Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Så 300 i dag, skrev min mening om den på side 18 av "gleder meg til 300".

Var som vanlig en 2-3 idioter som prøvde å være kule som ikke klarte å holde latteren tilbake ved noe som ikke var morsomt i det hele tatt, pluss en kvinne som tydeligvis reagerte på volden i filmen og generellt var en "pain in the ass". Kommer i spoiler under her:

Hvor han lo: - Monstrene fra den persiske hæren, og en Leonidas gjennomhullet av piler

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan reagerte dama?

Det jeg synes var overraskende var at filmen egentlig ikke favoriserte spartanerne i det hele tatt. Tar resten i spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
For eksempel at det som spartanerne sto så stolt ved, at de var fysisk perfekte og tolererte ikke noe annet, var det som endte opp med å bli nederlaget deres, i hvertfall ved Thermopylae. Jeg synes filmen satte spørsmålstegn ved tradisjonene deres like mye som å forherlige det.
Lenke til kommentar

Vel hun drev å nesten gjemte seg å jeg hørte henne drive å si slike ting som antyder at hun syntes det var dramatisk og nærmest skummelt. :/

Når lemmer og slikt ble kuttet av: Å gud... fulgt av hun klengte seg på typen.

Vel syntes det var det som var bra, at de faktisk fulgte idealene sine. Ellers hadde de jo endt opp som mercs for Xerxes.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hvordan reagerte dama?

Det jeg synes var overraskende var at filmen egentlig ikke favoriserte spartanerne i det hele tatt. Tar resten i spoiler:

For eksempel at det som spartanerne sto så stolt ved, at de var fysisk perfekte og tolererte ikke noe annet, var det som endte opp med å bli nederlaget deres, i hvertfall ved Thermopylae. Jeg synes filmen satte spørsmålstegn ved tradisjonene deres like mye som å forherlige det.

8230997[/snapback]

Jeg er slettes ikke overrasket over det. Sånn er tegneserien også. Det jeg er overrasket over, er hvorfor iranerne klager så helvetes mye. Jeg skal vedde på at de ikke engang har sett filmen. Perserne avbildes ikke mye mer kaldblodige og "onde" enn spartanerne.

Lenke til kommentar

Hva er det originale lydsporet til Luc Bessons Det store blå ?

Har sett den i både engelsk og fransk versjon, og det virker som den opprinnelig ble laget med engelsk lydspor...men i noen scener (som f.eks. den med guttene i starten) virker det mer naturlig med fransk tale. Går utifra at f.eks. Rosanna Arquette er dubbet i den franske versjonen, eller? Er litt forvirra nå. Noen som vet dette sikkert?

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Perserne avbildes ikke mye mer kaldblodige og "onde" enn spartanerne.

8231804[/snapback]

Det er jeg litt uenig i, perserne ser jo ut som monstre. Immortals har jo monsterhender og ansikter.

Og i den scenen hvor de slakter en hel by og henger dem opp på treet gir dem jo et litt dårlig intrykk :p

Men jeg synes fortsatt Iran overdriver da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Hvordan reagerte dama?

8230997[/snapback]

Det går vel på de mange mot de få, David mot Goliath etc.

Forsåvidt, er det noen her som har sett "The Last Man on Earth" med Vincent Price? Verdt å anskaffe seg?

EDIT: flau skrivefeil.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Det var en litt snål opplevelse å være på premieren av 300. For jeg visste jo at mange fra Oslo-området som henger på dette forumet var der, så rundt meg var en haug med mennesker som jeg har diskutert film med før, men jeg ante ikke hvordan de så ut. :p

EDIT: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ny Shyamalan-film!

EDIT2: Tydeligvis er det folk som har lest manuset (de påstår det i allfall), som sier at det er veldig bra. Og James Newton Howard er med igjen! :D

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Perserne avbildes ikke mye mer kaldblodige og "onde" enn spartanerne.

8231804[/snapback]

Det er jeg litt uenig i, perserne ser jo ut som monstre. Immortals har jo monsterhender og ansikter.

Og i den scenen hvor de slakter en hel by og henger dem opp på treet gir dem jo et litt dårlig intrykk :p

Men jeg synes fortsatt Iran overdriver da...

8232845[/snapback]

Spartanerne spidder persere på staker også. De er like inhumane, de.

Thrusthamster, Shyamalan har vel funnet ut at han ikke lenger klarer å komme med kvalitet, så nå pøser han bare ut all den dritten han ikke hadde nok penger til å lage som filmstudent.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Det var en litt snål opplevelse å være på premieren av 300. For jeg visste jo at mange fra Oslo-området som henger på dette forumet var der, så rundt meg var en haug med mennesker som jeg har diskutert film med før, men jeg ante ikke hvordan de så ut.  :p

EDIT: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ny Shyamalan-film!

EDIT2: Tydeligvis er det folk som har lest manuset (de påstår det i allfall), som sier at det er veldig bra. Og James Newton Howard er med igjen!  :D

8234509[/snapback]

Fox lands Shyamalan movie

Lenke til kommentar
Stakkars Hr. Jenssen. Signs og Unbreakable er jo mesterverk av dimensjoner, Lady in the Water var også veldig bra. Tviler ikke på at han leverer denne gangen også.  :D

8235114[/snapback]

Du nevner ikke Sixth Sense, men synes Lady in the Water var veldig bra :dontgetit:

Lady in the Water var fjorårets verste film i mine øyne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...