Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Helt alvorlig så kan jeg ikke huske sist gang jeg ble redd av en film, jeg synes bare det skal litt mer til enn å få noen til å skvette for at man skal kunne kalles "skrekk-mester" eller noe lignende.

 

Setter på For a fistfull of dollars.

Håper den er bra

 

Knall film, får håpe den faller i smak.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir skremt av de fleste filmer som prøver å skremme meg. Jeg føler virkelig at problemet til de som ikke blir skremt er at de ikke lever seg nok inn i det. Enkelte venner vet jeg å ikke se skrekkfilmer med, fordi de rett og slett ikke klarer å komme i riktig stemning. Han jeg så den med, derimot, er helt lik meg når det gjelder sånne filmer og ble like vettskremt.

Lenke til kommentar
Jeg blir skremt av de fleste filmer som prøver å skremme meg. Jeg føler virkelig at problemet til de som ikke blir skremt er at de ikke lever seg nok inn i det. Enkelte venner vet jeg å ikke se skrekkfilmer med, fordi de rett og slett ikke klarer å komme i riktig stemning. Han jeg så den med, derimot, er helt lik meg når det gjelder sånne filmer og ble like vettskremt.

Kan vel ha noe med det å gjøre.

Jeg har ingen problemer med å se grøssere uansett hva slags type de er, men jeg finner meg selv alltid mer påvirket av filmer som Eden Lake, som for meg er en mer realistisk skrekk-film om menneskers råskap, enn super-hugga-bugga monstre som kommer etter stengetid på den lokale Puben.

 

Jeg liker filmene, det er ikke det, men jeg blir uhyre(no pun intended) sjeldent skremt såpass at det setter igjen dype følelser.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Gudfaren 3 hever seg langt opp med en gang de peller seg over til Italia.

 

Synes den filmer er genial til begynnelse til slutt, men det må sies at jeg fant incesten og hvordan den ble trivialisert ganske "creepy". Allikevel vil jeg hende at den er mer eller mindre like bra som sine to forgjengere.

Incest? Forholdet mellom Mary og Tony?

Lenke til kommentar
Fy faen, Paranormal Activity var skummel. Delt førsteplass med Stir of Echoes. Urk.

Seriøst? Huh.

 

Nå som vi er inne på det: Hvilken film er den skumleste dere har sett?

The Descent. En av få filmer jeg har vært redd etter å ha sett, etter at jeg ble tenåring og begynte å se alskens skrekk, grøssere og erotiske slashere jeg kom over.

Lenke til kommentar

Du ser ikke zombiefilmer eller Evil Dead for å bli skremt, selv om noen scener kan være drit creepy, selv i Evil Dead 1+2.

Mest for å ha det moro og se ting bli drept.

 

Men så har du alle disse j-horror filmene de siste årene, da. De er jo ganske skumle.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg synes nesten alle grøssere er teite, men det er jo det som gjør hele sjangeren til hva den er:

 

Hjernedød underholdning, foruten et par hederlige eksempler.

Jeg kan ikke si meg helt enig med dette. Det finnes mange skrekkfilmer som gjør mye mer ut av seg, fra The Shining til Event Horizon, Stir of Echoes og The Exorcist, 28 Days Later... - jeg vil absolutt ikke legge sånne filmer, sammen med Blair Witch og Paranormal Activity, i samme kategori som Halloween, Nightmare, Saw og Scream-filmene.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si meg helt enig med dette. Det finnes mange skrekkfilmer som gjør mye mer ut av seg, fra The Shining til Event Horizon, Stir of Echoes og The Exorcist, 28 Days Later... - jeg vil absolutt ikke legge sånne filmer, sammen med Blair Witch og Paranormal Activity, i samme kategori som Halloween, Nightmare, Saw og Scream-filmene.

 

Dårlig formulert fra min side.

 

Jeg hadde jo selv flere av de filmene du nevnte i bakhodet da jeg skrev innlegget, men problemet er at jeg skrev "et par hederlige unntak".

Bruker man ordet i sin rette forstand blir jo det selvfølgelig alt for lite, mente bare enkelt og greit at det finnes unntak i det store gyser-havet av middels skrekk-filmer, så beklager den eventuelle misforståelsen.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg var skikkelig "anti-happyendings" tidligere, men i det siste har jeg vel egentlig bare falt til ro med at så lenge endingen passer med stemningen jeg har fått fra filmen, eller relasjonen(e) til hovedpersonene, så bryr det meg virkelig ikke om alle dør eller om de døde våkner til live igjen (bare for å sette det på spissen).

Lenke til kommentar

Jeg så Young People Fucking her om dagen. Den var så dårlig at jeg fremdeles ikke har kommet over det. Faktisk så dårlig at jeg skriver i denne tråden for første gang (tror jeg). At denne filmen kom lenger enn til idéstadiet er greit, men at ingen terminerte den tidlig i planleggingsfasen er uforståelig. Det er så mye som er galt med denne filmen. For det første, trenger man virkelig halvannen time på å si at det kan være vanskelig å skille sex og følelser? For det andre så ble det etter hvert håpløst åpenbart at flere av skuespillerne ikke ville vise seg naken. Det resulterte i puling med BH på, filming av nakne personer bakfra eller over livet. I det hele tatt, det ble rett og slett unaturlig i og med at filmen handler om puling. For det tredje så ble hele filmens firkanta struktur forklart i første minutt.

 

Terningkast 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...