Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok heller tatt noen bd-er. I fjor kjøpte jeg en brukt wii og noen spill, deriblant Zelda Twilight Princess og Supermario Galaxy, men jeg bruker den sjeldent. Jeg tvang meg til å bruke 50 timer på å spille gjennom Zelda før sommeren, fordi vennen min (og tidligere eier av wii-en) mente at det var et så bra spill og noe jeg måtte spille. Jeg er fortsatt ikke ferdig med Mario. Spill er visst ikke noe for meg. Men jeg har sittet foran TV-en med mange filmer det siste året.

 

- kommentar til thesinner.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Hei

Skal ut å reise litt i helga igjen, og da må man ha underholdning. De to første filmene foreslått under visse kriterier vil bli sett :)

- Ikke lengre enn 2 timer

- Ikke romantisk/drama/søppel (B)-film

- Ikke episk drama (Lotr o.l.)

- Fargefilm

Now, make my togtur!

Takk for hjelp! :)

Reservoir Dogs

Full Metal Jacket

Kill Bill

Dirty Harry

Lenke til kommentar

Hm så de holder egne premierer bare for oslos kjendiser? Tenkte det var som en vanlig premiere bare at kjendisene får sprade opp på rødt teppe, også slipper resten av bermen inn etterpå når Se&Rør og Dagbladet har reist hjem?

 

Det er jo slik på Oscars.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hei

 

Skal ut å reise litt i helga igjen, og da må man ha underholdning. De to første filmene foreslått under visse kriterier vil bli sett :)

- Ikke lengre enn 2 timer

- Ikke romantisk/drama/søppel (B)-film

- Ikke episk drama (Lotr o.l.)

- Fargefilm

 

Now, make my togtur!

Takk for hjelp! :)

 

Hmmmm

 

Ville heller hørt hva du var mest interessert i men jeg kan vel anbefale noen:

 

Action: Black Sunday, The Warriors eller Streets of Fire

 

Skrekk: A Bay of Blood eller The Beyond

 

Skrekk komedie: Theatre of Blood, I Sell the Dead eller Cemetary Man

 

Komedie: Caddyshack eller Oscar(1967)

 

Thriller: Rabid Dogs eller Bring Me the Head of Alfredo Garcia

 

Drama: Empire of the Sun eller Everything is Illuminated(delvis svart komedie)

Lenke til kommentar

Hvis man synes at en anerkjent film er kjempedårlig så er det klart at man burde først og fremst se på seg selv og hva man ikke likte og sammenligne det med hva andre likte, slik at man kommer frem til hva som oppstyret er. Det verste er å se noen påstå at alle andre overvurderer en film, i stedet for å si at de selv undervurderer den.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Virker som jeg er blant de få som syntes at Full Metal Jacket sugde hesteballe. Merkelig nok..

Da anbefaler jeg deg å lese denne artikkelen (nei jeg prøver ikke å omvende deg).

 

Deretter se filmen på nytt.

Skal lese den om noen få strakser

Hvis man synes at en anerkjent film er kjempedårlig så er det klart at man burde først og fremst se på seg selv og hva man ikke likte og sammenligne det med hva andre likte, slik at man kommer frem til hva som oppstyret er. Det verste er å se noen påstå at alle andre overvurderer en film, i stedet for å si at de selv undervurderer den.

Nå vet ikke jeg helt om det var ment direkte til meg, men jeg har da ikke sagt noe om at andre har dårlig filmsmak? Jeg bare skjønner ikke helt hvorfor folk liker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...