Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Virker som jeg er blant de få som syntes at Full Metal Jacket sugde hesteballe. Merkelig nok..

Hvilket forhold har du til Kubrick sånn ellers? Jeg forstod meg ikke på den mannen i starten, men nå er det nesten så jeg forguder ham.

 

Jeg tror at alle kan lære å like filmene hans. Alt som trengs er riktige forventninger og kanskje litt kunnskap. Bare gi FMJ et par sjanser til så er jeg sikker på at den vil falle i smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Virker som jeg er blant de få som syntes at Full Metal Jacket sugde hesteballe. Merkelig nok..

Hvilket forhold har du til Kubrick sånn ellers? Jeg forstod meg ikke på den mannen i starten, men nå er det nesten så jeg forguder ham.

 

Jeg tror at alle kan lære å like filmene hans. Alt som trengs er riktige forventninger og kanskje litt kunnskap. Bare gi FMJ et par sjanser til så er jeg sikker på at den vil falle i smak.

Likte ikke The Shining noe særlig heller, kan vel gi den en sjangse til.

Lenke til kommentar
Ny rekord fra play.com. Jeg bestilte i går kveld (ca 23:00) og klokken 14:00 i dag fikk jeg mail om at varen var sendt. Men det tar vel fortsatt 10 dager å få den hjem til postkassa mi.

At det står at den er sendt er ikke det samme som at den er i postrotasjon, men heller at den har blitt sjekket ut fra play sine systemer. Sannsynligvis ligger den i en container som tømmes når den blir full. Er du uheldig kan du havne på bunnen på en ny container og vente i flere dager ekstra.

Lenke til kommentar

Kveldens andre bombe: Aguirre... not so good!

 

Neida, inntrykket ble litt bedre når jeg fikk vite at all lyden ble gjort i etter-produksjonen av filmen, samt at han hadde begenset med midler, kamera og slikt, men fortsatt ikke en veldig bra film.

 

Joda, god tolkning av "gal mann" av Kinski og til tider god kinematografi, men ellers føler jeg filmen har lite å tilby.

 

Forøvrig min første Herzog-film..

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Ny rekord fra play.com. Jeg bestilte i går kveld (ca 23:00) og klokken 14:00 i dag fikk jeg mail om at varen var sendt. Men det tar vel fortsatt 10 dager å få den hjem til postkassa mi.

At det står at den er sendt er ikke det samme som at den er i postrotasjon, men heller at den har blitt sjekket ut fra play sine systemer. Sannsynligvis ligger den i en container som tømmes når den blir full. Er du uheldig kan du havne på bunnen på en ny container og vente i flere dager ekstra.

 

Uheldig er jeg sikkert, så da er det bare for dere andre her å bestille mange filmer, slik at jeg kan få mine.

Lenke til kommentar
Må si jeg er litt skuffet over 12 Monkeys, ikke helt hva jeg forventet meg.

Jeg skjønte ingenting av det der...

 

Så The Bridge on the River Kwai nettopp. Meget god film. Så noen Lawrence-takter her og der og det er jo helt greit for å si det mildt.

 

 

På slutten satt jeg bare: spreng den brua, spreng den fuckings brua! Og Gud for en tilfredstillelse. :D

 

Lenke til kommentar
Ikke missforstå, det var en god film, men ikke wow god. Vet ikke helt hva jeg forventet. :p

Har ikke sett so alt for mange filmer av han, men elsker både Fear and Loathing og Monty Python.

 

12 Monkeys er jo forsåvidt ein heilt annan sjanger enn dei to andre du nemnte ;) Eg blei heller overraska over filmen, synest den var ganske god.

 

- og så spelar jo Pitt sin beste rolle nokon sinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...