Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Spørsmål angående M - Fritz Lang

Spørsmålet er kanskje ikke veldig avslørende, men velger å legge det i spoiler alikevell.

 

 

Hvilken sang er det morderen går å plystrer på? Er det Dovregubbens hall? Det var det som slo meg. Det er jo litt morsomt hvis Mr. Lang har valgt å bruke musikk fra vår egen Grieg

 

 

Det er dovregubbens hall. :)

 

Hva syntes du om filmen?

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så den for første gang i dag. Mest sannsynlig finnes det mange bedre utgaver av filmen, da jeg kjøpte den fra cdon.no. Men bortsett fra det så likte jeg filmen godt, da jeg fint klarte å leve meg inn i historien. Den var kanskje noe "treg", men det overlevde jeg fint. Nå hadde jeg heller ikke forventet "blockbuster-action" fra 2000-tallet, noe det ikke er. Men gamle filmer har sin sjarm, og de klarer ofte å sjarmere meg.

Lenke til kommentar

Det eg likte serdeles godt med M (med tanke på at lyd var ganske nytt på den tida), er:

 

måten han brukte bilete på å illustrere det som blir sagt - bruken av voiceover. Til dømes då han politisjefen seier at dei har hundar som søkjer i områda og då ein psykolog seier at mordaren mest sannsynleg er psykotisk, så ser me mordaren står framfor speigelen og viser grimasar. Synest det var ein fantastisk bruk av lyd med tanke på at lyd er såpass nytt i 1931.

 

 

Fantastisk film.

Lenke til kommentar

Det er ikke feil med 55' high-end plasma + BD + ganske så heftig lydanlegg, spesielt ikke med så pene filmer. (visuelt)

 

Black Hawk Down har en helt FANTASTISK lyd på BD, herre og The Island er også ganske stilig på blu-ray.

 

Uncompressed PCM er den beste lyden man kan få på BD? Hvertfall det det var på Black Hawk Down. og det var gode greier.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Å herrejesus så nice:

 

Så greit ut det der...god popcornfilm.

 

 

Altfor lenge siden jeg så filmen, Bikkebakke, så husker ikke noe særlig av det du nevner der. Men føler jeg får lyst til å se den igjen nå.

 

Over til noe helt annet. Dette må være 2009s beste poster so far.

 

 

500full.jpg

:love:

 

Traileren ser ikke så dum ut heller.

 

 

Gledere meg litt til denne:

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Har dere ikke sett Zombieland, folkens? Ingen kommentarer å spore etter premieredato her.. Selv syns jeg Harrelson passer rollen sin perfekt, og drar den med glans. Bill Murray-scenen var ganske opplagt hvordan skulle gå, men fortsatt morsom. Spesielt "Don't think we'll be able to stitch that" og "it's still sore!" :!:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg så Zombieland igår, og det er en av de bedre zombiefilmene jeg har sett. Dritbra og dritmorsom. Lo så jeg grein av scenen med Bill Murray.

 

Skal jeg se Snatch, American Psycho eller Planet of the apes først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...