikk litt fort fram i starten, men det hele tok seg opp når kampscenene startet. Veldig OK film, vil faktisk kalle den bra :)

8237790[/snapback]

Oh, du må være den første som faktisk kaller 300 bra!

Lenke til kommentar

8235859[/snapback]

Som påpekt under din post så er ikke disse filmene blaxploitation, uansett så kan jeg anbefale Do The Right Thing fordi den faller litt innenfor den kulturen i de nevnte filmene.

Skal du ha ekte blaxploitation så:

- Sweet Sweetback's Baadasssss Song

- Super Fly

- Shaft (1971)

- Coffy

..for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Da var 300 sett for min del også. syns filmen var litt rotete og gikk litt fort fram i starten, men det hele tok seg opp når kampscenene startet. Veldig OK film, vil faktisk kalle den bra :)

8237790[/snapback]

Oh, du må være den første som faktisk kaller 300 bra!

8238006[/snapback]

Hva mener du med dette? Jeg kalte den også bra.

Lenke til kommentar

Blaxploitation er ikke filmer om svartes kultur ala Boyz n the Hood eller Colors, det er rett og slett bare dårlige actionfilmer med 100% fargede i hovedrollene. Litt festlig å se en 2 meter høy neger med kjempe-mikrofonsveis og trang hvit pologenser skyte skurker, da :) Typisk er det også en ekkel hvit sjeriff som ingen liker.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...