Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Christ... Misery var en intens filmopplevelse.

 

Jeg visste såvidt hva filmen handlet om, men denne overrasket positivt. Flott prestasjon av James Caan og en intet mindre enn strålende en av Kathy Bates.

 

Til dere som har lest boken: er den fortsatt verdt å lese selv om man har sett filmen i forkant? Jeg er stor fan av King, men akkurat denne har jeg ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Sunshine, Speed Racer, The Fall eller What Dreams May Come no bra? Har bestilt Sunshine, og skal bestille resten i nærmeste fremtid. Ble litt nysgjerrig pga denne lista.

Sunshine er veldig flott, selv om mange -- inkludert megselv -- synes vendingen den tar etthvert ikke når helt opp til den lovende begynnelsen.

 

Speed Racer er ganske fornøyelig. Ikke forvent deg noe dyp historie her i gården. Her handler det om tegneserieaktige effekter. Flåklypa Grand Prix på syre.

 

The Fall liker jeg svært godt. En del liker ikke denne fordi Tarsem Singh har prioritert det visuelle framfor historien, men det er ikke noe problem spør du meg. Historien er ikke noe revolusjonerende, men er spennende nok. Det visuelle er rett og slett fantastisk.

post-13881-1256509800_thumb.jpg

 

What Dreams May Come har jeg ikke sett enda.

 

Ellers må jeg si at den listen var litt halvveis.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Noen som har sett paranormal activity?

I følge flere er den sykt skummel, og etter og ha sett trailer, så tviler jeg ikke. Kjenner jeg blir litt uvel av bare det. Jeg lurer egentlig på om jeg mot all formodning skal la være og se den.

Det er nemlig akkurat om sånne ting jeg bruker og ha mareritt om. At noe kommer inn til meg når jeg ligger i senga på soverommet. Jeg blir sykt redd, greier ikke helt og våkne, tror nesten jeg dør. Er vel derfor jeg syns filmen virker ganske så ubehagelig..

 

http://www.youtube.com/watch?v=wRF7JRPwTOI...feature=related

 

Lenke til kommentar

Jeg var veldig positiv til filmen i starten, men ettersom tiden gikk og jeg fikk lest litt om den, så den egentlig bare mer og mer ut som en ny versjon av The Blair Witch Project (som jeg forøvrig også mislikte). Så den i kveld, og den var rimelig kjip. Den startet greit, men ettersom ting begynte å skje, ble den dårligere og dårligere.

 

Don't believe the hype, som det var noen som sa en gang.

Lenke til kommentar

Likte ikke Blair Witch nei. Om det hadde noe med at jeg så den flere år etter "alle andre" hadde sett den og skrytt den opp i skyene vet ikke jeg, men jeg synes den var kjedelig, og ble veldig skuffet.

 

Forøvrig er jeg veldig flink til å ha høye forventinger til ting, og så bli veldig skuffet når jeg først opplever tingen. Ringenes er vel også et godt eksempel, alle vennene mine hadde hypa den opp enormt, og når jeg endelig fikk sett den, satt jeg ikke igjen med annet enn en følelse av å ha sett en helt ok eventyrfilm med flotte spesialeffekter. Jeg hadde dog allerede lest boka, og syntes den var god, dersom det skulle si noe.

 

Jeg håper bare Hobbiten blir en bra film. Muligens en av de beste bøkene jeg har lest, milevis forran Ringenes Herre. Håper den gjør seg som et bedre emne for en film.

Lenke til kommentar

Jeg fikk noen veldig gode goosebumps i løpet av Paranormal Activity, men jeg forstår lett de som syns den er kjedelig. Det er ikke Hellraiser for å si det sånn.. Det holder med at noen nyser, så går du glipp av de skumle øyeblikkene, og eskaleringen i filmen er rimelig tam.

 

Man bør være i stemning..

Lenke til kommentar

Det er noe med å se oppskrytte filmer mange år etter alle andre har sett dem. Da er man fullstappet av all hypen i etterkant, og går på en smell.

 

Men hvis man ser filmene når de er helt nye før all hypingen har ødelagt det, sitter man med en annen følelse.

F.eks. hvis man så Star Wars ep.1 med en gang den kom ut og bare hadde hypet seg opp på de korte trailerne i flere år, blir man mere positivt innstilt enn "Åh det er den jævla filmen med Jar-Jar Binks i og en liten drittunge" hvis man ser den 3 år etter når de andre oppfølgerne har kommet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...