Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor heter det egentlig blu-ray og ikke blue? coverene er jo til og med blue.

har høyrt det bare er fordi det er "kult"

 

 

"1.2 Why the name Blu-ray?

 

The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray). According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term could be registered as a trademark."

Lenke til kommentar

Historien er veldig svak. Opplegget med Joe Mantegna er halvhjerta og uinteressant, og Vatikan-greia er også for uinteressant og drøyt. Den nye kronprinsen blir for kjedelig og lite spennende i forhold til hvordan Michael utviklet seg, f.eks. I motsetning til alle andre reagerte jeg ikke på Sofia Coppola, så det er helt klart selve historien som er problemet med denne filmen.

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg det var mer businesspreik i 2'ern.

Businesspreiket i 2'ern liker jeg, med Pacinos skuespillerprestasjon og utviklelse. Og så klart, det herlige flashbacket som er ca 50% av filmen men 90% kvalitetsmessig. Som om ikke Pacinos herlige fremførelse er nok, så får vi magiske De Niro ved siden av.

Lenke til kommentar

I motsetning til mange andre var 3ern den jeg likte best av alle filmene, kanskje bare på grunn av den siste scenen, det er jeg ikke sikker på. Men det virket som at det var først da de virkelig kom inn på det serien handlet om, men jeg har aldri vært en fan av de filmene, heller det motsatte.

 

EDIT: By the way, Personal Effects og The Lucky Ones anbefales. Solide dramafilmer, overraskende bra av Ashton Kutcher i Personal Effects. Så Star Trek i dag, den får meg til å gjenoppleve den følelsen jeg fikk av å se The Empire Strikes Back når jeg var 7 år gammel. En sånn film som får frem guttungen i meg (selv om han egentlig alltid er der da).

 

Se filmen hos Youtube

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, Michael Giacchino er den beste av alle de som lager filmmusikk for tida.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...