Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager OT! Noen som har en god film å anbefale?

Føler for å anbefale Sunset Blvd.; en film jeg har tenkt på mye i ettertid etter at jeg så den.

 

Tenker at jeg må presse meg selv til å se flere filmer av det kaliberet. Selv om jeg absolutt har hatt positive erfaringer med eldre filmer, kvier jeg meg alltid for å se mer, til tross for omfattende god kritikk.

 

Har vel noen "fordommer" å jobbe med, om man kan kalle det det.

Lenke til kommentar
Beklager OT! Noen som har en god film å anbefale?

Føler for å anbefale Sunset Blvd.; en film jeg har tenkt på mye i ettertid etter at jeg så den.

 

Tenker at jeg må presse meg selv til å se flere filmer av det kaliberet. Selv om jeg absolutt har hatt positive erfaringer med eldre filmer, kvier jeg meg alltid for å se mer, til tross for omfattende god kritikk.

 

Har vel noen "fordommer" å jobbe med, om man kan kalle det det.

Det er en av de bedre filmene å starte med hvis du har fordommer. Det er en film som er interessant fra første minutt, fordi den har en fin twist allerede i starten av filmen.

 

.. Men da heter det kanskje ikke en twist. La oss heller kalle det en "fin og original start."

Lenke til kommentar

Tja, jeg veit ikke helt om Sunset Blvd er det beste å lokke med hvis man skal få noen til å se oldtidsfilm. Historien om en aldrende stumfilmstjerne som har gjemt seg bort i et herskapshus får jo ikke akkurat sofaen til å riste av begeistring. Da ville jeg heller gått for noe klassisk Hitchcock-suspense eller noe annet med litt mer futt i.

Lenke til kommentar
Tja, jeg veit ikke helt om Sunset Blvd er det beste å lokke med hvis man skal få noen til å se oldtidsfilm. Historien om en aldrende stumfilmstjerne som har gjemt seg bort i et herskapshus får jo ikke akkurat sofaen til å riste av begeistring. Da ville jeg heller gått for noe klassisk Hitchcock-suspense eller noe annet med litt mer futt i.

Du beskriver det så det skal høres kjedelig ut, jo. Det kan man gjøre med alt. Og jeg synes ikke fremførelsen av historien i Sunset Blvd. er kjedelig, selv om kanskje selve historien filmen har kan sees på som kjip.

 

Men for all del, Hitchcock er virkelig sjefen. Har kun sett 5-6 filmer av han, men de er alle til gjengjeld ekstremt gode.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...